Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tack så mycket! Vad har jag just gjort? Limmat nya latex mansetter för torrdräkter. Det där limet är ganska "kraftigt", känner mig liksom efter 4 öl.

Nu kommer en lätt och snabb bild. Var är det alltid så roligt att åka ner till byn?
P1010014-2.jpg

Här kommer en bild till Kalle , får se om han är vaken fortfarande.
Vilken sjö?

Bilagor

• 56D5619E-3889-4C3F-8138-113E77DD57BF.jpeg
    56D5619E-3889-4C3F-8138-113E77DD57BF.jpeg
    496.2 KB · Besök: 77
Jag skymtade min gamle polare George Clooney som har en villa där borta mellan träden på kajen vid sjön. Eller ”Giorgio” som vi kallar honom till vardags. (Edit obs jag tramsar bara som vanligt. Men GC har en otrolig villa där. )

Edit: Ger chansen till någon som postat mindre än tio bilder i denna tråd. Först till kvarn… senast kl 12 vid lunch torsdag.

Senast ändrad:
Då passar jag på. Var är bilden tagen? Det kommer en ny ledtråd 23:30.
Edit: Uppdaterad fråga, vad heter fjället närmast till höger i bild.
IMGP0905.JPG

IMGP0909.JPG

Senast ändrad:
Det är nog inte Brösarps backar såvida bilden inte är från krigsvintrarna på 1940-talet.

Det är svårt att veta vad som är lätt och svårt. Ni brukar ju klara "omöjliga" bilder, men 23:30 blir det lätt.
Jamen, den här bilden är snart avklarad.
Jag har programmerat in skuggans vinkel, gjort en färgspektrumsanalys på snöreflexerna och därigenom kunnat approximera ljusets väg genom atmosfären, och latituden är därmed nu med ganska stor säkerhet klar. Kvarstår att hitta rätt klockslag för när bilden är tagen, för att tillsammans med övriga data då även kunna bestämma longitud med stor säkerhet. För detta krävs dock att jag hittar rätt väderstreck med 1,5 graders marginal!

Jamen, den här bilden är snart avklarad.
Jag har programmerat in skuggans vinkel, gjort en färgspektrumsanalys på snöreflexerna och därigenom kunnat approximera ljusets väg genom atmosfären, och latituden är därmed nu med ganska stor säkerhet klar. Kvarstår att hitta rätt klockslag för när bilden är tagen, för att tillsammans med övriga data då även kunna bestämma longitud med stor säkerhet. För detta krävs dock att jag hittar rätt väderstreck med 1,5 graders marginal!
Ibland undrar man ju om det är precis så ni gör😉

Klöverfjället i bild, vet inte om det var frågan. Du har tagit den från Jiengejehtseme. Mest förvånad över att det tog 2 timmar och var 20 inlägg emellan. Antingen har jag missat något eller så har alpmaffian, numera kända som Barbados- maffian, tagit över tråden helt ;)

Klöverfjället i bild, vet inte om det var frågan. Du har tagit den från Jiengejehtseme. Mest förvånad över att det tog 2 timmar och var 20 inlägg emellan. Antingen har jag missat något eller så har alpmaffian, numera kända som Barbados- maffian, tagit över tråden helt ;)
Jag är också förvånad. Frågan går över till Anzom.

Senast ändrad:
Yes, bra läst :) Såg att skylten av Les Tufs var kvar.
Åhhh....den såg inte jag inte....😇
Å andra sidan har jag varit ett par vändor där, så jag inbillar mig att jag knäckt den ändå...

Igår var det "mäktiga franska berg"....så spinner vidare lite på det med detta "mäktiga berg". Vad heter det?
Ledtråd 1: Den inringade toppen är närmare 3300 möh.
1622109925378.png

Bilagor

• 1622099834673.png
    1622099834673.png
    411.8 KB · Besök: 97
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp