Trasiga bindningar?

andreasolsson

Ny medlem
Trasiga bindningar?
Idag när ja åkte å hoppade lite löstes mina skidor ut ibland, även när de inte skulle det. En gång lossnade skidorna när ja var i luften typ en och en halv meter upp. kändes lite konstigt å landa på pjäxorna. jättekonstigt att de löstes ut. jag åkte enr å kollade på vad vikten var inställd på. den stod på 60 kg å ja vägder 70. ändrade till 75 å åkte ett åk till.. samma sak igen. när ja kom ner testade jag att sparka ner skidan i marken med bakkanten först. då löstes den ut ganska lätt. ja behövde inte precis ta im massa. ändrade lite fram å tillbaka. tillslut ställde jag vikten på 100 kg. samma sak fortfarande... vad är de för del? är de trasiga?

Trasiga bindningar?
nja...behöver inte vara det. hade du snö under pjäxan så kan det bero på det. är du nybörjare och har enkalare bindingar/hyrbindningar på skidorna så är det bara att acceptera att de tjuvsläpper en del. den typen av bindingar följer oftast med i de flesta av de stora sportkedjornas skidpaket och har klenare fjädrar än dyrare bindningar, eftersom dess brukare knappast ska köra speciellt hårt utan mest sladdåker i grön-blåa pister med och mer har behov av att bindningen släpper för att kunna förhindra benbrott (i den mån det nu går) än att den sitter fast och klarar ordentligt tryck. hyrbindningarnas fjädrar slits ut snabbare än vanliga eftersom de får fler nya användare varje vecka.

Trasiga bindningar?
det är ett par tyroliabindningar. köpte dem på blocket i oktober. han ja köpte dem av hade bara använt dem en vecka i österrike för ett år sen så de var inte så använda.

Tillbaka
Topp