Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj, slängde bara in nåt som jag tyckte det liknade...sitter i fysikförhör här. Återkommer med bild om en liten stund...
"Liknade" kan man verkligen kalla det!Oj, slängde bara in nåt som jag tyckte det liknade...sitter i fysikförhör här. Återkommer med bild om en liten stund...
Edit. Äsch, kör på du @KaitsuH
Just så, Ischgl "at its best"! Efter det after ski, efter det en snabb dusch i hotellet, och då till Show Arena, tills klockan 5. Frukost klockan 8.30 och samma igen, varje dag.
Ja, tur man inte håller på så längreJust så, Ischgl "at its best"! Efter det after ski, efter det en snabb dusch i hotellet, och då till Show Arena, tills klockan 5. Frukost klockan 8.30 och samma igen, varje dag.
De var goda tider de!
Jag minns den där avslutningen från tidigt 80-tal, före snökanonernas tidevarv. Det var bara alla trädrötter och stenar som hindrade backen från att bli isblandad gyttja…Nu kommer en lätt och snabb bild. Var är det alltid så roligt att åka ner till byn? Visa bilaga 10325
Stämmer så klartLago di Como?
Bellagio där på andra sidan? Ingen chans här mot @fredw om man har lite annat för sig emellanåt.Stämmer så klart
Dåså, då skall detta strax vara avklarat!Det ligger norr om Brösarp.
Det är svårt att veta vad som är lätt och svårt. Ni brukar ju klara "omöjliga" bilder, men 23:30 blir det lätt.Dåså, då skall detta strax vara avklarat!
Jamen, den här bilden är snart avklarad.Det är svårt att veta vad som är lätt och svårt. Ni brukar ju klara "omöjliga" bilder, men 23:30 blir det lätt.
Imponerande.....fast .... Fuji ligger väl ändå söder om Brösarp...?Då var det klart!
Här är koordinaterna: 35°21′38″N 138°43′39″E
Han sa iofs norr om Brösarps backar…Då var det klart!
Här är koordinaterna: 35°21′38″N 138°43′39″E
Jo, jag tror @Schifoan får kolla sina uppgifter igen.Imponerande.....fast .... Fuji ligger väl ändå söder om Brösarp...?![]()
Fel, Svarta Björn är för långt norrut.Norgesvängen? Ändrar till Svarta Björn.
Fuji är fel land.Imponerande.....fast .... Fuji ligger väl ändå söder om Brösarp...?
Va?!Fuji är fel land.
Ibland undrar man ju om det är precis så ni görJamen, den här bilden är snart avklarad.
Jag har programmerat in skuggans vinkel, gjort en färgspektrumsanalys på snöreflexerna och därigenom kunnat approximera ljusets väg genom atmosfären, och latituden är därmed nu med ganska stor säkerhet klar. Kvarstår att hitta rätt klockslag för när bilden är tagen, för att tillsammans med övriga data då även kunna bestämma longitud med stor säkerhet. För detta krävs dock att jag hittar rätt väderstreck med 1,5 graders marginal!
Jag är också förvånad. Frågan går över till Anzom.Klöverfjället i bild, vet inte om det var frågan. Du har tagit den från Jiengejehtseme. Mest förvånad över att det tog 2 timmar och var 20 inlägg emellan. Antingen har jag missat något eller så har alpmaffian, numera kända som Barbados- maffian, tagit över tråden helt![]()
Yes, bra lästSer ut att vara en frisk dag i La Daille, Valdi
Åhhh....den såg inte jag inte....Yes, bra lästSåg att skylten av Les Tufs var kvar.
Inte riktigt så mäktigt.matterhorn?