Pistgubbe
Medlem
Pinsamt, Åka Skidor!
Nej, jag tycker att det är ett för starkt uttryck.kappakomplett sa:Pistgubbe, tycker du inte att det är rent läsarförakt att köra samma reportage från heliskiing med CMH varje år?
Jag har aldrig drivit en nisch-tidning (eller en tidning överhuvudtaget för den delen) och vet inte hur lätt det är att göra det lönsamt, men min kvalificerade gissning är att det är svårt. Att producera nytt material är dyrt. Att återanvända gammalt eller översätta från andra är billigare.
Om vi skall exemplifiera upprepning så tycker jag att det kanske finns ännu tydligare exempel. Tror att det var förra året som Åka Skidor gjorde en stor skidtest. Några nummer senare kom det någon slags "best of" denna test. För mig som prenumerant var det helt meningslöst. Men har ändå inte svårt att första att de måste krama ur lite fler lösnummer från sin skidtest.
Om jag slapp dessa upprepningar, om de hade mer originalmaterial, om de hade fler djuplodade reportage från mindre orter etc etc etc så skulle jag förstås vara ännu nöjdare som prenumerant. Men vad skall jag säga, att de "borde" göra en bättre tidning? I tråden ovan finns fantastiska citat som
Vem är det som skall fixa det? Åka Skidor? Det låter ofta som att Åka Skidor är skyldig världen något. Så är det inte. De erbjuder en tidning som man kan köpa om man gillar den och låta bli att köpa om man inte gillar den.jeez sa:...sånna tidningar behövs också, men fixa ett bra alternativ åt oss som vill läsa lite mer ingående...