Switch problems

Poontuss

Ny medlem
Switch problems
Jag lite problem med att hoppa switch, när jag gör vanliga 360 och 540s så har jag den sköna knäna uppe i magen stilen (även switch 180) men när jag gör switch 360 så blir jag liksom utsträckt och det ser ut som jag vore en gymnast :P. finns det några enkla tips utom att nöta (eftersom det fattar jag att man måste). tänkte även fråga om det är tidigt att testa switch 540 innan man kan 720 hyfsat?

Senast ändrad:
Switch problems
klart att det inte är för tidigt att göra switch5 innan 720, jag satt switch 7 innan 720, men det r lättare att steeza en switch 5 än en switch 360

Switch problems
Lånar tråden lite!

Tänkte bara kolla med er vilket håll ni snurrar åt när ni kör switch. Samma håll som ni roterar framlänges eller åt andra hållet?

Själv snurrar jag medsols när jag kör switch och motsols när jag kör framåt. Det känns bäst för mig, vilket jag tycker är konstigt.

Switch problems
s-w sa:
Lånar tråden lite!

Tänkte bara kolla med er vilket håll ni snurrar åt när ni kör switch. Samma håll som ni roterar framlänges eller åt andra hållet?

Själv snurrar jag medsols när jag kör switch och motsols när jag kör framåt. Det känns bäst för mig, vilket jag tycker är konstigt.
Verkar skumt. Jag snurrar åt vänster både switch och framlänges. Men jag railar åt höger :P

Switch problems
Jag snurar snabbare åt vänster men säkrare och snyggare åt höger, kanske är därför jag har problem med switch tricken?

Switch problems
försök slunga mera med armarna!.. å när du lämnar kicken försök få till ett litet skär.. då kommer du in i en skön rotation.. dra upp knäna å ligg kvar.. sen bara leta eefter landningen å stompa..

sw 5 är de inte för tidigt med.. är du säker på sw 3 så äre bara å lägga på 180!

Switch problems
Jo, de är konstigt faktiskt. Verkar ju naturligast att de borde gå lättare att snurra åt samma håll.

Något att tillägga är väl att jag inte är speciellt skillad på switch överhuvudtaget. Så de blir ingen direkt omväg för mig om jag skulle upptäcka att det gick bättre åt andra hållet. För nu när jag ska köra switch upplever jag också samma problem som Pontus - att jag blir utsträckt och får en ojämn rotation på snurrar över 180.

Switch problems
På matta snurrar jag snabbare åt vänster men stabilare åt höger. Har inte snurrat så mkt switch på skidor att jag kan säga något om hur det är.

Switch problems
guggla sa:
På matta snurrar jag snabbare åt vänster men stabilare åt höger. Har inte snurrat så mkt switch på skidor att jag kan säga något om hur det är.
jag snurrar också snabbare åt vänster på matta men på d-spin o bio och på skidor kör jag åt höger

Switch problems
jag snurrar höger när jag kör vanligt och åt vänster när jag kör switch. Innan så jag det som ett sjukt stort problem och försökte lära mej att titta åt höger, men nu skiter jag i det och kör på åt vänster. Exempel på proffs som kör på detta viset är Eric Strand och Mike wilson och dom verkar ju klara det bra?

Senast ändrad:
Switch problems
s-w sa:
Lånar tråden lite!

Samma för mig, känns helt fel att titta över andra axeln.. riktigt jobbigt..

Switch problems
chilla sa:
s-w sa:
Lånar tråden lite!

samma här. fast ska försöka lära mig att åka switch åt andra hållet, känns som att det skulle vara mkt lättare att snurra då

Switch problems
s-w sa:
Lånar tråden lite!

Jag snurrar åt det hållet jag tkr känns bäst när jag kommer upp i kicken, både på sw och inte sw. Snurrar fortare åt vänster mer varva altså, men säkrare åt höger så de blir typ 360,540 åt höger :P

Switch problems
Grundtipset är väl ändå att man ska snurra åt ett håll, varesig man äker fram eller bak?

Mitt problem var det (förut) att jag åkte sw o skulle snurra vänster men jag tittade åt höger axeln så de blev lixom inte mkt till snurr eftersom mitt huvud var åt fel hål:S

men nu e de fixat, är inte bra på sw men ja jobbar på det...

Switch problems
Okej tack för tipsen! Alltså jag kommer nog bytta håll att snura på switch nu så det ser snyggare ut, men det är väl ingen nackdel att kunna båda? ;)

Switch problems
Sjogras sa:
Verkar skumt. Jag snurrar åt vänster både switch och framlänges. Men jag railar åt höger :P
jag med, men det uppstår dock ett problem om man ska hoppa på railen 90 grader sw. då får man alltså kolla bakåt åt höger :S vilket är aovant för mig. När jag kör switch kollar jag åt vänster.

Switch problems
candide kör ju switch så att han kollar åt höger men snurrar endå sen till vänster, ändar blicken vid kicken

Switch problems
aendrew sa:
chilla sa:
s-w sa:
Lånar tråden lite!

samma här. fast ska försöka lära mig att åka switch åt andra hållet, känns som att det skulle vara mkt lättare att snurra då
ska vi bilda klubb ?

Switch problems
ett tips för att bli säkrare på rotationer åt båda håll är att träna switchåkning med svängar. Alltså lägga (om möjligt) skärande svängar, då byter man i varje sväng vilken axel man tittar över. I längden blir man bra mkt stabilare både upp mot hoppen och i landningen. Och så är det inte fel att bränna förbi alla i backen, switch med skärande svängar :-)

Switch problems
hehe exakt så gjorde jag :) tittar över vänster axel när jag ska göra tex sw ups på rails o över högeraxel när jag ska hoppa..snurrar åt höger när jag kör sw o det vänster (helst) "regular"..

Switch problems
Jag har också problem med att titta till vänster när jag åker sw. Men om ni har spelat hockey så beror det troligtvis på det, eftersom man har lättare att vända åt det hållet där man håller klubban och tittar därför oftast där när man åker bakåt, i mitt fall tror jag att det är pga detta.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp