Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Eftersom det är kul att bredda sig lite så lämnar jag skidåkandet en stund (kolla förlagan till den här tråden så ser ni att de har en jäkla bredd på destinationer). Jag håller mig dock till miljöer med lite berg så länge, för att göra transitionen lite enklare för vissa ;)

På den här bilden är vi på väg till ett område som är ett synnerligen känt turistmål. Vi färdas åt väster och är precis på väg att komma in i området. Om det inte är nån som tar det så fyller jag på med mer typiska bilder.
DSC00658.JPG

Edit: En bild som iaf är värd att utveckla lite kring. Den är tagen på hösten 2013 på vår bröllopsresa. Bland de märkligare upplevelser jag haft vad gäller miljöer och klimat. Vi startade i LA i augusti och tänkte att vi hamnat helt fel för det var max 17-18 grader och vi hade kläder för sommar. När vi passerade gränsen in till Nevada blev vi varse att vi inte skulle behöva frysa på ett tag iaf. Det var helt olidligt varmt och värmen dök bara upp runt en krök. Den försvann dock lika fort när vi kom västerut in mot bergen och till slut kom upp till Yosemite. Man färdas liksom flera klimatzoner på 10 minuter. Sen när mot havet och San Fransisco är det ju allt annat än varmt. Men söderut längs Highway 1 blir det förstås varmt igen. En rundtur för övrigt jag varmt kan rekommendera på alla sätt och vis.

Senast ändrad:
Då blir det en "sommarbild" igen till visst förtret för vissa. 2°C och regnet kom ganska snart efter att bilden togs...
Jag söker namnet på det välkända bergspasset som vägen leder över.
IMG_20190828_083946743_HDR~2.jpg

Tillbaka
Topp