Reklamera?

cencuron

Ny medlem
Reklamera?
vad gör jag med mina dogen som släppt baktill, dvs att skidan kluvits i två delar i ena tailen? visst är dogen ett par riktiga budget lagg, men jag anser att man borde kräva att de håller mer än 1½ vecka...
vad gör jag? bör jag ringa völkl och försöka fixa det via dem? eftersom att jag köpt skidorna via sportconrad.de så blir det ett mindre världskrig att ta det via dem skulle jag tro. eller är det så att man ska ta det som en man och knäcka skidorna på mitten och köpa nya?
kom med förslag!

Reklamera?
Ja du lär ju få reklamera dom via Sport-Conrad om du ska reklamera dom. Svenska importören lär jui nte ta i dom med tång så...

//H

Reklamera?
Personligen tycker jag, som vanligt tvärt emot Hasse ;) att om Völkl vill framstå som ett seriöst företag så ska den svenska importören hjälpa dig. Det är ett internationellt märke och dom ska hjälpa dig oavsett var du köpt dina skidor.

Jag köpte en telefon i USA, när den pajjade var det inga som helst problem att dom i SVerige lagade den gratis. Jag har köpt plasma-tv från tyskland och den kan jag utan problem skicka till Panasonic Sverige om det skulle bli problem. När jag var i Chamonix och mina Salomon pajjade så reklamerade dom skidorna där utan problem även att skidorna var köpta i Sverige.

Alltså, klart som faan att svenska importören ska hjälpa dig. Om inte, skriv ett inlägg här på FR så ska jag aldrig köpa ett par Völkl. Det är som jag sagt tidigare, dom som inte vill hjälpa dig är bara bittra över att du handlat smart.

Good luck.

Senast ändrad:
Reklamera?
JockeSki: Klart du ska tycka tvärt emot mig;) Nu är det så att pga att Völkl Sverige tappar så mycket pengar pga S-C så har dom som princip att inte ta emot reklamationer från S-C. Står även om detta i Prylguiden från Åka Skidor. Och där svarar även S-C och säger att dom mycket väl förstår varför. Håller i övrigt med dig att det borde funka. Funkar ju så med min tv jag har köpt här nere att den kan jag reklamera var jag vill ;P Eller på Media Markt i Sverige i alla fall.

//H

Ps. Klart dom är bittra. Dom förlorar ju massa pengar på grund av S-C. Skulle du inte vara bitter om alla gick i en billigare skidskola med massa skidlärare som inte kräver så mycket betalt och på grund av det så får du inte jobb?

Reklamera?
Jocke, blanda inte äpplen och päron nu!
I USA tar det för ovrigt femtioelva veckor att reklamera ett par jävla lagg som spruckit på två ställen i sidewallen.

Edit: Pröva med den svenska importören, eller till och med en butik som säljer Folköl, funkar inte det så får du köra SC.

Senast ändrad:
Reklamera?
Glöm det att den svenska importören skulle reklamera ett par skidor.Völki Sweden ägs inte av Völki . Firman i sverige som har agenturen heter Combi Sport . Sportconrad är deras största konkurent. Varför skulle Combi sport hjälpa sin värsta konkurent.

Reklamera?
Varför inte maila conrad och kolla har du ska då till väga för att reklamera? Inte säkert att det tar längra tid än att reklamera via butik i Sverige. Det brukar alltid ska skickas till importörer som skall godkänna reklamation och annat crap.

Reklamera?
Ta bilder på skidorna, skicka dessa tillsammans med en beskrivning på hur skadorna uppstod till S-C. Be sedan en liten bön och så kanske det kommer ett par nya lagg så småningom. Nita och silvertejpa sedan dina gamla lagg och så har du plötsligt 2 par!
Magic....

Reklamera?
ALPINBUTIKEN: Vad är Völki för nåt? Völkl vet jag att combisport har agenturen för men Völki? Något nytt skidmärke eller? ;)

//H

Ps. Sport-Conrad lär ju inte vara den största konkurrenten utan förmodligen Head eller nåt annat skidmärke?? Ds.

Reklamera?
tack för alla svar och kloka ord!
tänkte knäppa ett par bilder på skidorna och sen slänga iväg en mail till SC, sen får vi se vad de säger, antingen får jag ett bra gensvar som jag är nöjd med eller så blir det tvärtom, och då får jag istället försöka gå via Völkl Sweden.
än en gång, tack tack!

Reklamera?
Om det kommer gå vidare till Völkl så är det i sådanafall SC som kommer skicka iväg dem dit...

Det som troligen kommer hända är att SC lagar dem åt dig om de anser att de kan laga dem. Om de anser att de är reklamationsfråga så får du antagligen en nu skida direkt ifrån SC.

Reklamera?
Rent legalt så är det S-C som är ansvariga, det är de som sålt och inte Völkl.
Det är alltid de som sålt som är ansvariga mot kund, gäller vice vessla oxå :-)
Så godta inte att butiker skickar runt dina prylar för en reklamation.

Tillbaka
Topp