Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Stryn, någon tappade snusdosan i en spricka och dom funderar på vem som ska klättra ner och hämta den.
Edit: uj, läskigt på riktigt. Nu skäms jag lite över mitt dåliga skämt.

Stryn, någon tappade snusdosan i en spricka och dom funderar på vem som ska klättra ner och hämta den.
Det är Stryn. Tyvärr var det inte en snusdosa utan en skidåkare i hålet. Vi såg skidåkaren körande rakt mot sprickområdet och sen bara försvinna ner i en glaciärspricka. Tidigare samma dag hade andra åkt på exakt samma ställe men värme smälte snöbryggan så den till slut inte höll. Så var försiktig när ni åker på glaciärer.

Senast ändrad:
Vill först förtydliga min ursäkt för det dåliga skämtet när det framkom att det var någon som åkt ner i en spricka.
Tyvärr har jag sällan kamera med men hade hoppats på någon häftig bild från Keb, Tarfala eller Norge men håll till godo. Vilken anläggning?
Vilket event som bonusfråga.
74C5EA64-3775-4796-AE94-1CA570752BAD.png

Bilagor

• 56969DF2-E0E3-4002-8ABB-A9DF073128A9.png
    56969DF2-E0E3-4002-8ABB-A9DF073128A9.png
    202.7 KB · Besök: 118
Soliga bilder igen!
Jag söker namnet på en skidort.
Clip270_.JPG

Clip271_.JPG

Clip272_.JPG

För några dagar sedan hade jag Zermatt som bildgåta och @wertigo knäckte den imponerande snabbt på bara någon minut. Jag laddade då upp några Matterhornbilder efteråt.
Av en slump hittade jag i kväll en Matterhornbild tagen från vår sista Zermatt resa. Jag tycker den är så bra så att jag delar gärna med mig av den också. :)
Clip273_.JPG

Palmer=Medelhavet=Isola2000......
(Fast det är väldigt spetsiga berg för att vara så långt söderut....🤔)

Palmer finns i varje fall nuförtiden i ganska många barer på Alperna. Men tidigare? Först tänkte jag på Rendl Beach, men, kanske Bad Gastein?

Go Roaster. Ser ni vilka det är på fotot ovan?
Sent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort. :)

Jag skulle vilja joina den här gissningsleken men har känt att jag vill kolla alla inlägg först för att inte re-posta något som redan postats, i den extremt olika händelsen att jag skulle gissa rätt på något först. Men med tanke på tempot i tråden börjar det kännas smått omöjligt...jag kommer inte i kapp! Har ju både jobb och familj att ta hand om.

Sent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort. :)

Jag skulle vilja joina den här gissningsleken men har känt att jag vill kolla alla inlägg först för att inte re-posta något som redan postats, i den extremt olika händelsen att jag skulle gissa rätt på något först. Men med tanke på tempot i tråden börjar det kännas smått omöjligt...jag kommer inte i kapp! Har ju både jobb och familj att ta hand om.
Min studio för gissningsleken.
20210205_093244.jpg

Kör bara!

Also.... hatten av för den! 👍
Hur kunde du den?
Du måste också ha varit där och kommer ihåg hur bergkonturerna ser ut?
Jag trodde den här skulle vara svår och hade förberett flera ledtrådar, men de behövdes ju inte!
Visst är det Scuol i Unterengadin, Schweiz.
"Scuol" är ju vad orten heter officiellt på rätoromanska vilket jag tror man fortfarande pratar här. Den tyska benämningen är Bad Schuls (som används ganska sällan) och byn är känd för sina vackra stenhus i Engadinerstil (denna är ej min egen bild).
Din tur @STORPOTATEN !
Clip274.JPG

Jag råkade stå precis bredvid Stenmark vid Fridhemsplan en gång. Gissar att han (som jag) väntade på någon som handlade. Han är ju en ganska diskret person (y) men jag hade alltid trott han var mycket lång. Det är han dock inte (181).
Märkligt hur olika kroppsbyggnad - och psyke - kan funka alpint. Det var ju inte för inte som Tomba kallades Tomba la bomba. Byggd som en tvådörrars garderob.

PS ”Det är inte lätt å förklar, för en som int begrip.” - I. Stenmark, vardagsfilosof

Jösses, inte för att var den som är den men här var du sen på bollen. Jag plockade ju Bojan Križaj för två veckor sedan ;)

Senast ändrad:
Also.... hatten av för den! 👍
Hur kunde du den?
Du måste också ha varit där och kommer ihåg hur bergkonturerna ser ut?
Jag trodde den här skulle vara svår och hade förberett flera ledtrådar, men de behövdes ju inte!
Visst är det Scuol i Unterengadin, Schweiz.
"Scuol" är ju vad orten heter officiellt på rätoromanska vilket jag tror man fortfarande pratar här. Den tyska benämningen är Bad Schuls (som används ganska sällan) och byn är känd för sina vackra stenhus i Engadinerstil (denna är ej min egen bild).
Din tur @STORPOTATEN !
Visa bilaga 7186
Hehe, jag kände igen granen där till höger på första bilden. Väldigt specifika barr på den! ☝ 🙃
Skämt åt sidan....så fuskade jag lite.... Men alla medel är tillåtna när det gäller att lokalisera orten! Suttit i möte, bild kommer strax!

Hehe, jag kände igen granen där till höger på första bilden. Väldigt specifika barr på den! ☝ 🙃
Skämt åt sidan....så fuskade jag lite.... Men alla medel är tillåtna när det gäller att lokalisera orten! Suttit i möte, bild kommer strax!
Även om du körde "satellitspaning" så var det en imponerande prestation, man måste veta var man ska rikta in satelliten också! ;)

Asch, jag får låna en bild (den första) då det puffade så sjukt att allt bara vitt när vi var där . Lägger med ett par av de vita bilderna för skojs skull också. Var är vi nu?

1612518485759.png

1612518649198.png

1612518680984.png

Spelar vi ping-pong idag @STORPOTATEN ? ;)
Nu trodde jag ju att ditt möte skulle vara lite längre så att övriga skulle ha en chans....
Vad ska jag välja för bild nästa gång så att du inte knäcker den så lätt? 🤔
Tyvärr har jag ju inte varit så mycket i Norge.... 😕

Javisst är det Olperer 3476m och på andra sidan ligger Hintertuxer Gletscher.

Man måste ju titta ut från mötet ibland för att se vad som händer i tråden.... :)
Ok, gubbar på tur - vilket berg? Massa spetsiga toppar att pejla in här.....

1612522257056.png

Tillbaka
Topp