Vanliga problem i skidbacken

Tjena!

Jag är en 17-årig kille som går teknikprogrammet på gymnasiet och skall starta ett företag. Jag har sedan länge varit sugen på att utveckla någon produkt inom skid-industrin men har svårt att komma på någonting. Det får inte vara för komplicerat, såsom ett par skidor, då detta är första gången jag startar ett företag, rättare sagt ett UF (ung-företagsamhet). Så jag tänkte att jag kan fråga er här i forumet om ni vet några problem som ni brukar stöta på när ni är ute i skidbacken, eller påväg till/hem ifrån skidbacken? Ni måste inte föreslå en faktiskt produkt, utan det räcker med att nämna ett problem ni brukar ställas inför:).

Tack på förhand!

Många fryser om händer och fötter. Det finns redan en hel del produkter som försöker avhjälpa detta men många av den är ganska dyra, går sönder/passar sådär etc och få verkar helt nöjda. Där kan finnas något, om du t ex hittar på en ny princip.

Finns alltid en risk att du hamnar i efterföljaren till de här två artiklarna.

https://www.freeride.se/forum/threads/artikel-10-skidprylar-som-aldrig-borde-uppfunnits.146492/
https://www.freeride.se/5-skidprylar-till-som-aldrig-borde-uppfunnits/

Det intressanta är att båda innehåller åtminstone en pryl som en del tyckte faktiskt var bra.
Haha vilka festliga artiklar!
Mycket galenskap, men Data Googles lät ju faktiskt lite roligt. Hade varit kul att veta hur snabbt man faktiskt åker ibland.
Rullbanden är väl främst bra för barn att lära sig åka innan de vågar sig på släpliftarna.

Mycket galenskap, men Data Googles lät ju faktiskt lite roligt. Hade varit kul att veta hur snabbt man faktiskt åker ibland.
Den dagen alla har hastighetsmätare inbyggda i skidglasögonen, så kommer Skistar att sätta upp vägverkets fartskyltar i sina pister. Det blir 30-zon i Röda Rappet! :ROFLMAO:

Ladda ner "SkiTracks Lite" appen om ni inte redan har gjord det, är gratis och innehåller förutom top-speed massor av trevliga "gizmos".

Jag tycker inte att det finns något _riktigt_ bra sätt att transportera skidor på bilen.

Takboxen har problemet att man ofta måste kliva upp på tröskeln (inte kul i pjäxor) för att kunna lasta snyggt och även lastförankra. Det går såklart att bara kasta ner skidorna huller om buller men det känns inte så kul.

Det finns även skidhållare (typ som påsklämmor) som monteras på takräcket och som kan dras ut åt sidan för att underlätta. De är enkla att lasta men nackdelen är att skidorna blir utsatta för snö och smuts från vägen. Inbillar mig också att stöldrisken ökar. Samt större risk för vinande ljud i hög hastighet.

Så det kanske är en idé att kombinera dessa två koncepts fördelar och skippa nackdelarna?

Tillbaka
Topp