vad ska jag träna ?

vad ska jag träna ?
Här får du en sammanställning från landslaget på en hel del bra övningar:
http://www.castor.nu/material/camp_planning.pdf

Det som är viktigt är att träna både "motorn" och musklerna så en mix av kondition, styrka, spänst och balans brukar göra susen.
Tänk på att skidåkning innehåller många komplexa moment och att flexibilitet och stabilitet spelar en stor roll för att öka din förmåga att åka bra (tillsammans med skidåkning)

vad ska jag träna ?
åk skidor så tränar du allt som man behöver : D är faktiskt det bästa, men på sommarn är de kondition balans och bål som behöver tränas, eller så åker du till styn o åker sommarskidåkning ;)

vad ska jag träna ?
Träna Balans med fokus på sätet och nedre magemuskler...I många övningar som du kan göra för det ger sturkan i ben, och rygg också.. De är det givetvis oxå bra med konditions träning för att få cirkulation i hela kroppen och rensa ur slaggprodukter... :) Lycka till

vad ska jag träna ?
När det gäller knäböj finns det inget som slår en hederlig skivstång så se till att inte bara köra maskiner.

För några år sen när jag inte bodde i sveriges rövhål (malmö alltså) brukade jag cykla rätt mycket i skogen. Cyklar man i blandad terräng, både uppför och utför, får man kondition, benstyrka balans och, ja det mesta. Kanonträning helt enkelt. Även om jag är lika stark i benen nu efter en hel del knäböj känns det ändå inte lika bra som när jag cyklade mycket kombinerat med gym.

vad ska jag träna ?
Håller med evil, cykla i skogen är grymt bra och kul. Viktigt att tänka på är att man inte bara ska vara stark utan ha bra koordination, balans och reflexer. Tycker klättring och kampsport är en bra kombination om man lägger till valfri konditionsträning.

vad ska jag träna ?
Snowgod sa:
Håller med evil, cykla i skogen är grymt bra och kul. Viktigt att tänka på är att man inte bara ska vara stark utan ha bra koordination, balans och reflexer. Tycker klättring och kampsport är en bra kombination om man lägger till valfri konditionsträning.
Kampsport är grymt bra komplement (beror på vilken iofs), vighet/smidighet kan rädda korsband och annat där "vanliga"(lagsportare) hade fått åka pulka ner till byn. Tränar du rätt kampsport behöver du knappt lägga till konditionsträning. Tvärtom så ger tyvärr inte skidåkningen det bästa komplementet till kampsporten dock, man blir lite "tung" i benen om man åker väldigt mycket.

vad ska jag träna ?
Stark mage och rygg är väldigt viktigt. Kör sån där rulle när man ligger på knäna och rullar fram och tillbaka. Tar rygg en del också. Går att ta en skivstång också som rullar :)

vad ska jag träna ?
haha okej , åker i pist såklart , men älskar att åka i puder, jag åker lite varstans om jag säger så , men det jag är ute efter är hur jag ska träna för att få bättre reflexer , bättre balans och hur jag ska hitta styrkan så jag orkar jobba mycket i te.x puckelpisten eller offpist - förstår du vad jag menar ? :)

Snödjup

Tillbaka
Topp