F
fati
Guest
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
.
Senast redigerad av en moderator:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Flyg till Verona via München med Lufthansa...
Ryanair direkt till Bergamo? Iofs typ ståplats och betaltoaletter men...Nej tack för en mellanlandningDet blir direkt +2 timmar i restid plus risken att bagaget inte kommer fram blir betydligt högre.
Jag flyger inte med Ryanair hellerRyanair direkt till Bergamo? Iofs typ ståplats och betaltoaletter men...Jag har totalt under åren säkert sparat över 100 000 kr på att resa med dem så jag står ut.
Fotat från Funäsdalsberget är här massivet Anåfjället med topparna Ånnfjället och Blåstöten.Anåfjället
Jag sprang där i höstas. Och jag såg denna vilket var superhäftigt.Fotat från Funäsdalsberget är här massivet Anåfjället med topparna Ånnfjället och Blåstöten.
Bravo, din tur @jaksu
Är det storpotaten?Jag sprang där i höstas. Och jag såg denna vilket var superhäftigt.
Visa bilaga 7843
Hakkōda är rätt. @macl take it away!Hakkoda mountains
Höhö.... Could be!!Är det storpotaten?
Då hugger jag som en kobra! Vad heter det här åket?Har tyvärr inga bra bilder. Tacksam om någon vill ta min plats.
Jodå @KaitsuH det är Giraffen! Bilden är ovanför sista rännan ner till den långa, platta, vägen tillbaka i dalen.Girafe?
Edit. nej nej, ni är någonstans lägre, där är ju några buskar i din bild.
Ahaa! Den enda gången vi försökte åka Giraffen började det tok snöa. (året var kanske 2007) Vi var tvungna att komma tillbaks, då vi kunde se inget alls. Så jag har inte åkt rännan.Jodå @KaitsuH det är Giraffen! Bilden är ovanför sista rännan ner till den långa, platta, vägen tillbaka i dalen.
Kuriosa om namnet: sägs komma från hur det ser ut på kartan. Långt, ganska brant och smalt insteg följt av ett stort fält och sen ett par smala rännor att välja på för att komma till botten.
Edit: åket är alltså på östsidan av Gemsstock i Andermatt.
Så blev det tyvärr inte....Bra jobbat, och nu längtar vi efter bekväma liftar, Radler och våfflor igen.