Scotty bobtails- telis

AnnaStrandbacke

Ny medlem
Scotty bobtails- telis
Tjena mors..

Har kikat lite på dessa som verkar grymt coola. Någon som har provat? e det ordentlig skillnad mellan vanliga skidor (läs telis) och dessa?

Flex? tror att man kan bestämma mjukhet beroende på sin egen vikt? Nån som vet nåt? Hur pass hård e den mjukaste? ..Att de bara görs i 178 o 164 e lite knivigt. Åker på 175cm idag och 178 e i längsta laget men tycker att det borde jag greja..

E visserligen grymt nöjd med mina Pocket Raketer men man blir ju alltid lite nyfiken..

TAck, tack..

Scotty bobtails- telis
Fortfarande ingen som vet något om skidorna, har bara sett två recensioner på dem...
Verkar dock vara lite för mycket formel-1 tknologi...

Scotty bobtails- telis
Först vill jag bara säga Hej Anna, Rudbeck va?
Åkte på dessa förra säsongen. För klena för mig, men funkar nog för många andra. I pisten är de inte så kvicka om man gämför med likande skidor. De är tunna och väldigt lätta vilket gör vridstyvheten sådär, men men dessa skidor hör ju inte hemma i pisten, så för tur och bära skidorna är dessa underbara. Men själv tycker inte de kan gämföras med ett par riktiga skidor, som ledgend 8800, scratch BC eller MatrixMojo, som jag tycker alla är bättre (att pointera är att jag åker aggresivt och vill ha respons från skidorna, väger 78kg, 182lång)

Tillbaka
Topp