Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja då går ni på st olavs pilgrimsled, del valldalsleden men jag ger upp på vad hytta/setern heter.

Ok då kommer en dagsfärsk bild där jag och mina lundhags tittar ner på en 2000 m topp. Vad heter den?

37069B5B-4099-4C84-AA97-087E888E2E65.jpeg
90921719-4DAB-4D10-9D4C-90A665273E0F.jpeg

Senast ändrad:
Ja då går ni på st olavs pilgrimsled, del valldalsleden men jag ger upp på vad hytta/setern heter.
Hej! Vi började från Grönningseter. Först gick upp till nånstans Steindalsstölen, där var hyttan. Sen litet tillbaks och upp till Gröndalsvattnet. Där var några familjer, som fiskade röding.

Just nu i Åland Mariehamn.

Lagt till en ny bild i originalinlägget tagit från samma plats där man ser en väg som tidigare varit med i tråden.

Bra gissning men fel, hurrbreatinden är väldigt nära men aning för långt norr ut och högt

Är nog inte rätt..
Gross Windgällen till höger (något högre toppen)?
Gross Ruchen till vänster?

Edit: Alternativ gissing, Katzenkopf.:LOL:

Senast ändrad:
Där poppar han upp som gubben i lådan efter lång frånvaro och har svaret redo! Fotograferat från kammen ovanför Stoos. Bakom till höger ser man Clariden och Tödi. Toppen i förgrunden till höger är Fulen.

Din tur @STORPOTATEN !
Hähä. Man måste ju ta en paus ibland, men ni maler på oförtrutet ser jag - gott så! Har iofs varit ute i bushen lite grann och därför får ni nästa bild från middagsbestyren i.....bushen.
Vad heter berget i bakgrunden? Obs, norr om Sveg - men i Härjedalen.
1625835965164.png

Senast ändrad:
Förstår att den kan vara klurig, så vi drar ner möjligheterna avsevärt.
Vi befinner oss i Härjedalen, men är väldigt nära gränsen till ett annat landskap.
Fortfarande klurigt eller har alla sommarlov? Hoppas på det sistnämnda. :)
Nåväl, ytterligare en stänkare då - Faktiskt så nära landskapsgränsen att en liten del av berget i bakgrunden ligger i det andra landskapet.

Funäsfjällen? Stortjärnen? Jag har läst alla Hans Lidmans gamla fiskeböcker minnst 100 tals gånger. "Harr i Härjedalen".

Tillbaka
Topp