PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Wendelhorn 3023 m.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wendenhorn på mina kartor, men nära nog.Wendelhorn 3023 m.
Ursäkta skrivfelet, var menat Wendenhorn.Wendenhorn på mina kartor, men nära nog.Ligger mellan Titlis och Sustenpass. Bilden tagen längs passvägen som synes, på Uri-sidan. Flera som gissat på det berget vid andra gåtor, så var dags att få med det på bild här.
@PisteCarver nästa!
Inget är tydligen svårt för mästaren @Kalle_Luzern !Marginellt svårare ja...Brauneck/Lenggries?
Flax kallas det tydligen ibland.
Det gör det kanske lite ja! Inte riktigt så högt, och inte så långt hemifrån...Liknar ju Dents du Midi, men så lätt kan det väl inte vara?
Japp! Med Glärnischfirn väl synlig. Flera toppar runt 2900 m. I förgrunden ser man sittliften till Klingenstock (Chlingenstock på vissa kartor) som jag vandrade förbi.Glärnisch?
Nej, fel sida Reuss.Schijenstock?
Ja, precis! 2971 m och granne med Clariden och Tödi m.fl. 3000+ toppar.Gemsfairenstock? Du är i närheten av Klaussenpass?
Inte illa, men en aning mer precis kanske..?I Kroatien?
Jag tror, att du har rätt... Bara Grossglockner Hochalpenstrasse skulle ha dugit.Edelweißspitze?
Ja, det hade varit nästa gissning.Apfelstrudel så klart.
Din tur @Kalle_Luzern
Jo, klart det är Laub. Långt kvar till buskarna där bilden är tagen...Jahas där. Jag ser ingen lift, så ville säga Laub. Men jag ser inte heller några buskar där. Steintäli?
Tack! jag har varit där flera gånger, men kunde inte vara säker på. Nu litet brådska med att grilla något Lidl kött med en billig och dålig Lidl Grill. Hittade en park bild. Vilket skidområde?Jo, klart det är Laub. Långt kvar till buskarna där bilden är tagen...
Rekommenderas en dag mitt i veckan när det inte är skollov och snön och vädret visar sig bättre än väntat...
Kör på @KaitsuH