Skullcandy missnöjd

Skullcandy missnöjd
någon annan som har köpt ett par skullcandy Ti eller skullcandy överhuvudtaget sedan provat ett par Wesc lurar och förstått vilken skit man har köpt? helt seriöst hur kan skullcandy ha fått så bra rykte när dem gör sånna skitlurar. ljudet är verkligen katastrofalt jämfört med wesc lurar och de flesta andra också. walkman lurar är tom tio ggr bättre..
blir bara så trött

Skullcandy missnöjd
kanske för att dom gör så enormt snygga lurar?.
själv tkr ja dom e riktigt snygga,
Men ja har dock inga.

Skullcandy missnöjd
Bra marknadsföring helt enkelt..
Skitsnygga lurar men kasst ljud (iaf i Lowrider, har inte riktigt rätt och dra alla över ett streck då jag bara testat Lowrider)

Skullcandy missnöjd
tänkte de samma om skullcandy när ja prova en polares, fan de var ju inge speciellt med ljudet? tyckte de lät mer utåt än in i örat... walkman lurarna pwnar allt!

Skullcandy missnöjd
jag hade ett par Recruits, kostar 250:- och är ju klart prisvärda.. skönt ljud, lätta som fan och tar inte mycke plats..
men går man upp mot Ti och dom andra dyrare å större lurarna så är de nog bättre å köpa nått annat märke då man drar in mer för pengarna så att säga.

Skullcandy missnöjd
Först köpte jag ett par plug-in hörlurar och använde dom 2 veckor sen så sprakade det konstigt i ena hörluren i någon sekund sen så la den av för gott. Då reklamerade jag och fick nya men då blev det exakt samma sak. Så då ville jag inte ha den modellen igen när jag fick reklamera och då tog jag den här icon modellen. Dom höll fram till förra veckan sen blev det exakt likadant.

Så jag fick reklamera men då tog jag tv-dator kitt istället!

10 döda roser åt skullcandy.

Skullcandy missnöjd
Håller med Jeppe där, visst om man vill ha ett par billiga små nätta lurar så kan dom ju funka. Är ju rätt cleana dom lite mindre och oblaffiga modellerna!

Ska man upp 500+ eller mer, köp ett par Sony eller något märke man kan lita på som inte bara jobbar med design och marknadsföring. Kör själv ett pår lurar från Biltema jag är helnöjd med!

Skullcandy missnöjd
jeppenator sa:
jag hade ett par Recruits, kostar 250:- och är ju klart prisvärda.. skönt ljud, lätta som fan och tar inte mycke plats..
men går man upp mot Ti och dom andra dyrare å större lurarna så är de nog bättre å köpa nått annat märke då man drar in mer för pengarna så att säga.
Jag provade en polares Icon/Recruit och tyckte de satt konstigt på skallen samt att ljudet var rätt kasst. Inte speciellt prisvärda när man kan få Koss Porta Pro för 300kr vilka har grymt ljud enligt mig. Kanske kan vara ett bra köp om man vill åt designen men man köper väl ändå ett par lurar för ljudet liksom:D

Skullcandy missnöjd
pritect sa:
rekomenderar starkt koss porta pro. sjukt bra ljud för pengarna, finns på nätet för 250-300 kr
Koss SÄMSTA på marknaden! Jag har haft det mesta och kan säga att KOSS har den absolut sämsta kvaliten på sina lurar, har förbrukat 15-20 par KOSS. Man har juh garanti, därav så många par.
Skullcandy har halvkass kvalite, ljudet är OK men inte mer.
Bäst har Sennheiser vad jag upplevt.

Skullcandy missnöjd
Monis sa:
pritect sa:
rekomenderar starkt koss porta pro. sjukt bra ljud för pengarna, finns på nätet för 250-300 kr
Koss SÄMSTA på marknaden! Jag har haft det mesta och kan säga att KOSS har den absolut sämsta kvaliten på sina lurar, har förbrukat 15-20 par KOSS. Man har juh garanti, därav så många par.
Skullcandy har halvkass kvalite, ljudet är OK men inte mer.
Bäst har Sennheiser vad jag upplevt.
ja garanti är najs, jag har förbrukat 57 par KOSS!

Skullcandy missnöjd
skullcandy köper man väll oftast för att dom är snyggast

har man t.ex ett par Ti är det väll för att ha dom när man är ute och så.
Ska man ha ett par lurar att skapa musik i, sitta vid datorn så köper man väll ett par gaming lurar från typ maxfps.

tycker istortsett alla hörlurar förutom skullcandy är fula då inga andra satsar på design.
sen hör jag faktiskt ingen skillnad på ljudet om man inte jämnför.

Skullcandy missnöjd
Wesc, skull candy. Vad är det för märken.
Shure, Koss, Bose, v-moda, jbl. RIKTIGA ljud märken så kanske du blir nöjd.

Vad räknar ni med igentligen, och provlyssna innan du köper?

Skullcandy missnöjd
Jag gjorde också ett jävligt dåligt köp och köpte Skullcandy Ti, vilket var ett riktigt misstag. Ljudet är inte alls bra, riktigt pissigt faktiskt. Aja nu har ja ett par In-ear Philips hörlurar där ljudet är grymt bra

Skullcandy missnöjd
Nosskire sa:
Wesc, skull candy. Vad är det för märken.
Shure, Koss, Bose, v-moda, jbl. RIKTIGA ljud märken så kanske du blir nöjd.

Vad räknar ni med igentligen, och provlyssna innan du köper?
du har alltså inte provat lurar från wesc, deras bas är otrolig å sicken ljudkvalite. mina icemat är bra men wesc tar dem också

Skullcandy missnöjd
skullcandys icons är snygga,smidiga å jag klagar inte på ljudet, dom är bra i backen med tanke på att man är inte helt isolerad till ljudet utan kan även höra om dett kommer en galen stockholmare ner för backen..

Skullcandy missnöjd
superunknown sa:
skullcandy köper man väll oftast för att dom är snyggast

har man t.ex ett par Ti är det väll för att ha dom när man är ute och så.
Ska man ha ett par lurar att skapa musik i, sitta vid datorn så köper man väll ett par gaming lurar från typ maxfps.

tycker istortsett alla hörlurar förutom skullcandy är fula då inga andra satsar på design.
sen hör jag faktiskt ingen skillnad på ljudet om man inte jämnför.
Om man skapar musik så köper man INTE gaminglurar eftersom dom har hög diskant och inte så mycket bas;) Perfekt när man spelar datorspel, men inte annars.

AKG k518 är grymma. Samma prisklass som Ti, men 175 gånger bättre ljud. Om du har stort huvud rekommenderas dom inte eftersom dom är lite små, men helt klart värda varenda krona om dom passar på ditt huvud.

Skullcandy missnöjd
J_w sa:
för övrigt är de väll sony som gör wesc lurarna..
Och sony gör riktigt bra lurar...

Det jag menar är, Provlyssna först och köp dem som ni gillar!

Jag valde bort shure, sony trots att de lät sjukt bra. Gillade v-moda vibe som gav ett lite tyngre och mer fylligt mellanregister med rejält med bas. Förlorar dock lite på lugnare låtar men det klarar jag.

Så att köpa hörlurar på utseendet går f*n inte om man är det minste kräsna. men iofs... Folk går och köper en ipod's för 3000 kr och går omkring med original lurarna... Det är idioti!

Skullcandy missnöjd
Jag har ett par "Icon" dom funkar bra, bekväma, snygga, tar inte mycke plats & ljudet funkar ju man sitter ju inte o pumpar 2000 watt i örena precis, de går å lyssna på iaf.

Skullcandy missnöjd
det som är skullcandys nackdel är att de är så plastiga. snygga visst, men jag kände mej som lite grann en legogubbe/playmobilfigur med de på när jag prövade dem på elgiganten...sen satt de flesta modeller inte så skönt på mitt huvud.

Skullcandy missnöjd
För de som tycker att skullcandy lurarna har dåligt ljud.
Testa SK Pro lurarna och Full metal jacket.
Det går inte med bättre ljud..
de är dyrare men man får mycket för pengarna

Skullcandy missnöjd
jag har ett par iEar hörlurar, dom har bra ljud och ganska snygga på formen, men en sak är skitfult, de är typ speglar på själva lurarna men då klistrade ja bara över. 199 på teknikmagasinet. Det är bara cirka 50cm kabel men man får med en förlängningskabel som är 50cm så de blir 1meter.

Skullcandy missnöjd
jag har dom små skit lätta lurarna från skullcandy tycker att de e rätt bra ljud i dem men jag har ett par skit stora bose lurar också och skullcandy kan ju inte ens mäta sig me dem men å andra sidan skiljer det ju ju typ 1700 i pris också men vill man ha lurar med sjukt bra ljud ska man satsa på bose de e jävligt bra kvalité på dem också

Skullcandy missnöjd
JakobJ sa:
jag har ett par iEar hörlurar, dom har bra ljud och ganska snygga på formen, men en sak är skitfult, de är typ speglar på själva lurarna men då klistrade ja bara över. 199 på teknikmagasinet. Det är bara cirka 50cm kabel men man får med en förlängningskabel som är 50cm så de blir 1meter.
Jag har också dom. det är sjukt bra ljud för pengarna och dom sitter riktigt bra på huvudet. inte så slappt som skullcandy lowrider och dom som bara trillar av huvudet. kan väl hålla med om att den gråa plasten på sidorna inte är särskilt snygga men dem går ju att klibba över.

Skullcandy missnöjd
Bose har bra top of the line lurar. Dock snäckor runt 1000 lappen så står de sig inte så bra längre.

Men bose har några sjukt bra lurar... Helt otroligt att man kan få så bra ljud för 4000 kr, om man ska få lika bra ljud från vanliga högtalare måste man punga ut med minst tio gånger mer.

Skullcandy missnöjd
Jag köpte ett par skullcandy ti, blev grymt besviken på det dåliga ljudet ;<

Skullcandy missnöjd
R3GIN4 sa:
Jag köpte ett par skullcandy ti, blev grymt besviken på det dåliga ljudet ;<
Skulle inte säga att det är grymt dåligt ljud.
Basen är lite väl låg och "ploppar" ist för att gå jämt.
Annars är det helt okej. Som folk redan nämnt, Köp inte Skullcandy OM du är ute efter ljud.
Vill du dock ha asfula lurar som sitter dåligt och har dåligt ljud, köp Koss porta pro! Kan inte bli större fail..

Skullcandy Ti lurarna overall.
Sitter kvar på huvudet.
Bekväma om du har öron som sitter mot skallen. Vänstra = Bekväma, Högra = Gör ont efter några timmar.
Snygga!
Sjukt bra längd på kabeln.
Inget ljud och hurra för.

Nosskire sa:
Folk går och köper en ipod's för 3000 kr och går omkring med original lurarna... Det är idioti!
Förklara dig, snälla!
Du köper inte Ipod för att det är bra ljud i dom......
Det är ungefär som en Gucci väska, du köper dom inte för att det är bra fack lr liknande.

Senast ändrad:
Skullcandy missnöjd
har ett par skullcandy icon, funkar bra i backen och på stan då dom inte är stora och fula som TI och dom andra är.

stora och bra hörlurar har man hemma vid datorn när man vill ha bra ljud.

Skullcandy missnöjd
Ti är bland dom sämsta dom har gjort!!!!!Testa ett par skullcrusher där kommar du skita ner dig av basen(har ett par) eller testa skullcandy dj lurarna om du vill ha cleant ljud

Skullcandy missnöjd
har ett par icon , ti och smokin buds.
å de är bettre ljud i dom små iconarna än TI:arna, å de är tammefan sjukt, men ja diggar dom endå

Skullcandy missnöjd
Hehe. Måste ju påstå att när jag inte åker skidor så sitter jag mycket framför burken lr datan. Men har ni inte tänkt på att kolla in Frequency Responsen och Sound mode? Skull cundy suger ja det gör dom. Men vem fan vill sätta på sig ett par sony hörlurar stora som bullar?

Skullcandy missnöjd
Måste erkänna att wesc har bra ljud i sina, men den övriga kvaliten suger, det fantastiska ljudet försvann så småningom när det blev något strul med sladdarna, skruvar lostnade inne i själva lurarna och allt bara föll isär, på det området är skullcandy bättre,
men kan även hålla med om att TI har det sämsta ljudet av alla skulls. Icon, skullcrusher, dj hörlurarna, recruit och smokin' buds håller även bra kvalitet på det området, enligt mig iaf

Skullcandy missnöjd
känner ingen som har haft hela skullcandyn i mera än ett knappt halvhår. mina bröts sönder där vid plastdelen var man kan töja ut dem till längre på huvudet inom 3 månader.. bara skärp

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp