Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var kommer man när man åker den här färjan? (@FilipNorin får sitta på bänken den här frågan)
6B6188C5-9E85-4A15-B897-C94C39BF078D.jpeg

jag står ju på Liabygda-sidan så rätt svar får nog bli Stranda.
på andra sidan fjorden finns alltså Skandinaviens bästa liftburna åkning.

över till @STORPOTATEN igen
Mmmm....Fast Hajk har rätt här.... Frågan löd;
"Var kommer man när man åker den här färjan?" Vilket syftar på färjan i bilden, vilken faktiskt är på väg FRÅN Stranda, TILL Liabygda... :)

Rätt ska vara rätt, så bilden är din @Hawk100

Tackar!
Jag har aldrig åkt färjan över, men väl paddlat samma väg.
Paddlade från Geiranger till Stranda och vidare till Liabygda. Vansinnigt vackert!!! Att vakna upp i tältet och höra tumlarnas 🐬 blåsljud var något alldeles extra….
Men vi lämnar Norge och ställer oss frågan ”Vart är bilden tagen?”
1629643747464.jpeg

Nope. Också fel land! Men det är ett område jag är nyfiken på. Har du varit där och åkt? Det ligger ju rätt nära Disentis som jag tycker har fantastisk åkning efter ett snöfall, men som är rätt mediokert under själva snöfallet. Skulle O-M kunna vara ett alternativ under snöfall??

Nope. Också fel land! Men det är ett område jag är nyfiken på. Har du varit där och åkt? Det ligger ju rätt nära Disentis som jag tycker har fantastisk åkning efter ett snöfall, men som är rätt mediokert under själva snöfallet. Skulle O-M kunna vara ett alternativ under snöfall??
Nej, inte åkt där. Tittade på kartan, verkar vara kul terräng men öppna ängar och inte så mycket träd. Så nog tveksamt i snöfall, men kanske finns några åk på de lägre delarna?

Jag skulle gärna åka tillbaka till Ilanz, nedanför O-m. Men Brigels på andra sidan dalen verkar få mer snö. Om det snöar skulle jag nog ändå åka in i dalen till Vals3000- vilken terräng 😉

Ja, det är bara för alla kombattanter att leta igenom alla 451 sidor i den här tråden, och mina 3000+ inlägg, för att kolla vilka ställen jag har varit på!:ROFLMAO:;)
Men, du din rackare däremot har memorerat det!🤓
Asch, vid det här laget vet väl alla i vilken region du hänger. Mestadels skall tilläggas!
Men i detta fallet är alltså mestadels väldigt gångbart. :)

Senast ändrad:
Sorry @PisteCarver men i denna bildgåta bänkar jag dig. Den är alldeles för uppenbar för dig, vilket väl också är en ledtråd för övriga.

Vad heter denna sexiga topp?
Visa bilaga 11303
Har ingen klarat den ännu?
Glömde säga att det är en snygg bild, och så tycker jag att det var "nedrigt" gjort av dig att bänka mig! ;)
Oops ledtråd! :oops:

Gissar att förrådet av rimliga ledtrådar började ta slut... 😄 Om PC redan har satt tumme upp på ett berg från Tyrolen så är det ju korrekt (per definition), och med även en småpotatis-tumme så finns inget mer att vänta på. En vårbild? Fint med så vitt berg och så grön dal.

Var är vi nu då? Fin skidåkning vintertid lär finnas mycket nära, men det är namnet på den vattenfyllda plats vi är på väg in i som det gäller.

1629707080828.jpeg

Havsörn fångad på bild på samma plats:

1629707954870.jpeg

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp