Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nej tack för en mellanlandning :) Det blir direkt +2 timmar i restid plus risken att bagaget inte kommer fram blir betydligt högre.
Ryanair direkt till Bergamo? Iofs typ ståplats och betaltoaletter men... 😂 Jag har totalt under åren säkert sparat över 100 000 kr på att resa med dem så jag står ut.

Fortfarande ingen som prickat in denna välkända vy, tagen från en väldigt känd skiddestination. Norr om Sveg dessutom.

Inte Murtser eller Storfjället.
Norr om Sveg. Men söder om Storlien. Väster om Sundsvall och öster om Trondheim. Typ.
Nu har ni en fin fyrkant att jobba efter. 👌

Fotat från Funäsdalsberget är här massivet Anåfjället med topparna Ånnfjället och Blåstöten.
Bravo, din tur @jaksu
Jag sprang där i höstas. Och jag såg denna vilket var superhäftigt.
e0mTlkGVXWtvYKgQ54sE.gif

Girafe?
Edit. nej nej, ni är någonstans lägre, där är ju några buskar i din bild.
Jodå @KaitsuH det är Giraffen! Bilden är ovanför sista rännan ner till den långa, platta, vägen tillbaka i dalen.
Kuriosa om namnet: sägs komma från hur det ser ut på kartan. Långt, ganska brant och smalt insteg följt av ett stort fält och sen ett par smala rännor att välja på för att komma till botten.
Edit: åket är alltså på östsidan av Gemsstock i Andermatt.

Jodå @KaitsuH det är Giraffen! Bilden är ovanför sista rännan ner till den långa, platta, vägen tillbaka i dalen.
Kuriosa om namnet: sägs komma från hur det ser ut på kartan. Långt, ganska brant och smalt insteg följt av ett stort fält och sen ett par smala rännor att välja på för att komma till botten.
Edit: åket är alltså på östsidan av Gemsstock i Andermatt.
Ahaa! Den enda gången vi försökte åka Giraffen började det tok snöa. (året var kanske 2007) Vi var tvungna att komma tillbaks, då vi kunde se inget alls. Så jag har inte åkt rännan.

Topptur är dagens ord: Var står jag och syrrans son Juho? Inga brädor i bilden, vi orkade inte bära dem till toppen.
P1010128-2.jpg

Det känns så in i helvete bekant i alla fall. Antingen är jag knäpp, eller så är det i nordnorge nånstans i närheten av Tromsø - men jag kan inte placera det riktigt.

Tillbaka
Topp