Sätter du Backflip?

Sätter du Backflip?
of topic, men hur sätter man den mot en vägg? det är ju as grymt! vet att man springer fram mot den sen sätter up foten o flippar runt men kan nån skriva mer tutorial aktigt hur man gör typ i steg....sen kan ju göra den stillastående i typ en hoppborg o sånnt för där får man ju lite pop i uthoppet är det stor skilland gäntemot från marken???

Sätter du Backflip?
sätter från:
-bänkar
-klätterställningar
-studsmatta
-backflip å Moll från 1,3,5,7,10 på badhuset
-gungor
-skidor
-wallflip å landa på matta

Senast ändrad:
Sätter du Backflip?
Där de finns ståhöjd..:P Från alla höjder upp till 7,5 ner i vattnet är provat, både springandes och från stillastående, på och ut från studsmattan, ner från grejer, senast från en scen.. och de skönaste; wallflip och backflip me snowboarden...:P

Sätter du Backflip?
goofball sa:
of topic, men hur sätter man den mot en vägg? det är ju as grymt! vet att man springer fram mot den sen sätter up foten o flippar runt men kan nån skriva mer tutorial aktigt hur man gör typ i steg....sen kan ju göra den stillastående i typ en hoppborg o sånnt för där får man ju lite pop i uthoppet är det stor skilland gäntemot från marken???
Det känns lättare än om man bara står på marken.. jag brukar springa mot väggen "lagom" snabbt, sätta i högra foten så högt som möjligt mot väggen och sen sparka upp vänsterfoten så högt jag kan medan jag trycker ut mig snett uppåt me högra foten.. jag började lite snett, typ nån slags sidovolt, sen mer och mer bakåt.. de går också med två steg på väggen, alltså först höger-vänster-och sparka ut me höger igen.. men de e svårare.. lycka till..:D

Sätter du Backflip?
sätter från det mesta ,men det goaste e att springa fralänges å göra en backflip framåt om ni förstår.. ja gör det från 1.5m till 10m, det gäller bara att inte ta i för mycket när man gör det från högre än 5m

Sätter du Backflip?
asså de heter backflip på skider o så men om man gör de på marken heter de väll ändå salto ?

sätter de lite här o var..

Sätter du Backflip?
ner från mattan med studs på mattan ner i vattnet enda upp till 5 och kan molbergare ´från 1 och 3 om det räknas

Sätter du Backflip?
jag sätter det på studsmatta och från 1:an på badhus.. har inte kunnat backflip så länge så jag har inte försökt så mkt...

Sätter du Backflip?
sätter det med bräda, var ett tag sen nu, hade en otrevlig krasch två år sen, men annars från bassäng kanten utan problem, fast folk brukar kommentera att dom tycker att det är läskigt nära kanten med bakhuvudet..

Sätter du Backflip?
Från elskåp, tak (när de ää snö ute) från 1an 2an 3an 5an 7,5an och 10ans hopptorn på studsmatta från studsmatta till marken..

Senast ändrad:
Sätter du Backflip?
Från elskåp, tak på typ 2,5 elle 3 m (när de ää snö ute) från 1an 2an 3an 5an 7,5an och 10ans hopptorn på studsmatta från studsmatta till marken..

Senast ändrad:
Sätter du Backflip?
sätter från 1:an 3:an 5:an högre har jar inte provat från än..på studs matta förståss och från typ 1 meter från en scen..och när man springer på väggen.wallfip? men de e ja inte bra på =P

Sätter du Backflip?
satte safety grab air idag ner för en stol:D:D:Daja de e ialf en bra början;)nåra tips på hur man sätter backflip?:)

Sätter du Backflip?
Lätt att jag inte gör men det är schysst att göra så skall börja träna i backen i puder:P

Tillbaka
Topp