Snölägesrapport i Åre från Åreinvånare?

hur är de igentligen jämfört med förra året. förra ska ju visst ha vat sjukt kasst, är de bättre nu eller..

Nu börjar det lika något. Önskar bara att de ska öppna Tusenmetersliften till nästa helg då jag ska dit. Men det lär ju aldrig hända..

Har de pistat tottbacken nu ända ner till liften eller? Eller är de fortfarande dåligt med snö så man inte kan åka tottbacken?

Sebbb sa:
Nu börjar det lika något. Önskar bara att de ska öppna Tusenmetersliften till nästa helg då jag ska dit. Men det lär ju aldrig hända..

Har de pistat tottbacken nu ända ner till liften eller? Eller är de fortfarande dåligt med snö så man inte kan åka tottbacken?
Det såg bra ut med snön i tottbaken, jag åkte dock inte den men snökanonerna hadde sprutat stora högar så öppningen är inte långt bort.

Personligen så tror jag att dom kan öppna hela högz till nästa helg, för efter det lågtryck som passerar nästa vecka är det en bit till nästa och då till nästa helg blir det kallare och ev."vindstilla"
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52802&a=607676&mountainAreaId=1&x=14&y=10

(jag åker imorgon också, jag kan ta lite bilder om någon vill)

Senast ändrad:
Jag tror inte de öppnar högz till nästa helg. Tycker fan de e lite slöa :P De har sagt länge nu att de ska öppna så fort som möjligt men de händer ju inget. Kan man inte maila skistar o fråga vad dom tror? Vad har de för mail?

Ja Storlien ta gärna bilder imorn, de uppskattas som fan.

Hoppas iaf att de öppnar tottbacken till nästa helg. Den e skojig o glida i.

Snön som har kommit sitter skitdåligt och vi har haft flera lavinincidenter i helgen. Var mycket försiktiga om ni ska åka offpist.

http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=39
http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=38

Det är nysnöproblem som vi har, dvs att om några dagar så kommer förhållandena att stabiliserats (om det inte kommer mer snö vill säga). Låt de brantaste sluttningarna vara några dygn så lever ni längre.

För senaste lavinriskprognos: http://www.arelavincenter.se/progno...ll&id=1168549655&archive=&start_from=&ucat=7& (jag vet att den redan är länkad i tråden men just de här problem förutsades där så det är viktig info!)

Senast ändrad:
kolla skistars webcam nyligen. Såg ut som det snöade? Håller prognosen med upp till 30 cm nysnö på torsdag tro? Ska upp på lördag o härja runt i en vecka

Senast ändrad:
Har det kommit någon snö idag? Ser ju ut som det mer eller mindre har snöat hela dagen på webcamen.

på min tomt har det kommit i snitt 25-30cm

på vissa ställen är det bara 5-10 och andra upp emot 40-45

men det verkar inte sluta snöa än på ett tag.

skottade ca 15minuter. när jag va klar längst bort så hade det nästan snöat igen där jag började.

Saxat från skistar.com kl 19.20:

"I skrivande stund vräker snön ner över hela Åredalen - det blåser en del så snön yr så där härligt!!
Sedan i eftermiddags till nu har det nog kommit 10-15 cm - så det ska bli spännande att se hur mycket som kommer att trilla ner under natten."

Sweet!

Synd att man jobbar hela veckan... Men kul för er andra!

/H

Kom precis hem ifrån kvällsskidåkningen i Hamre. En massa sörlänningar och rökande balter. Annars så ganska hyfsat. Inte varje kväll man kör knädjupt på kvällsskidåkning! Gällde bara att ta sats och hitta fickorna.

Kan berätta om att det har kräksnöat hela dagen :-) Snöstorm är ett annat ord som kan passa in bra. Spåren man själv lyckas göra i snön försvinner fort..

Känns bra :)

Kan berätta om att det har kräksnöat hela dagen :-) Och än fortsätter det.. Snöstorm är ett annat ord som kan passa in bra. Spåren man själv lyckas göra i snön försvinner fort..

Känns bra :)

Nu jävlar! Snöometern rapporterar 40 cm på fem timmar hittills på gården i Björnänge och det verkar inte direkt avta. Det kommer INTE att vara dålig åkning imorgon bitti.

det är lite varmt nu bara. längtar inte tills jag måste skotta 50cm kramsnö för att komma ut.

aja det löser sig :)

fy fan. skistar rapporterar 30 cm nysnö i rödkullen. de va inte dåligt och det ska komma mer idag och inatt. kan nog bli riktigt rolig åkning när jag kommer upp på söndag :D

Senast ändrad:
Bilder från SKISTAR/ÅRE:s hemsida: http://www.skistar.com/are/svenska/skidakning/snolaget_just_nu/bilder_20070117.app

2007-01-17-16.jpg

2007-01-17-17.jpg

2007-01-17-18.jpg

2007-01-17-19.jpg

2007-01-17-20.jpg

2007-01-17-21.jpg

2007-01-17-1.jpg

2007-01-17-2.jpg

2007-01-17-3.jpg

2007-01-17-4.jpg

2007-01-17-5.jpg

2007-01-17-6.jpg

2007-01-17-7.jpg

2007-01-17-8.jpg

2007-01-17-9.jpg

2007-01-17-10.jpg

Bilderna kommer från SKISTAR/ÅRE:s hemsida: http://www.skistar.com/are/svenska/skidakning/snolaget_just_nu/bilder_20070117.app

Senast ändrad:
Kan bara säga en sak om den här förmiddan... legendarisk :) Helt bottenlöst på vissa ställen.

Tur att man har en chef som är lika skidgalen som en själv, så vi bestämde oss för att köra lite "internutbildning" på morgonen idag.

oooooo, jag vill inte vänta tills på söndag innan man får ta del av härligheten! Men mer snö är ju på väg enligt rapporterna! gottgottigottgott

5 dm snö, och man får gå i skolan FUCK!
fatta dom som har åkt skidor idag! så jvlaaa avensjuk på dom!
puder till midjan helt jvla gaaaalet!
ångest att ja inte var "sjuk" idag!

Satan i gatan vad det dumpade fint inatt-
Fick ett par grymma åk kring VM6n innan det blev helt uppkört.
Sen kan jag varmt rekomendera skogsåkningen i Sadeln/Tott.
Mängder med snö har blåst dit.

Wuchi: var de du som var ute och skottade ett par meter nedanför broken i gårkväll?

Snödjup

Tillbaka
Topp