Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rmojo sa:Det märks att du inte har någon aning vem jag är.
I see what you did there... trying to come over to our side when YOU are the loser in this discussion.Rmojo sa:Haha jag tror inte folk skriver vad dom tycker längre.
Det hela har spårat ur så folk driver mest med varann : ) inklusive jag själv.
Sitter och asgarvar när jag läser igenom inläggen![]()
Du verkar ju onekligen vara en av dom som kör respektlöst med tanke på att du har kolliderat? Och skyll inte på andra, har man koll så ser man till att inte bli påkörd.Rmojo sa:Återigen, kommer bara svara på inlägg där du inte bara försöker vara dryg.Sveda_och_verk sa:Du får tro vad du vill men han har varit 15 på freeride.se så länge jag minns.
Du får väl dra ett PM.
För att återgå till diskussionen:
Kan du visa oss hur man ska hinna klyva en vattenmolekyl?
Kan du visa oss hur man komprimerar vatten?
Är du medveten om att vattenskotrars verkningsgrad är mycket lägre än en propellerdriven båt?
Är du medveten om att det inte är jobbigt att köra rundbana med sittskoter?
Är du medveten om att den allmänna uppfattningen om skoternissar på sjön är allmänt dålig?
Är du medveten om att vattenskoteråkandet är farligt för både växthuseffekten och vattenväxtligheten under vattnet, och i så fall varför?
Nej jag visste inte att propellerdrivna båtar hade högre verkningsgrad än jet. Men det finns så mycket annat som väger in såsom vikt, motoreffekt & bränsle.
Den som påstår att det inte är jobbigt att köra rundbana med sittskoter är bara naiv. Jag har kört ståskoter och cross som sagt, ståskoter är jobbigare. Ingen tvekan om det.
ÄR DU medveten om att dom tvingas lyfta av några av världens bästa sittskoterförare efter ett heat? för dom är så slutpumpade i benen att dom inte kan gå av skotern självmant. Tror du mig inte så använd google
Jag är mycket väl medveten om uppfattningen dom flesta har om oss skoterförare, även om jag tycker det blir bättre och bättre.
Vad det beror på finns det delade åsikter om. Om du undrar över min personliga åsikt så tror jag det beror på en blandning av folk som "lekt" med dom för mycket nära båtar,fåglar,badstränder. Kombinerat med att förr så körde folk 2taktare som brötade mycket mer. Och sist men inte minst avundsjuka.
Många som kör skoter kör respektlöst och är farliga för andra än sig själva, och det är inte acceptabelt.
Dom olika anledningarna tror jag varierar beroende på ålder på dom som klagar dessutom...
Jag har t.o.m en plastficka med 2 separata buntar med pappar ifrån Åklagarmyndigheten angående vattenskoterförordningen.
Många trotsar fortfarande på att det är olagligt & menar på att det finns lokala föreskrifter som ger dom rätt att förbjuda oss ifrån att åka. Detta är rent bullshitoch om någon vill diskutera detta så är jag gärna på!
Det som kan begränsas är hastigheten, totalt körförbjud för all motortrafik & förbjud i privatägda sjöar.
Kommunala / statliga sjöar har ingen rätt att neka vattenskoteråkning då de klassas som motorbåt i dagsläget.
Växthuseffekten påverkas av en massa olika faktorer t.e.x partiklar, ((koldioxidutsläpp)) osvosv. Vad hör detta med saken att göra?
Du har så rätt så! Men det gör honom fortfarande ansvarig till olyckan.ThomOhlin sa:Som förare av sjöburet fordon har du krav på dig att ha en 360 graders uppsyn, kan saxa från sjölagen om du så vill. Jag har iallafall lite av en självbevarelsedrift då jag befinner mig på div fordon, det innefattar en överdriven marginal till idioter som inte kan litas på!
Handlar bara om att åka tillräckligt fort för att utveckla lagom mängd friktionsvärme mot vattenytan.FF sa:Fan... är det kall fusion du har uppfunnit?! Riktigt bra jobbat!
Fission* :PFF sa:Jag e rätt impad över att din skoter går så fort att du till och med kommit över tröskeln där man klyver molekyler! Jag menar, det krävs ändå rätt mycket kräm för att spjälka ut väte ur vatten. Men på nåt sätt lyckas du alltså komprimera vattenmolekylerna!
Fan... är det kall fusion du har uppfunnit?! Riktigt bra jobbat!
made my dayrocknerPR sa:Jag börjar med att bjuda på ett skratt!
http://assets.diylol.com/hfs/93c/3f...while-at-op-s-house-2af9c4.jpg?1314525601.jpg
Sen till själva tråden:
Din video är ganska tråkig av dess enformighet.
Fast det är ju inte molekyler som man klyver/sammanfogar det är atomer, mycket stor skillnad.Primary sa:Fission* :PFF sa:Jag e rätt impad över att din skoter går så fort att du till och med kommit över tröskeln där man klyver molekyler! Jag menar, det krävs ändå rätt mycket kräm för att spjälka ut väte ur vatten. Men på nåt sätt lyckas du alltså komprimera vattenmolekylerna!
Fan... är det kall fusion du har uppfunnit?! Riktigt bra jobbat!
Fusion är ju när man slår ihop två molekyler, fission är när man klyver!
Låter gaaanska bra det här!
Gråt någon annan stans. Det är såna här trådar och människor som gör freeride till ett roligt forum.FilleJ sa:Snälla Admin lås den här tråden... Är ju just det här som gör att man inte orkar hänga på erat forum...
Håller helt med.sweeety sa:Måste bara fråga vadfan de är för fel på folk här?
okej, kanske inte världens bästa film. Men jag tycker iaf att det ser härligt ut.
Ge konstruktiv kritik istället för och hålla på och dumma er. Vem fan vill lägga ut en tråd om folk ska hålla på så här?
kul forum tackhej
Jag heter Sveda och Verk, stor skillnadFF sa:Jaa den här tråden har ju varit riktigt underhållande, men börjar som nån sa kanske bli lite överspelad nu..
Och för att förtydliga vad jag menade så var det precis det vattendroppe var inne på, du skulle (åtminstonde teoretiskt settkunna spjälka vatten till väte och syre pga temperaturen från friktionen... vilket är jävligt imponerande för det krävs väl sisådär tusen grader celsius för det. Så jo du sveda och värk, nog kan du klyva vattenmolekyler genom att "landa i det".. Om du ska komma och spela viktig får du tänka igenom det först.
Men att han sen lyckas köra så snabbt att vätet i sin tur genomgår fusion krävs temperarurer på många miljoner grad, vad jag vet. Vilket såklart är ändå mer imponerande om det var det han lyckades med när han sa att han komprimerade molekylerna!
Med förhoppning om framtida energiproduktion genom skoterframfart,
You got to be shitting me!magnusericsson sa:Gråt någon annan stans. Det är såna här trådar och människor som gör freeride till ett roligt forum.FilleJ sa:Snälla Admin lås den här tråden... Är ju just det här som gör att man inte orkar hänga på erat forum...
Hellre fetvadd i hörselgångarna än ett vägräcke i rectum...limegreen sa:@xSooLx
Men för i helvete, trådskaparen har ju understrukit vid flertalet gånger att det gällde på raksträcka och ingenting annat. Har du fetvadd i dina hörselgångar?![]()