Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Airolo?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sauze d'Oulx
Tack!Visst är det! Du var ju nästan rätt med en gång. Lift över till Sestriere finns.
Januari 2015, det kom lite mer snö så småningom. I teorin ska man kunna ta sig
ända till Montgenevre i "Via Lattea"-systemet. De två olika år jag varit i Via Lattea har det varit långt ifrån nog med snö.
Över til PisteCarver!
Förstår hur du resonerade, står onekligen ett runt hus nere i Sestriere (byggt av familjen Fiat?), men trädlinjen fick jag inte redigt ihop... men Sauze, yes. Bilden tagen strax under den andra liften upp från byn, kanske?Tack!
Tydligen är de där fula runda vita höghusen en specialitet i regionen.
Jag tänkte direkt på Sestriere (samma skidsystem), men insåg att trädgränsen låg för högt i din bild för att det skulle stämma. Bergkonturerna stämde heller inte, så jag satte satelliten i "scan mode" i närområdet.
Var beredda exakt klockan 18.30 för då blir det höga bergstoppar!
En specialitet för @STORPOTATEN. Vem kan utmana? Kanske @Kalle_Luzern? Eller någon annan?
I'll be back!
Förstår hur du resonerade, står onekligen ett runt hus nere i Sestriere (byggt av familjen Fiat?), men trädlinjen fick jag inte redigt ihop... men Sauze, yes. Bilden tagen strax under den andra liften upp från byn, kanske?
Kan stämma in i "snöfattigheten som @kappakomplett nämner med. Stötte på samma sak vid den lilla (långsamma) 2-sittsliften, som leder ner till Cesana. Det går att skida hela vägen till Montgenevre (har testat), men det är rätt mkt transport när du skall hem, så lunchen får man skippa... Däremot är åkningen längs med sträckan väldigt vacker
Nu har jag babblat klart![]()
Ja, som lite pausunderhållning innan ridån går upp för PisteCarver: Bilden är tagen härifrån, du kanske känner igen stället, mkt god mat?!
Visa bilaga 7422
Nu blev det rätt!Torde väl vara Dom, Täschhorn, Alphubel, Rimpfischhorn och Strahlhorn?
Tänkte Aletschgletscher först och tappade tid på att fundera på vad det kunde vara för toppar där.Nu blev det rätt!
Som jag misstänkte var @STORPOTATEN överlägsen i den här grenen, även om inte @Kalle_Luzern gav sig utan strid.
Also... från vänster till höger Dom 4545m, Täschhorn 4490m, Alphubel 4206m, Rimpfischhorn 4198m, Strahlhorn 4190m.
Både Dom och Täschhorn är faktiskt högre än Matterhorn. Det finns ingen annan by i Alperna än Zermatt som är omringad av berg över 4500m
Sju av de tio högsta alptopparna ligger runt Zermatt, och på bilden hade vi bl a Dom (3:e högsta) och Täschhorn (6:e högsta).
Over to you @STORPOTATEN !
Det var Gornergletscher, den näst största.Tänkte Aletschgletscher först och tappade tid på att fundera på vad det kunde vara för toppar där.![]()
Hemsedal?