Valet 2010

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
Valet 2010
Erik sa:
Det är intressant att alla sverigedemokrater jag pratat med "IRL" har varit folk som är allmänt känt osmarta. Samtidigt säger VARENDA sverigedemokrat att det är ni som har "fått upp ögonen" och ni är så smarta att ni ser igenom medias censur.

Nu vill jag inte hålla på med personangrepp och påstå att ni sverigedemokrater som diskuterar i den här tråden är osmarta, men kan ni förklara varför det så ofta är idioterna som fått upp ögonen?

http://blogg.aftonbladet.se/launy/2010/08/svaret-pa-varfor-de-rostar-pa-sverigedemokraterna
någon som känner igen sig?
Jag håller med om att många Sverigedemokrater är dumma, dock långt ifrån alla. Men så ser det ut i de övriga partierna också. Hur många är egentligen insatt i politik? Hur många är det som vill Sverige väl och inte tänker "Det partiet gynnar mig"? Och de som bara lyssnar på vad andra har att säga, vad media säger.
Läs på om det som intresserar dig och bilda en egen uppfattning som inte bara gynnar än själv!

Sen är jag utbildad inom media och vet hur extremt farligt det kan vara. Hur tror du Hitler blev så stor?
Vinklat media ÄR farligt och effektivt.

Sen är aftonbladet åt vänster, så jag blev inte förvånad över texten.

Senast ändrad:
Valet 2010
JakobJ sa:
Kiels sa:
Njutaren sa:
Till er som smutskastar SD. Läs!
Förstår ni ändå inte, kan jag inget annat göra än att tycka synd om er.
Nu tycker jag att det är idiotiskt att diskutera människors rätt att vistas i Sverige utifrån vad någon godtyckligt ihopsatt grupp kostar, men om man vill ha motvikt till stollarna på flashback så kan man roa sig med att läsa här: http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5/

Men fortsätt gärna argumentera för hur förträffliga Sverigedemokraterna är. Inget avslöjar folks människosyn så bra som en diskussion om invandring.
BOOM! dedär är så end of discussion om sverigedemokraterna, magnus is the man! Och glöm inte, majoriteten av alla "svenskar" har nån gång varit invandrare också, från början vare bara samer här. Alla sverigedemokrater, skaffa lite medkänsla
Nu vet inte jag hur han har räknat. Om andra generationens invandrare inte räknas? Vilket bör ses som felräknat enligt min mening, och det är flera miljarder som "göms". Det är också en generation som står bakom en stor del våldsbrott. "Sådan far, sådan son"

Senast ändrad:
Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Kiels sa:
Nu tycker jag att det är idiotiskt att diskutera människors rätt att vistas i Sverige utifrån vad någon godtyckligt ihopsatt grupp kostar, men om man vill ha motvikt till stollarna på flashback så kan man roa sig med att läsa här: http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5/

Men fortsätt gärna argumentera för hur förträffliga Sverigedemokraterna är. Inget avslöjar folks människosyn så bra som en diskussion om invandring.
BOOM! dedär är så end of discussion om sverigedemokraterna, magnus is the man! Och glöm inte, majoriteten av alla "svenskar" har nån gång varit invandrare också, från början vare bara samer här. Alla sverigedemokrater, skaffa lite medkänsla
Nu vet inte jag hur han har räknat. Om andra generationens invandrare inte räknas? Vilket bör ses som felräknat enligt min mening, och det är flera miljarder som "göms". Det är också en generation som står bakom en stor del våldsbrott. "Sådan far, sådan son"
Jepp..lika bra att vi har steriliserar alla som begår brott.. No sperm? No problem! :D

Valet 2010
PNyberg sa:
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Jepp..lika bra att vi har steriliserar alla som begår brott.. No sperm? No problem! :D
Du förstår nog poängen, de tror jag.
Invandrare är överrepresenterade inom våldsbrott, och det finner du på BRÅ.

Valet 2010
Njutaren sa:
Sen är jag utbildad inom media och vet hur extremt farligt det kan vara. Hur tror du Hitler blev så stor?
På samma sätt som sverigedemokraterna håller på att bli stora.

Njutaren sa:
Läs på om det som intresserar dig och bilda en egen uppfattning som inte bara gynnar än själv!
Det borde du också göra, och då menar jag inte att du ska läsa på flashback.

Njutaren sa:
Sen är aftonbladet åt vänster, så jag blev inte förvånad över texten.
Det är iofs inte aftonbladet som skriver i bloggen jag länkade, det är någon helt "vanlig" person som bara använder aftonbladets bloggtjänst.

Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Kiels sa:

Det är ju precis det där som Magnus Betner snackar om..
Ni som är med eller tänker att rösta på SD ni har ju inte en aning vart pengarna kommer ifrån och iom det så har ni ingen grund till någonting.

Valet 2010
GOS sa:
buzzlightyear sa:
Jarle sa:
Tja, integrationspolitiken har väl med allt att göra när det handlar om invandring? Vet du vad integration är?

Upplysthet, tolerans och förståelse är vägen mina damer och herrar, den som inte håller med om det vet jag inte vad jag ska tro om, faktiskt, jag blir rädd om någon inte håller med mig.
Preeeeeeciiiis! du sa det själv. integrationspolitiken har med invandring att göra. alltså är INVANDRINGEN ett problem du sa det själv. bra. duktig. wiiie
Men shit, hur gammal är du, buzz? Du fattar inte att problemet är hur vi behandlar invandrarna?

Håller med Jarle till punkt och pricka i det inlägget.
Problemet är att vi inte kan ta hand om de vi tar in. Verkligen inte. Långt ifrån. Sen när man sätter alla på samma ställe som till exempel rosengård. så fortsätter deras mellanöstern samhelle här i sverige. Så är det och SÅ kommer det fortsätta va om det inte blir ändring.

Valet 2010
buzzlightyear sa:
GOS sa:
buzzlightyear sa:
Preeeeeeciiiis! du sa det själv. integrationspolitiken har med invandring att göra. alltså är INVANDRINGEN ett problem du sa det själv. bra. duktig. wiiie
Men shit, hur gammal är du, buzz? Du fattar inte att problemet är hur vi behandlar invandrarna?

Problemet är att vi inte kan ta hand om de vi tar in. Verkligen inte. Långt ifrån. Sen när man sätter alla på samma ställe som till exempel rosengård. så fortsätter deras mellanöstern samhelle här i sverige. Så är det och SÅ kommer det fortsätta va om det inte blir ändring.
Har du ngt annat svar? Det var ju exakt det du skrev førut och Jarle då svarade på att det handlade om INTEGRATIONSPOLITIKEN.

Valet 2010
Erik sa:
Hur ofta händer det att vänstertidningar, diverse högertidningar och kommunistmänniskor följer upp målen för en brottsling? Vad hände egentligen? Fick han verkligen fängelse? Vet du?
Och ja, det finns många "troll" på Flashback som man så fint kallar det. Lyssnar man på alla? Nej, verkligen inte.
I nästan alla fallen finns det källor hänvisade och utav dom jämför man med andra källor och bildar en uppfattning. Det lärde vi oss i skolan.

Såhär brukar det se ut i en debatt. Påhopp som inte stämmer, och det är oftast de ni får läsa och se i media(och då menar jag UTAN Jimmie Åkessons närvaro, utan försvar) Tack och lov att han fick visas i TV, den här gången.

Senast ändrad:
Valet 2010
PNyberg sa:
buzzlightyear sa:
GOS sa:

Har du ngt annat svar? Det var ju exakt det du skrev førut och Jarle då svarade på att det handlade om INTEGRATIONSPOLITIKEN.
han skrev även att det INTE var FEL på INVANDRINGEN. vilket det är. eftersom vi inte klarar av alla som invandrar. ellerhur?

Valet 2010
Njutaren sa:
Erik sa:
Hur ofta händer det att vänstertidningar, diverse högertidningar och kommunistmänniskor följer upp målen för en brottsling? Vad hände egentligen? Fick han verkligen fängelse? Vet du?
Och ja, det finns många "troll" på Flashback som man så fint kallar det. Lyssnar man på alla? Nej, verkligen inte.
I nästan alla fallen finns det källor hänvisade och utav dom jämför man med andra källor och bildar en uppfattning. Det lärde vi oss i skolan.

Såhär brukar det se ut i en debatt. Påhopp som inte stämmer, och det är oftast de ni får läsa och se i media(och då menar jag UTAN Jimmie Åkessons närvaro, utan försvar) Tack och lov att han fick visas i TV, den här gången.
Nästan lite pinsamt för Maud där.. hon blir tvungen att prata bort sig och kan inte svara på frågor. medans Jimmie har svar i precis allt. bra svar dessutom.
det är bara en tidsfråga detta... att det tar tid är tack vare media

Valet 2010
buzzlightyear sa:
PNyberg sa:
buzzlightyear sa:
han skrev även att det INTE var FEL på INVANDRINGEN. vilket det är. eftersom vi inte klarar av alla som invandrar. ellerhur?
Iom din post om förorterna så erkänner du ju själv att det är integrationspolitiken det är fel på. Hade den fungerat hade inte det vart några problem med invadrare och således är inte själva invandrarna problemet utan systemet.

SD är ju för övrigt starkt kapitalistiska och jag har svårt att se varför de ser så många fel på invandrarna då invandring med fungerande integrationspolitik borde te sig något som detta:

Fler invånare = Ökad konsumtion
Ökad konsumtion = Fler jobb
Fler jobb = Större produktivitet
Större produktivitet = Större företag
Större företag + ökad konsumtion = Mer klirr i kassan för staten
Mer skattepengar = Ökade resurser för de bättre behövande (exempelvis invandrare)
Och så går det runt i en god spiral

Det är rätt enkel logik och precis vad som skedde i Sverige under den stora arbetskraftsinvandringen.

Därmed anser jag det också vara något paradoxalt att SD ogillar invandrare.

Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Kiels sa:

Haha va snackar du om, du menar alltså att även fast första generationen invandrare är en tillgång till sverige så kommer andra generationen inte vara de, de låter ju jävligt konstigt. Sen att du postar en länk där sverigedemokraternas ledare argumenterar mot sveriges jobbigaste partiledare är väl inte så bra exempel, om han hade debatterat mot exempelvis Lars Ohly så hade han fått smisk.

Valet 2010
JakobJ sa:
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Haha va snackar du om, du menar alltså att även fast första generationen invandrare är en tillgång till sverige så kommer andra generationen inte vara de, de låter ju jävligt konstigt. Sen att du postar en länk där sverigedemokraternas ledare argumenterar mot sveriges jobbigaste partiledare är väl inte så bra exempel, om han hade debatterat mot exempelvis Lars Ohly så hade han fått smisk.
När sa jag det? Vad yrar du om? Det är kostnaden för invandrare vi diskuterade. Alltså räknade han kostnaden för andra generationen? Eller ser han dessa individer som "svensk"?

"sveriges jobbigaste partiledare" Det är Gudrun Schyman enligt min mening.

Om nu Lars Ohly är så duktig som du påstår, varför ställer han inte upp på en debatt? Vad är han rädd för om det han nu säger stämmer? Då ska det väl inte vara några problem? Lars Ohly säger endast att han "vägrar diskutera med rasister". Det säger en del om hur inkompetent och rädd Lars är.

Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Njutaren sa:
När sa jag det? Vad yrar du om? Det är kostnaden för invandrare vi diskuterade. Alltså räknade han kostnaden för andra generationen? Eller ser han dessa individer som "svensk"?

"sveriges jobbigaste partiledare" Det är Gudrun Schyman enligt min mening.

Om nu Lars Ohly är så duktig som du påstår, varför ställer han inte upp på en debatt? Vad är han rädd för om det han nu säger stämmer? Då ska det väl inte vara några problem? Lars Ohly säger endast att han "vägrar diskutera med rasister". Det säger en del om hur inkompetent och rädd Lars är.
för det första, det magnus snackar om i texten är första generationen invandrare, som alltså tillför mer till sverige än vad dom kostar. Menar du att andra generationen invandrare inte är svensk? Vad är dom isåfall?
Sen om Lars Ohly vägrar diskuttera mot rasister tror ja knappast de är en fråga om han vågar eller ej, han har ju fan påstått att han va kommunist tidigare, å hur mycke skit fick inte han för det. Så ja tror knappast han är rädd för att göra bort sig. Så sent som igår va han med i partiutfrågningen å skötte sig utmärkt. Så ja tror att om han nu vägrar att diskuttera med rasister äre nog för att han förstår att dom är såpass bombade att man inte kommer nånstans. En person som är uppfostrad att en svart är sämre än en vit tror ju det livet ut hur mycket man än blir motbevisad, precis som din statistik blev motbevisad av magnus betnérs så kommer ni aldrig ge er, exakt som han sa i texten. Ni kommer hitta på ny statistik.

Valet 2010
buzzlightyear sa:
Jarle sa:
buzzlightyear sa:
och integrationspoletiken har med VAD att göra??? dumstrut..........
Tja, integrationspolitiken har väl med allt att göra när det handlar om invandring? Vet du vad integration är?

Upplysthet, tolerans och förståelse är vägen mina damer och herrar, den som inte håller med om det vet jag inte vad jag ska tro om, faktiskt, jag blir rädd om någon inte håller med mig.
ursäkta språket här men, vad fan är du? cro magnon?

Valet 2010
SD: Somsagt är det ett missnöjesparti som inte kan styra ett land (så varför ska dem då in i riksdagen). Står för mindre invandring, visst.. Det är mycket invandring, ja.. Men inte så mycket att de ska behöva skicka ut folk. SJÄLV så har jag inget emot invandrare, tycker bara att det är dåligt att man tar in så många att man inte kan ge dem jobb. Och inte påtal om att dem placerar ut dem i förorter, som rinkeby t.ex. Varför inte beblanda dem med alla andra? Det tror jag är ett stort problem. Men somsagt, känns onödigt att ta in flera än man kan ge jobb åt.

Slutsats: Nej.

Sossarna: Inga privata sjukhus, rika ska inte få vara rika.. you name it.. Nej till privatisering.. pfft..? Låter lite kommunistaktigt.. Gillar inte toblerone-mona heller.

Vänstern: Ungf samma som sossarna + att det inte vill ha privatskolor kvar vilket är ett stort minus.

Miljöpartiet: Personligen tror jag inte att höja bensinen kommer göra någon större förändring på konsumtionen av olja faktist. Folk kommer alltid köra bilar, och höga bensinkostnader kommer inte stoppa dem.
Satsa mer på forskning istället, som dem gör t.ex i Schweiz (tror det var där) där dem försöker slå ihop materia i höghastighetstunnlar så det alstrar energi om jag förstått det rätt. Satsa mer på vågteknologin och ta bort kärnkraftverk tills man hittar ett bra sätt att göra av med avfallet.

Slutsats: Njaaa, dem har alltid varit ett missnöjesparti och kommer alltid vara så, nej tack.

Folkpartiet: Större försvar, bra skolpolitik, rika ska inte behöva betala 20% mer i skatt än sådana som tjänar under 32000 kr. Låter bra för min del.

Slutsats: Kanske.

Dessa partier har jag bara bevakat lite till och från.

P.S Det här är vad jag sett och hört, om jag har fel på vissa grejjer så får ni ursäkta mig!

peace

Senast ändrad:
Valet 2010
Är tyvärr inte 18 men Kristdemokraterna och Folkpartiet är heta alternativ nästa val. Mona Sahlins tanke funkar inte.
Dom som pluggar och utbildar sig ska tjäna sina pengar och inte göra så andra åker snålskjuts. Det är ju de som gör att folk kämpar och Sverige blir framgångsrikt!

Så vad som än händer hoppas jag att Alliansen vinner!

Valet 2010
Fiberteknologi sa:
Är tyvärr inte 18 men Kristdemokraterna och Folkpartiet är heta alternativ nästa val. Mona Sahlins tanke funkar inte.
Dom som pluggar och utbildar sig ska tjäna sina pengar och inte göra så andra åker snålskjuts. Det är ju de som gör att folk kämpar och Sverige blir framgångsrikt!

Vad mäter du framgång i?

Valet 2010
ekebom sa:
Fiberteknologi sa:

Vad mäter du framgång i?
Att befolkningen inte är socialister som sitter hemma och väntar på bidragen utan drar sitt strå till stacken och ser till att det jobbas samt i och med detta motivera folk som ännu inte är inne i arbetsmarknaden/är på väg tillbaka.

Valet 2010
ekebom sa:
det här e ju helsjukt; http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kan-bli-nyval-om-sd-kommer-in-1.1168770

ja vårt land är ju väldigt fint och demokratiskt........
det blir ju inte omval bara för att SD kommer in, utan det är ju om varken de rödgröna eller alliansen får majoritet, tex att båda får 48% och SD 4%, och de inte kommer fram till någon lösning, som att miljöpartiet byter block. Då finns det en risk att de utlyser nyval. Hade varit samma sak om tex. miljöpartiet fått 4% och sagt att de vägrat samarbeta med de båda blocken, och de röda fått 48% och alliansen 48%.

Som jag fattat det iallafall, rätta mig om jag har fel.

Senast ändrad:
Valet 2010
martindahmartin sa:
ekebom sa:
det här e ju helsjukt; http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kan-bli-nyval-om-sd-kommer-in-1.1168770

ja vårt land är ju väldigt fint och demokratiskt........
det blir ju inte omval bara för att SD kommer in, utan det är ju om varken de rödgröna eller alliansen får majoritet, tex att båda får 48% och SD 4%, och de inte kommer fram till någon lösning, som att miljöpartiet byter block. Då finns det en risk att de utlyser nyval. Hade varit samma sak om tex. miljöpartiet fått 4% och de röda fått 48% och alliansen 48%.

Som jag fattat det iallafall, rätta mig om jag har fel.
Menade mer på hur Lars Ohly ens kan vara inne på den tanken att tvinga fram ett nyval.. Han är lika smart nu som han var när han gav fingret åt en annan politiker i smyg under bordet..... i direktsändning..

Senast ändrad:
Valet 2010
yes SD in i riksdagen!!!! hoppas nu att övriga partier får upp ögonen för både invandrings- som såväl integrationsfrågan nu!

Lars Ohly gör det förövrigt igen.. Oerhört omogen och respektslös ledare det där. Vägrar sitta i sminket med herr Åkesson.. Vet hut människa!

Valet 2010
Nästa val hoppas jag att något parti vågar kliva fram och yrka på ett strikt förbud av det mest avskyvärda som finns.

DPS-skidor.....bara tanken på den totalt osmäckra, spygröna tingesten som kallas DPS138 får mig att vilja emigrera till en schweizisk alptopp där enda sällskapet är gamla gubbar med 150cm långa och 60mm breda turskidor och hemmabygda splitt boards. Nä, utvisa alla DPS-skidor genast och när ni ändå är igång så ta bort momsen på skidåkning. Ni ska vara glada att folk är ute och leker med varandra i snön istället för att sitta inne och hata de som tycker annorlunda :D

Valet 2010
Vad tycker alla nu då?

Bra? Dåligt?

Vågar Reinfeldt ta riskerna med ett omval? Hur löser han situationen med Sverigedemokraterna?

Vad tror ni kommer hända nu?

Valet 2010
SD-väljare outbildade? Ja, en del faktiskt. Se här

Ska man ha rösträtt bör man behärska det svenska språket. Eller vad anser ni?
Ska icke främlingsfientliga partier också behöva se problem med integrationspolitiken nu? Har både Sossarna och Moderaterna satt sig själva i skiten? Det är ju ändå dom som skapat detta.

http://nyheter24.se/maktkamp24/454596-mona-sahlin-jagar-invandrarroster-i-valskola Det märks att Mona också är outbildad.

Senast ändrad:
Valet 2010
Kan man inte det svenska språket så har man inte i valokalen att göra.. Gläds åt deras röster iallafall, det var fint!

Senast ändrad:
Valet 2010
Njutaren sa:
Vad tycker alla nu då?

Bra? Dåligt?

Vågar Reinfeldt ta riskerna med ett omval? Hur löser han situationen med Sverigedemokraterna?

Vad tror ni kommer hända nu?
Reinfeldt kommer troligtvis inte ta den risken. Jag tror att MP kommer bli tvungna att samarbeta med alliansen för att stänga ute SD, sker det så kommer alliansen sitta länge till men vi slipper att SD ska beblanda sig med viktiga beslutsfattanden i Sverige.

Det är rätt underhållande ändå, att ett så odemokratiskt och främlingsfientligt parti kan ta sig in i riksdagen på demokratisk väg i ett land som anses vara upplyst och välutbildat.

Valet 2010
Tack så jefvla mycket alla ni som röstade in SD, och ni som indirekt gjorde det med er blankröst. Ett gäng lågutbildade invandrarfientliga innebandyspelare som matchar slips och näsduk (WTF!?) är precis vad vår riksdag behöver.

Hur svårt kan det vara att inse att riksdagsval handlar om en helhet för 4 år, och inte småsaker som om man vill ha stark eller vanlig senap på korven. Visst, det är extremt få som känner 100% gemenskap med ett parti, men rösta då på det vettigaste, släng inte bort rösten på PP eller FI så att SD gynnas...

Valet 2010
Carled sa:
Tack så jefvla mycket alla ni som röstade in SD, och ni som indirekt gjorde det med er blankröst. Ett gäng lågutbildade invandrarfientliga innebandyspelare som matchar slips och näsduk (WTF!?) är precis vad vår riksdag behöver.

Hur svårt kan det vara att inse att riksdagsval handlar om en helhet för 4 år, och inte småsaker som om man vill ha stark eller vanlig senap på korven. Visst, det är extremt få som känner 100% gemenskap med ett parti, men rösta då på det vettigaste, släng inte bort rösten på PP eller FI så att SD gynnas...
Fyfan vad sant. Okunniga bönder som röstar på SD. Som vanligtvis inte har någon koll på politik alls.

Valet 2010
Jarle sa:
Reinfeldt kommer troligtvis inte ta den risken. Jag tror att MP kommer bli tvungna att samarbeta med alliansen för att stänga ute SD, sker det så kommer alliansen sitta länge till men vi slipper att SD ska beblanda sig med viktiga beslutsfattanden i Sverige.

Det är rätt underhållande ändå, att ett så odemokratiskt och främlingsfientligt parti kan ta sig in i riksdagen på demokratisk väg i ett land som anses vara upplyst och välutbildat.
Tror också att MP kommer att samarbeta med Alliansen och att det innebär att de får gehör för vissa av deras frågor (gissar på höghastighetståg och höjd bensinskatt, kärnkraften kan de glömma).

Att riksdagspartierna måste lyssna på SD nu är ungefär lika troligt som att Moderaterna skulle anpassa sig Vänsterpartiet bara för att de är invalda i riksdagen. Kom ihåg att 94% av Sveriges befolkning har röstat på något annat än SD.

Valet 2010
PNyberg sa:
ekebom sa:
yes SD in i riksdagen!!!! hoppas nu att övriga partier får upp ögonen för både invandrings- som såväl integrationsfrågan nu!
One luv!!
Kom inte och försök göra något anspel på "One Love".. Har redan motiverat hur jag tänkte, och kommer inte att sätta mig ned och skriva det igen. Tror inte ens att du har tolkat det där uttrycket rätt förövrigt, för då hade du aldrig ens tagit upp det. Tack och hej!

Valet 2010
ekebom sa:
PNyberg sa:
ekebom sa:
One luv!!
Kom inte och försök göra något anspel på "One Love".. Har redan motiverat hur jag tänkte, och kommer inte att sätta mig ned och skriva det igen. Tror inte ens att du har tolkat det där uttrycket rätt förövrigt, för då hade du aldrig ens tagit upp det. Tack och hej!
Trodde det stod för saker som kärlek, förståelse och tolerans? Kanske är helt ute och cyklar och tar gärna emot en lektion om just "One Love"..
peas!

Valet 2010
Dirty-T sa:
Carled sa:

Fyfan vad sant. Okunniga bönder som röstar på SD. Som vanligtvis inte har någon koll på politik alls.
Utveckla gärna dina påståenden.
Skåne gav flest röster till SD, varför? Skåne är invandrartätast. Uppenbarligen lever dom med problemen som vi skapat.

Valet 2010
Kiels sa:
Jarle sa:

Tror också att MP kommer att samarbeta med Alliansen och att det innebär att de får gehör för vissa av deras frågor (gissar på höghastighetståg och höjd bensinskatt, kärnkraften kan de glömma).

Att riksdagspartierna måste lyssna på SD nu är ungefär lika troligt som att Moderaterna skulle anpassa sig Vänsterpartiet bara för att de är invalda i riksdagen. Kom ihåg att 94% av Sveriges befolkning har röstat på något annat än SD.
Nu får du det att låta mer illa än vad det är. 94% av dom som RÖSTADE.
Vågmästarna SD fick 5,7% och ska vi bara strunta i detta? Är det demokratiskt? Svenska folket har talat. Tydligt att de vill ha en förändring i politiken.

Valet 2010
Sen kan vi prata om outbildade som någon nämnt ovan.
Vad röstade dessa outbildade på egentligen? Jo, Socialdemokraterna.
De orter med högst arbetslöshet och de orter som är invandrartäta röstade på Socialdemokraterna, varför tror du?
Bidrags Sverige. Och vilka lever på bidrag, om vi nu tänker i den stora skalan? Utan dom hade Sossarna aldrig fått så mycket röster.
Där har vi bönderna.

Tillbaka
Topp