träna

Bobert

Ny medlem
träna
tja.. tränar gym 4-5 dar i veckan.. och snart börjar ju bräd säsongen så ja undrar om de är nått speciellt man skulle kunna träna tex på gymmet för att hoppen ska sitta bättre eller bli stabilare .. förstår att de antagligen är balans övningar som ger mest kan ja tänka mej... vad tränar ni för att bli bättre?

träna
och om du nu ska träna speciellt så tycker jag att du ska träna nedre och sido magmusklerna samt ländryggen.

träna
jag tränar sj e del ..... som överståde har sagt så e mage å lädrygg viktigt... om man ska klara stå stora hopp sitter aldrig lite ben träning fel....

träna
precis, håller med themessageishidden , gör nåt där du tränar din balans istället, lite longboard är väl jäkligt kul också! Börja vindsurfa kanske :) ger go balans...

träna
Konditionen är alltid viktig.
Jag springer med nästan 20 kg packning upp och ner för sandbackar, kryssar mellan träd och hoppar över smågranar. Kanonkul träning!
Ska man knata lite uppför i vinter så kan de längre löppassen utan vikter på 1-2 mil göra susen.
Att vandra med tung ryggsäck är inte att underskatta det heller.

Annars så har jag en kul övning till er som styrketränar:
Leta upp en sån där balansplatta och ställ dig på ett ben på den.
Böj det benet du står på till 45 grader, alternativt så doppar du knäet ända ner i plattan,
därefter reser du dig NÄSTAN upp till rakt ben, men bara nästan.
Upprepa 12 gånger, 3 set på var fot. Utan att tappa balansen.

För övrigt så är mountainbike en bra och rolig träningsform för skidåkare...

Tillbaka
Topp