STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Spegelvänt? Tycker det ser ut precis som IRL, som kidsen säger...Berget blir ju spegelvänt i fönstret, men skulle väl kunna vara Egginer?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spegelvänt? Tycker det ser ut precis som IRL, som kidsen säger...Berget blir ju spegelvänt i fönstret, men skulle väl kunna vara Egginer?
Var också helt övertygad om att det speglades i fönstet men verkar inte som det. Letade efter en vy från väst men tji fick man.Berget blir ju spegelvänt i fönstret, men skulle väl kunna vara Egginer?
Mycket bra!Schladming, antagligen Planai skulle jag tro
Hade själv en bild med liknande vy, dock bättre väder tidigare i tråden.Mycket bra!
Din tur!
Tänkte också först att det var spegling, tills jag tittade lite noggrannare...Spegelvänt? Tycker det ser ut precis som IRL, som kidsen säger...
Ska vi ta denna då - vad heter toppen och vad heter åket?Inte bara påminner om. Visst är det Ryfjället, fotat från Tärnaby, minns inte exakt vart jag stod denna dag för 26 år sedan.
Det är det ikke, men det hade varit intressant att se gossarna köra störtlopp ner där...lauberhorn och lauberhornrennen?
Sure is!Mont Gele - Bouquetin?
Trevligt tema. Lite annan typ av åk där än man får mestadels i Engelberg och Andermatt.
Det gillas, ökar på suget att ta sig dit.
Ja, du kanske också har sett vyn? Tar ju lite tid att ta sig dit från VT, och ännu värre tillbaka...Är det Dent de Burgin och Courchevel?
Val Thorens och tillbaka?Ja, du kanske också har sett vyn? Tar ju lite tid att ta sig dit från VT, och ännu värre tillbaka...Kul rännor där uppe som kan nås från Saulire.
Din tur @PisteCarver
Har aldrig hört talas om dina berg, så det är tyvärr inte rätt.1. Hütteltalkopf, 2962 m
2. Schlachtertauern, 2750 m
3. Hintere Stangspitze, 3225 m?
Känner mig inte säker på en enda...
Gensbichlalm kanske pisten heter?
Precis så är det!1. Piz Pisoc 3173
2. Piz Plavna Dadaint 3166
3. Piz Bernina 4049
Det blev mycket Piz där....![]()
Gött mos. Tyckte annars bergen såg lite österrikiska ut....Precis så är det!
Mycket Piz(za) i Graubünden...
Din tur då igen.....
Var helt säkert att de var såna parallella dalar längs gränsen mellan Österrike och Italien. Ibland hittar man nåt mysko som nästan stämmer och hänger sig desperat fast...Gött mos. Tyckte annars bergen såg lite österrikiska ut....
Nja, denna är söder om Sveg. Se där ja, där ploppade det ut en ledtråd....sylarna?
Ja jag gick förstås vilse på fatmappen i Zillertal... där det liksom saknades en del av de toppar som fanns på fotot. Borde då förstått att det var ngt radikalt fel.Var helt säkert att de var såna parallella dalar längs gränsen mellan Österrike och Italien. Ibland hittar man nåt mysko som nästan stämmer och hänger sig desperat fast...Var ju inte så långt från Österrike, så kan ju förklara att bergen var lite lika.
Måste ha varit piz-lätt för STORPOTATEN…Precis så är det!
Mycket Piz(za) i Graubünden...
Din tur då igen.....
Haha, har det gått så långt att det spelar ingen roll vilken bildgåta jag lägger upp.... ni börjar alltid leta i Zillertal ändå!Ja jag gick förstås vilse på fatmappen i Zillertal... där det liksom saknades en del av de toppar som fanns på fotot. Borde då förstått att det var ngt radikalt fel.
Saknades speciellt berg högre än 4000 m.Ja jag gick förstås vilse på fatmappen i Zillertal... där det liksom saknades en del av de toppar som fanns på fotot. Borde då förstått att det var ngt radikalt fel.
Får ju erkänna att det inte var piz-lätt och att även jag var inne på Zillertal först....Haha, har det gått så långt att det spelar ingen roll vilken bildgåta jag lägger upp.... ni börjar alltid leta i Zillertal ändå!![]()
Ja, det stämmer ju.Får ju erkänna att det inte var piz-lätt och att även jag var inne på Zillertal först....
Tyckte det påminde lite om dalarna söder om Gerlos, men det stämde ju inte...
Tre berg i Österrike som PC inte har hört talas om är nära definitionen på vilse. Eller så är man i Saalbach.Har aldrig hört talas om dina berg, så det är tyvärr inte rätt.![]()
Är det för spetsigt för att vara Hundfjället?då tebax till potatens vackra bild. Vad vet vi? Det är inte Sylarna, och det är söder om Sveg.