Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Då är det väl den här betongkanten man ser, där glaciärbussarna kör ut mot frysta väggen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så är det, tagen med Pizzo Lucendro bakom ryggen. Nedanför dammen går Gotthardpassvägen mot Andermatt. I bakgrunden till vänster syns Chastehorn, sidotopp till Gemsstock.Det är Lago Di Lucendro.
Det var dock lite klurigt att hitta ngn bild med den däringa väderkvarnen ... Är de ganska nya eller?Så är det, tagen med Pizzo Lucendro bakom ryggen. Nedanför dammen går Gotthardpassvägen mot Andermatt. I bakgrunden till vänster syns Chastehorn, sidotopp till Gemsstock.
@STORPOTATEN igen!
Ja, jag blev förvånad när jag körde upp, hade inte sett dem förut. Så nyare än 3 år måste de vara. Ger lite perspektiv på hur hög dammen är när man nästan bara ser vingarna sticka upp över kanten!Det var dock lite klurigt att hitta ngn bild med den däringa väderkvarnen ... Är de ganska nya eller?
PC hade en mkt bra gissning, men lämnade en del luckor att fylla, som nu fyllts väl av @Bgn !Vad kallas platsen? Post office bay
Var ligger den? Galapagos, Floreana
Vad var syftet med platsen initialt? Seglare och sjöfolk har lämnat sin post där
Va, var du åxå i Skäcker förra veckan? (Men du jagade uppenbarligen ripa!) jag: kantareller (men om jag haft med bössan hade jag säkert skjutit 15-20st)
Härligt! Underbart område. Om massor av snö på vintern.Jepp jag var i Skäcker i en dryg vecka, fick både ripor och kantareller med hem.
Om vissa herrar är online kan det gå undan nu, så håll i hatten. Vad heter de tre högsta topparna på denna bild?@STORPOTATEN helt rätt jag är halvägs upp på lill anjeskutan, och sjön jag sökte var Anjan. Även om Baksjön egentligen är närmare.
Klappat och klart. Nuff said.Aj tusan, jag satt och var upptagen i en annan tråd!
Men som sagt från vänster Weisshorn, Dent Blanche och Matterhorn.
Tog ca 60 sec.![]()
Du hann nog inte se mitt "edit"?
Well, faktum är att jag varit i Zermatt en gång i tiden, när jag och syrran sökte jobb under några oktoberdagar. Fanns dock inte så mycket att fota där tyckte jag...Du hann nog inte se mitt "edit"?
Du har ju aldrig varit i Zermatt!
När har en gammal alp-räv som du tänkt åtgärda den felande länken?