Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu kanske det blir svårare?
Vad heter skidområdet i bilden?
1625401403987.png

Inte säker på att jag fattat frågan, men kanske är så enkelt... Du är nära där Ziller rinner ner i Inn. Dvs Inntal och Zillertal. Bakom träden torde Alpbach komma ner, genom Alpbachtal.

Det som söks är en -stock, knappt 3000 m. Haft med några toppar i närheten relativt nyligen (bilden mindre än en månad gammal).

Hmm, vad kan jag spä på med för ledtråd då...
Början av namnet kan få en att anta att det finns bra chans att se en viss sorts alpget.

Tack! Nu var det inte bara gissning. Vattenfallen i Kroatien paddlas och raftas också ganska mycket. Har sett mycket bilder därifrån.
En sommarfråga. I bilden står
P1010028-2 2.jpeg
två många gångs Finska mästare i forspaddling. Bilden är 15 år gammal. Vi körde hela vägen från Alperna, där var en Eurocup tävling, direkt till Piteälven Trollforsarna. Det var en resa det! Så, var är bilden tagen?

P.S. Just nu hålls Norrlandsturen igen i Trollforsarna! Mycket folk, och kanske världens mest berömd forspaddlare Nouria Newman är där också!

Senast ändrad:
Hochalpenstraße är en fin väg, jag kan rekommendera att man kör försiktigt och inte låter sig distraheras för mycket av utsikten...

Här har jag stannat för fika, vad heter liften vi ser, och vad åt jag?
20180618_143113.jpg

Jo, klart det är Laub. Långt kvar till buskarna där bilden är tagen... 😅
Rekommenderas en dag mitt i veckan när det inte är skollov och snön och vädret visar sig bättre än väntat... ;)⛷️

Kör på @KaitsuH
Tack! jag har varit där flera gånger, men kunde inte vara säker på. Nu litet brådska med att grilla något Lidl kött med en billig och dålig Lidl Grill. Hittade en park bild. Vilket skidområde?
DSC_0504 2.jpeg

Tillbaka
Topp