Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då ska vi se...vad heter det här klassiska åket? Åket finns i ett otal varianter, men jag nöjer mig med det "alldagliga" namnet man generellt sett använder...
1611846555927.png

Nedan bild är tagen från den svarta punkten, upp mot de två topparna som är rödmarkerade. En lite mulnare dag dock. :)
1611852051046.png

Senast ändrad:
En fråga av interesse:
Hur lång tid tar det att "promenera" dit?
Hur många sådana åk hinner man med på en dag?

En fråga av interesse:
Hur lång tid tar det att "promenera" dit?
Hur många sådana åk hinner man med på en dag?
I detta fallet tar man ju liften till toppen, och efter första branten får man skråa till denna bowl lite. För at avsluta med lite längdåkning utmed dammen. Tar en liten stund, så det blir inte jättemånga baksidor på en dag. Men...det är bra åk! ;)

Återkommer senare ikväll. Gå och krama er partner och vattna blommorna.
Edit: Hann lägga in bilder ändå, se nedan.

Senast ändrad:
I detta fallet tar man ju liften till toppen, och efter första branten får man skråa till denna bowl lite. För at avsluta med lite längdåkning utmed dammen. Tar en liten stund, så det blir inte jättemånga baksidor på en dag. Men...det är bra åk! ;)
Ok, tack.
Det förklarar saken.
I en tidigare bild för några dagar sedan hade @KalleBackeus klättrat från Julierpass till Piz Lagrev (900 fallhöjdsmeter!), hur lång tid tar det?
Måste ju ta minst en halv dag?

Suddiga bilder, snapshot från gammal film jag tagit. Ortens namn. Pluspoäng för namn på berget mittemot.
7C11D2E7-7447-465D-9B11-82A2B1DA2F27.jpeg
368E065D-2259-41E6-AB11-03567E53FFF2.jpeg
00ECC8F4-CC39-446A-BFC8-30791924CFBD.jpeg
9D2B3D69-A919-47C0-A308-C9CA1C668FCE.jpeg

Hudar man i sansat gubbtempo ligger man väl på ca 300 höjdmeter per timme.
Ja det är ett bra riktmärke. Har gjort Piz Lagrev två gånger, och med en fikapaus på vägen upp kan man sikta på runt 3,5h. Så det blir ju inte mer än ett sånt åk per dag (om man inte är väldigt hurtig). Men det är ofta de dagarna man minns bäst ändå😃

Snödjup

Tillbaka
Topp