Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Eftersom ingen annan hugger, och eftersom jag tycker jag var sjukt nära med hissen i Eisberghütte, lägger jag upp en då.
Hur hög är högsta toppen i bilden? Närmast 21.00 vinner, alternativt om någon knäcker rätt svar innan. Bonus för den som även kan namnet på toppen jag tog bilden från.
IMG_0686.jpg

Senast ändrad:
Gross Spannort 3198m borde väl vara högst.
Hahnen syns mitt i bilden som nog är tagen från Rigidalstock.:)
Gick ju fort. Tror också det, skönt att vi är överens. 😂 Resten stämmer också så klart. Som nämnts förut, ju högre man kommer ju mindre imponerande ser Hahnen ut. Riktigt imposant från byn, i den här bilden inget särskilt.
Om ni åker till Engelberg på sommaren kan jag rekommendera via ferrata på Brunni-sidan. De till Rigidalstock riktigt kul. (y)

Vidare med @PisteCarver

Några har mött varandra och lärt känna varandra. Några är gamla bekanta med varandra.
Jo har ju dykt upp bilder från förra årtusendet här med nicks🤔
Se upp för ett par illgröna skidbyxor i backen!;)
Ska göra de, har ju fått försmak
Visa bilaga 17590
Min skulle bara säga "läskunnig". Klistermärkena kom på för typ tre år sedan när jag satt i nån sexstols-lift och konstaterade att vi var tre med samma skidor. Har även flera gånger stått vid skidställ och tittat på samma herr/fru-kombo. Båda paren har även fått reflexer för att skilja ut sig. Det var nåt med klister på som inte var allt för fult.

Det är dock ännu ingen som har fått syn på dem OCH gett sig tillkänna.
ska spana, eller kanske beställa
Om du ser en gammal gubbe med svart hjälm och som dricker öl, du kan komma och säga Terve KaitsuH!
känns som definitionen på den finska mannen på skidsemster? Vad e definitionen på gammal?
Aha, du la upp svaret några sekunder innan jag gjorde det.

Apropå ölen till mig och @Kalle_Luzern m fl, mycket gärna!
Föreslå bara lämplig skidort de närmaste veckorna så kommer vi.;)
jag e i Levi efter påsk! Kanske en skidresa utomlands;) jag kan röra mig till de närbelägna orterna, Pallas?

Ny bildgåta upplagd, sorry för den tidigare dubbletten.:oops:
Gör väl inget? De flesta märker det inte ens. Jag har säkert haft med dubblett flera gånger, någon gång med flit tom! :cool:

Någon gissning måste ju in före deadline. Om jag är närmast är det fritt fram, om ingen lagt upp nåt när jag vaknar imorgon lägger jag upp ny bild då.
1648152609982.png

Lungt på nattpassent. Ledtråd:Sitter o funderar på om Armstrong å Aldrin har varit o gått där?

Senast ändrad:
Lungt på nattpassent. Ledtråd:Sitter o funderar på om Armstrong å Aldrin har varit o gått där?
Funderar på samma sak. Ta inte illa upp nu, men det är en något dyster bild. ;) Ser ut som någons om tagit liften upp nånstans. Nuolja?

Kalle, berg på andra planeter heter "Mons", inte "Mont" eller "Mount"! mvh från Hr Wisserbesser. PS sedan finns det ett anatomiskt begrepp också som kallas mons som jag råder er att inte bildgoogla på.

Inhen riktigt nära ännu, det är svensk högsommar som bäst 🌞@fredw är och nosar på nått

Orkar nån ännu gräva fram sin högfjällkarta eller turistföreningens sidor så går fredagen vidare

Tillbaka
Topp