Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är Stryn. Tyvärr var det inte en snusdosa utan en skidåkare i hålet. Vi såg skidåkaren körande rakt mot sprickområdet och sen bara försvinna ner i en glaciärspricka. Tidigare samma dag hade andra åkt på exakt samma ställe men värme smälte snöbryggan så den till slut inte höll. Så var försiktig när ni åker på glaciärer.Stryn, någon tappade snusdosan i en spricka och dom funderar på vem som ska klättra ner och hämta den.
Absolut! Banked helgen, årets höjdpunkt.Sittliften i Riksgränsen
Sent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort.Go Roaster. Ser ni vilka det är på fotot ovan?
Min studio för gissningsleken.Sent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort.
Jag skulle vilja joina den här gissningsleken men har känt att jag vill kolla alla inlägg först för att inte re-posta något som redan postats, i den extremt olika händelsen att jag skulle gissa rätt på något först. Men med tanke på tempot i tråden börjar det kännas smått omöjligt...jag kommer inte i kapp! Har ju både jobb och familj att ta hand om.
Kör bara!Jag skulle vilja joina den här gissningsleken men har känt att jag vill kolla alla inlägg först för att inte re-posta något som redan postats, i den extremt olika händelsen att jag skulle gissa rätt på något först. Men med tanke på tempot i tråden börjar det kännas smått omöjligt...jag kommer inte i kapp! Har ju både jobb och familj att ta hand om.
Also.... hatten av för den!
Jag råkade stå precis bredvid Stenmark vid Fridhemsplan en gång. Gissar att han (som jag) väntade på någon som handlade. Han är ju en ganska diskret personSent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort.![]()
Jag var upp i Tafjord och snurra så jag hade felGick lite fort att bestämma vinnaren. Om du syftade på den i sogndal får du segern.
Sent omsider: Bojan Križaj! Jag träffade honom på Roupéz i Jönköping typ 1987 eller något i den stilen. Han var anmärkningsvärt kort.
Jag skulle vilja joina den här gissningsleken men har känt att jag vill kolla alla inlägg först för att inte re-posta något som redan postats, i den extremt olika händelsen att jag skulle gissa rätt på något först. Men med tanke på tempot i tråden börjar det kännas smått omöjligt...jag kommer inte i kapp! Har ju både jobb och familj att ta hand om.
Ja, jag har övergått till att skumläsa tråden.Jösses, inte för att var den som är den men här var du sen på bollen. Jag plockade ju Bojan Križaj för två veckor sedan![]()
Hehe, jag kände igen granen där till höger på första bilden. Väldigt specifika barr på den! ☝Also.... hatten av för den!
Hur kunde du den?
Du måste också ha varit där och kommer ihåg hur bergkonturerna ser ut?
Jag trodde den här skulle vara svår och hade förberett flera ledtrådar, men de behövdes ju inte!
Visst är det Scuol i Unterengadin, Schweiz.
"Scuol" är ju vad orten heter officiellt på rätoromanska vilket jag tror man fortfarande pratar här. Den tyska benämningen är Bad Schuls (som används ganska sällan) och byn är känd för sina vackra stenhus i Engadinerstil (denna är ej min egen bild).
Din tur @STORPOTATEN !
Visa bilaga 7186
Även om du körde "satellitspaning" så var det en imponerande prestation, man måste veta var man ska rikta in satelliten också!Hehe, jag kände igen granen där till höger på första bilden. Väldigt specifika barr på den! ☝
Skämt åt sidan....så fuskade jag lite.... Men alla medel är tillåtna när det gäller att lokalisera orten! Suttit i möte, bild kommer strax!
Nej nej, ingen satellitspaning här inte, jag kör på känslan bara!Även om du körde "satellitspaning" så var det en imponerande prestation, man måste veta var man ska rikta in satelliten också!![]()
Helvete, det var snabbt.! Och då hade jag ju ändå klippt bort halva Monte Rosa...Macugnaga
Monte Rosa till vänster
Jasså, var det så det såg ut......!!Asch, jag får låna en bild (den första) då det puffade så sjukt att allt bara vitt när vi var där . Lägger med ett par av de vita bilderna för skojs skull också. Var är vi nu?
Visa bilaga 7188
Visa bilaga 7189
Visa bilaga 7190
Välkommen in i leken, men det var tyvärr inte rätt denna gång.Ikapp! Kaskasatjåkka? :D