Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1623230866845.png

I vilket skidområde är jag ute och knatar???

Inte bara påminner om. Visst är det Ryfjället, fotat från Tärnaby, minns inte exakt vart jag stod denna dag för 26 år sedan.

Sure is!
Råkade trilla tillbaks i klassiska-Verbier-åk-träsket...... :)

Din bild @Kalle_Luzern
Trevligt tema. Lite annan typ av åk där än man får mestadels i Engelberg och Andermatt.

Kommer inte ihåg om jag haft med den här bilden eller ej, men oavsett känner nog många igen sig. Vad heter det spretiga berget till höger om mitten? Från vilken skidort kommer liftarna upp hit?
1623237737436.png

Ja, du kanske också har sett vyn? Tar ju lite tid att ta sig dit från VT, och ännu värre tillbaka... :rolleyes: Kul rännor där uppe som kan nås från Saulire.

Din tur @PisteCarver
Val Thorens och tillbaka?
Ja, det väl några timmar, som att befinna sig i Hochkrimml på em och komma på att man ska tillbaka till Zell am Ziller, och hinna över den sista kammen vid Krimml Express. Synen av den minsta liftkö någonstans på vägen får stresspulsen att gå i taket.😬

Nej, jag har inte varit där, men sett gamla bilder på Saulire som jag kommer ihåg.
Är upptagen en timme framåt, återkommer sen.:)

Då är det namn och höjd på tre berg som gäller.
Det klassiska åket i den blå pisten behöver inte namnges...:LOL:
1623244656378.png

Senast ändrad:
1. Hütteltalkopf, 2962 m
2. Schlachtertauern, 2750 m
3. Hintere Stangspitze, 3225 m?
Känner mig inte säker på en enda... :oops:
Gensbichlalm kanske pisten heter?

Gött mos. Tyckte annars bergen såg lite österrikiska ut....
Var helt säkert att de var såna parallella dalar längs gränsen mellan Österrike och Italien. Ibland hittar man nåt mysko som nästan stämmer och hänger sig desperat fast... :oops: Var ju inte så långt från Österrike, så kan ju förklara att bergen var lite lika. Tänkte definitivt inte Engadin, men inte varit i Unterengadin på riktigt.

Var helt säkert att de var såna parallella dalar längs gränsen mellan Österrike och Italien. Ibland hittar man nåt mysko som nästan stämmer och hänger sig desperat fast... :oops: Var ju inte så långt från Österrike, så kan ju förklara att bergen var lite lika.
Ja jag gick förstås vilse på fatmappen i Zillertal... där det liksom saknades en del av de toppar som fanns på fotot. Borde då förstått att det var ngt radikalt fel.

Ja jag gick förstås vilse på fatmappen i Zillertal... där det liksom saknades en del av de toppar som fanns på fotot. Borde då förstått att det var ngt radikalt fel.
Haha, har det gått så långt att det spelar ingen roll vilken bildgåta jag lägger upp.... ni börjar alltid leta i Zillertal ändå!:LOL:

Får ju erkänna att det inte var piz-lätt och att även jag var inne på Zillertal först.... 😛
Tyckte det påminde lite om dalarna söder om Gerlos, men det stämde ju inte...
Ja, det stämmer ju.
Söder om Gerlos går det många såna parallella nord-syd sidodalar som slutar i 3000 m plus berg.
Stora delar av sträckan i Salzachtal från Krimml till Zell am See ser också ut så med sidodalar in i Hohe Tauern.

Tycker väl egentligen inte att det är dags för en ledtråd riktigt ännu, men när PC gissar Hundfjället får man ta till extraordinära åtgärder.. ;)

Så med det sagt .....är toppen en del av ett väldigt välkänt bergsmassiv.

Bergen liknar de som ligger intill Diablerets, men då måste det vara en morgonbild. Och toppen ser lite för ”spissig” ut.:unsure:
(för övrigt svårt att skriva på skånska på en IFån, den ville korrigera ”spissig” direkt.🤪:rolleyes:)

Tillbaka
Topp