Transfer till Serre Chevalier

korvteta

Ny medlem
Tjena. Lurar lite på att åka till serre chevalier i mars, men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit. Vilken flygplats bör man flyga till? Vilket bussbolag har billiga transfers?
All hjälp uppskattas
mvh per

Tja! Jag ska ner till Serre om nån vecka och har hört att det är bäst å flyga till Turin (Italien) det är dryga 110km därifrån. Vet inget om bussar eller så dock, det måste jag själv försöka ta reda på! Lycka till!

Turin låter lite avigt i mina öron.. Sesteriere går det nog ganska lätt till men sen måste du över passet också till Briancon. Eftersom det är en gräns som ska passeras så lär det inte gå så mycket bussar. Ett alternativ annars vore Grenoble om du kan hitta nåt lågpris dit. Skulle tro att det går typlokalbussar till Briancon över Lautaret (LaGrave) eftersom Grenoble är huvudort i regionen. Men är det mycket billigare till Turin så lägg vinsten på en taxi över gränsen.

Tag fran torino till oulx, darifran buss minst 3 ggr/dag (tidtabell pa serres hemsida), ca 1h + 1,5 h med taget + 1h buss fran torino flygplats till tagstationen (porta nuova)

Jag har letat runt i 2h på nätet och fann tillslut ett bussbolag som kör Turin-Briancon (ganska nära Serrre). Men eftersom min italienska inte fungerar idag så lyckades jag likaväl inte få fram busstider på hemsidan (http://www.sapav.it). Så nu kör vi på det föregående förslaget med tåg och buss. Dumt att jag inte gick hit direkt....Tack för tips!

(Hoppas att bussarna går från gränsen även i juli...hehe)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp