Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Koura är var vattenfallet hamnar efter ett antal hundra meter. Från Koura går du förbi orbeliani bath (byggaden i min bild) in i botaniska trädgården och sen är du vid vilket vattenfall?

1625298235677.jpeg

Lite kallare på den här bilden än vad det är där i dag.... Men var är bilden tagen???

Jag gör ”en Kalle” och tar en bild från kvarteret.
Vilka skidanläggningar syns i bilden?
Jag nöjer mig med 6 st (ev är det upp mot 8-9 men några har klappat ihop)

Bilagor

• 3AF0C295-8F7D-44AA-AF75-F9E6F3D56C6D.jpeg
    3AF0C295-8F7D-44AA-AF75-F9E6F3D56C6D.jpeg
    906.5 KB · Besök: 80
aldrig hört talas om stället. men det verkar vara fantastiskt vackert och bra åkning!
Första gången jag var där faktiskt, fast jag ser Fronalpstock från vardagsrumsfönstret... Nog mest känt för den där kamvandringen (om man är bekväm kan man ta sittlift både upp och ner och då är det "bara" runt 400 höjdmeter uppför och nedför). Var väldigt populärt med bilder av Urnersee på IG ett tag har jag hört... Säkert ok skidåkning på rätt dag, tre sittliftar och några släpliftar och massor av vad som ser ut som bra freeride terräng.

Senast ändrad:
Är väl bara börja gissa då... Åreskutan, Björnen, Tegefjäll, Duved (eller räknas de som ett område?), Trillevallen, Bydalen. Några rätt överhuvudtaget? 😅

nu blev det svårt...
jag spaltar upp:
1. åre-Björnen (Åreskutan)
2 Duved-Tege (Mullfjället)
3 Trillevallen (Välliste)
4 Bydalen (Drommen)
5 Gustafsberg - Ladängen (som syns i bild)

men det saknas någon/några skidanläggninar för att få äran att köra nattpasset ;)

Senast ändrad:
Otroligt hur många små liftar det fortfarande finns där uppe! :)

Se om det här är en dum idé på en söndagsförmiddag...:oops: Vad heter den markerade toppen?
IMG_2856.JPG

Ser att den ena bilen kommer från Freiburg i Tyskland, så jag gissar på Feldberg i Schwarzwald!:LOL:

Fast.... tycker mig kunna skymta UR på servicebilen i mitten, så det var nog fel med Schwarzwald....:(

1625398636176.png

Tillbaka
Topp