Surfing 2011

snoop-a-loop

Ny medlem
Surfing 2011
Hola!

Jag tänkte lära mig surfa under 2011 och frågan är var? Jag funderar på bali under nyår eller portugal i mitten/slutet av augusti, är jag helt ute och cyklar eller är dessa ställen relativt bra när man ska börja lära sig surfa? Bali verkar ju ha ganska mycket turister, men man kanske kan inte behöver vara vid kuta, men de bästa vågorna kanske är där? Om någon rekomenderar portugal, vart ska man åka då? Är ju främst där för att surfa, men det vore gott om man kunde ta en öl på kvällen..

Surfing 2011
Portugal är bra för där finns en hel kust att välja på olika typer av bryt som passar en surfare med låg nivå.
Algarve kan vara en av många bra utgångspunkter att ta sig till surfet och självklart kan du hitta en öl där samt personer som kan lära dig ta dina första manövrar.

Surfing 2011
Snoop-a-loop, vill du lära dig surfa skulle jag verkligen rekommendera Indonesien - grymma vågor för alla typer av nivåer, Lombok är typ bäst, Kuta på Bali är överskattat och alldeles för mycket folk. Vill du till Bali rör dig hellre nordväst om Kuta upp längs kusten. Vill du börja din resa med ett camp så kolla in surfcampindonesia.com, det är ett svenskt ägt läger utanför staden Kuta på Lombok, har INGET ont att säga om det stället. Typ den bästa veckan på jävligt länge. Kolla upp det iaf:)

Surfing 2011
Tjenna

Är också sugen på att dra dit vågorna finns och lära mig konsten att surfa nu i höst. Sugen på Bali och har läst och hört om det, verkar riktigt nice. Vad har ni för tips? Finns det fler skolor att vända sig till där nere som är bra?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp