Seadoo! Man kan ha kul på vattnet med ;)

Haha jag tror inte folk skriver vad dom tycker längre.
Det hela har spårat ur så folk driver mest med varann : ) inklusive jag själv.
Sitter och asgarvar när jag läser igenom inläggen :)

Rmojo sa:
Det märks att du inte har någon aning vem jag är.
orihimee_675498_480x300_v1.jpg

Senast ändrad:
Rmojo sa:
Haha jag tror inte folk skriver vad dom tycker längre.
Det hela har spårat ur så folk driver mest med varann : ) inklusive jag själv.
Sitter och asgarvar när jag läser igenom inläggen :)
I see what you did there... trying to come over to our side when YOU are the loser in this discussion.

Senast redigerad av en moderator:
Rmojo sa:
Sveda_och_verk sa:
Du får tro vad du vill men han har varit 15 på freeride.se så länge jag minns.
Du får väl dra ett PM.

För att återgå till diskussionen:
Kan du visa oss hur man ska hinna klyva en vattenmolekyl?
Kan du visa oss hur man komprimerar vatten?
Är du medveten om att vattenskotrars verkningsgrad är mycket lägre än en propellerdriven båt?
Är du medveten om att det inte är jobbigt att köra rundbana med sittskoter?
Är du medveten om att den allmänna uppfattningen om skoternissar på sjön är allmänt dålig?
Är du medveten om att vattenskoteråkandet är farligt för både växthuseffekten och vattenväxtligheten under vattnet, och i så fall varför?
Återigen, kommer bara svara på inlägg där du inte bara försöker vara dryg.
Nej jag visste inte att propellerdrivna båtar hade högre verkningsgrad än jet. Men det finns så mycket annat som väger in såsom vikt, motoreffekt & bränsle.

Den som påstår att det inte är jobbigt att köra rundbana med sittskoter är bara naiv. Jag har kört ståskoter och cross som sagt, ståskoter är jobbigare. Ingen tvekan om det.
ÄR DU medveten om att dom tvingas lyfta av några av världens bästa sittskoterförare efter ett heat? för dom är så slutpumpade i benen att dom inte kan gå av skotern självmant. Tror du mig inte så använd google :)

Jag är mycket väl medveten om uppfattningen dom flesta har om oss skoterförare, även om jag tycker det blir bättre och bättre.
Vad det beror på finns det delade åsikter om. Om du undrar över min personliga åsikt så tror jag det beror på en blandning av folk som "lekt" med dom för mycket nära båtar,fåglar,badstränder. Kombinerat med att förr så körde folk 2taktare som brötade mycket mer. Och sist men inte minst avundsjuka.
Många som kör skoter kör respektlöst och är farliga för andra än sig själva, och det är inte acceptabelt.
Dom olika anledningarna tror jag varierar beroende på ålder på dom som klagar dessutom...
Jag har t.o.m en plastficka med 2 separata buntar med pappar ifrån Åklagarmyndigheten angående vattenskoterförordningen.
Många trotsar fortfarande på att det är olagligt & menar på att det finns lokala föreskrifter som ger dom rätt att förbjuda oss ifrån att åka. Detta är rent bullshit :) och om någon vill diskutera detta så är jag gärna på!

Det som kan begränsas är hastigheten, totalt körförbjud för all motortrafik & förbjud i privatägda sjöar.
Kommunala / statliga sjöar har ingen rätt att neka vattenskoteråkning då de klassas som motorbåt i dagsläget.

Växthuseffekten påverkas av en massa olika faktorer t.e.x partiklar, ((koldioxidutsläpp)) osvosv. Vad hör detta med saken att göra?
Du verkar ju onekligen vara en av dom som kör respektlöst med tanke på att du har kolliderat? Och skyll inte på andra, har man koll så ser man till att inte bli påkörd.

edit: FÖ så känner jag dig naturligtvis inte personligen, men det räckte med att läsa ett par inlägg för att få uppfattningen om att du är en allmänt oskön och skrytig person, som dessutom verkar vara smått "bakom flötet" då du har sagt emot dig själv ett antal gånger i denna tråd.

Senast ändrad:
Kör jag fort? Ja
Kör jag vårdslöst? Nej

För jag ligger inte och kör över min kontroll när det finns anda fordon/människor som kan ta skada om det går fel.
Inte för att du har med detta att göra men...
Blev ramad snett bakifrån i hög fart när jag låg och körde långsamt.
Hur i hela friden hade jag kunnat undvika detta?
Allt framifrån och 90 grader åt sidorna kan jag köpa..
Men när en annan förare ramlar av sitt fordon och det byter riktning och kör in i mig?
Ingen seriös människa kan vända på det...

Oskön? Absolut inte
Skrytsam? Nej, men jag förstår varför du tycker det.

Komiskt att endast en handfull personer har synat mig vid det här laget :)

Som förare av sjöburet fordon har du krav på dig att ha en 360 graders uppsyn, kan saxa från sjölagen om du så vill. Jag har iallafall lite av en självbevarelsedrift då jag befinner mig på div fordon, det innefattar en överdriven marginal till idioter som inte kan litas på!

ThomOhlin sa:
Som förare av sjöburet fordon har du krav på dig att ha en 360 graders uppsyn, kan saxa från sjölagen om du så vill. Jag har iallafall lite av en självbevarelsedrift då jag befinner mig på div fordon, det innefattar en överdriven marginal till idioter som inte kan litas på!
Du har så rätt så! Men det gör honom fortfarande ansvarig till olyckan.
Om inte hans försäkring täcker en sådan händelse. Vad täcker den då isåfall?

360 graders uppsyn hade jag ju med, finns ju speglar på skotern.
Men om jag gissningsvis ligger i 15-20 knop och det kommer et annat fordon i låt säg 50 knop.

Det är skillnad på att ha uppsyn bakåt och att sitta bakvänd på skotern hela tiden.
Precis som med en bil så kollar man backspeglarna när man svänger eller gör en manöver. Men även titt som tätt bara för att se var man har andra fordon någonstans.

Du får gärna kopiera det ifrån sjölagen! Inte för att jag inte tror dig, Men jag har själv letat efter Sjölagen för fritidstrafik. Kan du skicka de?

Jag e rätt impad över att din skoter går så fort att du till och med kommit över tröskeln där man klyver molekyler! Jag menar, det krävs ändå rätt mycket kräm för att spjälka ut väte ur vatten. Men på nåt sätt lyckas du alltså komprimera vattenmolekylerna!

Fan... är det kall fusion du har uppfunnit?! Riktigt bra jobbat!

FF sa:
Jag e rätt impad över att din skoter går så fort att du till och med kommit över tröskeln där man klyver molekyler! Jag menar, det krävs ändå rätt mycket kräm för att spjälka ut väte ur vatten. Men på nåt sätt lyckas du alltså komprimera vattenmolekylerna!

Fission* :P

Fusion är ju när man slår ihop två molekyler, fission är när man klyver!

Låter gaaanska bra det här!

f.ö så claimar jag en plats i en historisk tråd på freeride. men vi behöver jibberisch för att elda igång denna tråd igen

Måste bara fråga vadfan de är för fel på folk här?

okej, kanske inte världens bästa film. Men jag tycker iaf att det ser härligt ut.
Ge konstruktiv kritik istället för och hålla på och dumma er. Vem fan vill lägga ut en tråd om folk ska hålla på så här?

kul forum tackhej

Primary sa:
FF sa:

Fission* :P

Fusion är ju när man slår ihop två molekyler, fission är när man klyver!

Låter gaaanska bra det här!
Fast det är ju inte molekyler som man klyver/sammanfogar det är atomer, mycket stor skillnad.
Räcker att ha ett batteri och med elektrolys så kan man "klyva"(dela upp) vattenmolekylen i syre och väte.

Ja vad är det för 29-åring som tror att fission/fusion handlar om molekylklyvning?

Vafan liksom.

Men hursomhelst så går det inte att klyva vattenmolekyler genom att landa i det, däremot kan man ju klyva bindningen mellan molekylerna.

Den här tråden har helt fel namn. Mitt förslag:

Seadoo! Man kan ha kul på Freeride med ;)

Snälla Admin lås den här tråden... Är ju just det här som gör att man inte orkar hänga på erat forum...

Haha det var roligt i dom 2 första inläggen gubbar.
2 sidor senare så tror jag ingen skrattar åt er längre.
Jag har sagt att jag använde ett dumt ordval. :)

Vid det här laget är det snart lika många som är på min sida som det är emot.
Skillnaden är att ni haters har spammat tråden.

Senast ändrad:
sweeety sa:
Måste bara fråga vadfan de är för fel på folk här?

okej, kanske inte världens bästa film. Men jag tycker iaf att det ser härligt ut.
Ge konstruktiv kritik istället för och hålla på och dumma er. Vem fan vill lägga ut en tråd om folk ska hålla på så här?

kul forum tackhej
Håller helt med.
Killen har en skoter och en Go Pro, klart han tycker det är kul att lägga ut en film i ett forum.
Har aldrig kört skoter på vatten men en hel del enduro och tror att det är ungefär lika jobbigt .
Har en måg som åkte ring efter båt på svensexan och pajade revbenen ordenligt, så nog kan man slå sig ordenligt på vatten.För övrigt tycker jag inte svordomar hör hemma i ett forum.

Jaa den här tråden har ju varit riktigt underhållande, men börjar som nån sa kanske bli lite överspelad nu..

Och för att förtydliga vad jag menade så var det precis det vattendroppe var inne på, du skulle (åtminstonde teoretiskt sett ;) kunna spjälka vatten till väte och syre pga temperaturen från friktionen... vilket är jävligt imponerande för det krävs väl sisådär tusen grader celsius för det. Så jo du sveda och värk, nog kan du klyva vattenmolekyler genom att "landa i det".. Om du ska komma och spela viktig får du tänka igenom det först.

Men att han sen lyckas köra så snabbt att vätet i sin tur genomgår fusion krävs temperarurer på många miljoner grad, vad jag vet. Vilket såklart är ändå mer imponerande om det var det han lyckades med när han sa att han komprimerade molekylerna!

Med förhoppning om framtida energiproduktion genom skoterframfart,

Senast ändrad:
Hahaha jag avlider... Rmojo är bara för rolig! Jag tror du har missat vem det är man skrattar åt i denna tråd... och sen handlar det nog inte så mycket om att filmen är dålig som en del verkar tro, det kan man ju acceptera att någon grabb är glad över sin nya leksak och vill visa den, men att han sen framställer sig själv som ett riktigt pucko! Nja, då kan i alla fall inte jag låta bli.

Jag har inte heller varit en ängel i denna tråden.
Men om folk ska fortsätta med sin attityd så ber jag själv mod/admin att låsa tråden.

Funny shizzle
Vatten är fan farligt, fick baktyngd en gång på vattenskidor och drog mig, surprise buttsex var ordet.

Senast ändrad:
FF sa:
Jaa den här tråden har ju varit riktigt underhållande, men börjar som nån sa kanske bli lite överspelad nu..

Och för att förtydliga vad jag menade så var det precis det vattendroppe var inne på, du skulle (åtminstonde teoretiskt sett ;) kunna spjälka vatten till väte och syre pga temperaturen från friktionen... vilket är jävligt imponerande för det krävs väl sisådär tusen grader celsius för det. Så jo du sveda och värk, nog kan du klyva vattenmolekyler genom att "landa i det".. Om du ska komma och spela viktig får du tänka igenom det först.

Men att han sen lyckas köra så snabbt att vätet i sin tur genomgår fusion krävs temperarurer på många miljoner grad, vad jag vet. Vilket såklart är ändå mer imponerande om det var det han lyckades med när han sa att han komprimerade molekylerna!

Med förhoppning om framtida energiproduktion genom skoterframfart,
Jag heter Sveda och Verk, stor skillnad :rolleyes:

Som i alla lekar med kemisk termodynamik så är allt möjligt, men att just med dessa farter och således temperaturer klyva vattenmolekyler går ju int.

Det mest komiska tycker jag är att du inte verkar förstå att folk skriver, om inte enbart, men till väldigt stor del, för att just provocera dig. Sen om de har en poäng eller är helt ute och cyklar - de struntar de i. Allt de vill är ju att du ska reagera precis som du gör. Istället för att bara "flina och gå därifrån" så börjar du argumentera emot varje inlägg som görs.

Slår vad om att hälften som skrivit här enbart skrivit för att just reta upp dig. Det är lätt att tillhöra en grupp som går på en ensam person. Det borde du som 25-åring begripa. Sedan att det är oerhört låg nivå, det kan jag hålla med om. Men du spär själv bensin på elden.

Jag körde vattenskoter senast jag var på en veckas charter-semester i Kusadasi (Turkiet), en gång nykter och en gång onykter osså vare lite sjö då. Den gången var roligast.
Polarn berättade att Turkarna vid uthyrningen tydligen blev lite fundersamma när de såg mig + skotern flyga fritt i luften några gånger. Jo man träffade några fina vågor det gjorde man :) Nån timme innan hade jag fått dra-handen-längs-med-halsen-tecknet + onda ögat av en turk på stranden. Gick ju o skrota på stranden med en grogg i handen då min väg möttes av två lokala förmågor. Jag sa till hon den ena: "Excuse me, have I ever told you that I love you?". Fan jag kunde ju inte veta att hon var upptagen ju, osså var det ju semester. Men likväl var det en fin dag för lite skoteråka.

Helvete va slut man va efteråt, riktigt slö o likgiltig. Tom inombords på nå obehagligt sätt. Och underarmarna, jeesus!

Hade en Trajja speed triple två somrar o känner spontant att jag väljer vattnet framför asfalts-raksträckan.
Det luriga är ju oxå att det skulle vara rätt knivigt att mäta den värsta, då varje skada blir unik samt att farten ställer till det. Dock säger jag inte att vattensmällen inte kan vara värst, det gör jag inte. Men chansar på den ändock. Fallhöjden känns ju värre på ex Mc oxå. Men gällere typ gocart, ja då skulle jag iaf överväga att ta den smällen ist för vattnet.

Så vad tror folket om mitt resonemang (ja bortsett från den där incidenten med hon bon'-tösa där på stranden me groggen)? Och kom inte med nå jäääävla skit nu då blir jag riktigt jävla lack, jävla IDIOTER (komma här o påstå rent ljug om mitt förflutna, SUUUUUCK!!!! *frowning* "för det har ju inte hänt tidigare" skafa et liv jävla lol-apa...)!

Senast ändrad:
Inge fel på resonemanget @limegreen Förmodligen färre mottrafikanter på vattnet än på vägen med båge. Dessutom, färre fasta, solida objekt såsom träd, stenar, räcken och andra otrevligheter som annars rätt brutalt kan transferera rörelseenergin rätt in i ens stackars lekamen vid allt för rask retardation...

@Mountain_Man
Jo det hade vart nått det, ex när jag står en timme en afton vid nöjes-kvarteret och håller i kamraten ömsom dunk-kramar honom mot en stängds butiks challusiner, avd skönt skrammel + en del svett. Men vad gör man inte när resekamratens ölsinne ej e på topp :) 30-åringar som lever som de vore 15, det är kärlek det, och värre ska det bli :D

Men faktum är att de fotade när man var ute o körde med följbåt. Blev grymma bilder, "team Quicksilver" sa jag åt dom o garvade. Dock har ju jag det där Kampradske sinnet o ville hellre lägga de där ca 200:- på Efes än nå jetski-plåtar som hamnar på en hårddisk vilken säkerligen har havererat inom 5 år :) De där moln-tjänsterna är jag inte heller så mycket för...undviker helst att halva CIA o hela KGB har tillgång till mina semesterbilder där JetSki-körning förekommer. Dels finns alltid en handfull vältränade och tunnhåriga medelålders Judo-män i resp. organisation som sitter och tok-runkar (och här känns det ändå rätt motiverat att lyfta fram de gamla begreppen läderbögar/hårdhomos) till de där oskyldiga bilderna på mig under sina natt-pass (kan förekomma ända upp på ledningsgrupp-nivå).
Sen finns ju även risk/möjlighet att de ser vissa kvalitéer i ens person varpå man inom loppet av 5 år är en respekterad dubbelagent stationerad i Saint Louis där man glider runt mustaschprydd med piké nerstoppad i ett par ljusblå 501or och ett par vita snabba på fötterna - living the American dream. Tanken är god men tack, men nej tack!

@xSooLx
Men för i helvete, trådskaparen har ju understrukit vid flertalet gånger att det gällde på raksträcka och ingenting annat. Har du fetvadd i dina hörselgångar? ;)

limegreen sa:
@xSooLx
Men för i helvete, trådskaparen har ju understrukit vid flertalet gånger att det gällde på raksträcka och ingenting annat. Har du fetvadd i dina hörselgångar? ;)
Hellre fetvadd i hörselgångarna än ett vägräcke i rectum...

Tillbaka
Topp