Projektarbete Snowboard

Abelin

Ny medlem
Projektarbete Snowboard
Sitter och planerar lite inför mitt projektarbete i år. Tanken är att göra ett projekt om/med snowboardåking. Eftersom jag läser natur så måste det finnas en koppling till naturvetenskapliga ämnen och min tanke var väl att dra in fysik i det hela men just fysik är inte ett måste.

Min fråga till er är om ni har något tips på hur jag skulle kunna utforma det hela. Vad exakt ska jag göra? Syfte, idé, plan, vad själva projektet ska gå ut på, ett mål, någon form av slutprodukt? Är det någon som gjort något liknande tidigare?

Fantasi, men gärna med en gnutta realism:) hör av er!!

/Sarah

Projektarbete Snowboard
Knepigt som fan som sagt, men du skulle kunna göra något om att just göra snowboards och hur det går till i processen från planka till färdig snowboard! Kan bli otroligt ointressant, men vad vet väl jag?

Projektarbete Snowboard
haha! Jag och en polare har tänkt göra precis samma sak :O vi har hittills kommit fram till att film där vi + andra åker, videoblogg, typ om när man är iväg o så, och hemsida, typ info om snowboards på marknaden, bindningar etcetc skulle varit grymt skoj ;D fast de kommer det krävas maaassa arbete så vi skissar bara fortfarande ;) haft nån liknande idé?

Piez!
R

Senast ändrad:
Projektarbete Snowboard
Går teknik o ska därför göra en film :) men hmm natur är ju lite klurigare. men gör något som är kul o intressant iaf.

Projektarbete Snowboard
:) du svarade lite på din egen fråga kaal, från planka till snowboard tror jag blir ointressant i slutändan så den iden har jag redan förkastat, men tack iaf!

Det jag helst vill göra är förståss en snowboardfilm. videoblogg låter ju också riktigt kul. mitt problem är som sagt att jag inte kan göra bara en film, blä:( utan att jag måste vinkla de på nåt vis. Jag har varit inne lite på temat parkbygge, dvs ett projekt om hur man bygger en snowpark, där kan man ju dra in en hel del beräkningar. man skulle kunna göra antingen någon form av fotobok/guide av det eller kanske en film. Eller en videoblogg om hur man bygger en park, från planering till bygge till åkning hah får ideer när jag skriver.. annars har vi en slags västar på skolan som man kan ha på sig när man kör som mäter höjd, acceleration osv. hmmmm varför går jag natur..

Men klart att vi ska bolla idéer Raaz, alltid lättare när man är flera!

Projektarbete Snowboard
Bygg ett hopp?

Räkna på ingångshastighet beroende på före, längd av inrun, gap för landning, vinkel på hoppet för bäst takeoff osv?

Projektarbete Snowboard
Jag gjorde samma när jag gick gymnasiet en gång i tiden.
Jag gick teknik och gjorde massa ritningar i olika program över en ny park och svetsade rails, körde pistmaksin och byggde upp allt i vår lokala backe. Sen avslutade vi projektet med en tävling.

Tillbaka
Topp