Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Helt rätt! Vid Kläppens camping finns hopptornet.Västerdalälven?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt! Vid Kläppens camping finns hopptornet.Västerdalälven?
NejGardasjön.
De måste ha världens dyraste korv med pommes frites. Jag lider ännu. Sorry för sen kommentar, var tvungen att få det ur mig.Knettsetra, Trysil?
Nu börjar det brännas, men inte rätt sjö.
Det är det. Tagen i Lugano, eller möjligen grannkommunen Paradiso. Luganos front som syns på andra sidan vattnet.Luganosjön?
Norge måste väl vara ett av Europas dyraste länder att äta ute i??De måste ha världens dyraste korv med pommes frites. Jag lider ännu. Sorry för sen kommentar, var tvungen att få det ur mig.
Priset på restaurangmat i Norge och Schweiz är ungefär samma.Norge måste väl vara ett av Europas dyraste länder att äta ute i??
Bara slaget av Schweiz…..?
Allra bäst och mest prisvärda alp-mat (kvällsmiddag) får man tycker jag nuförtiden i Österrike om man bokar under lågsäsong ett 4* hotell med gott renommé med 3/4 pension.Ja, det är tråkigt att gå på restaurang i båda länderna….
Jag ska dock vara ärlig med att jag åt riktigt riktigt bra dagens lunch på Knesettra i Trysil! Faktiskt så gott att det nog faktiskt får räknas som prisvärt…
Jag tog det på de lutande husen…Det är det. Tagen i Lugano, eller möjligen grannkommunen Paradiso. Luganos front som syns på andra sidan vattnet.
Oj, den var svår! Jag lämnar de kvalificerade gissningarna till storspanarna. Det enda jag kan bidra med är att det ser ut på husen som det bör vara i Alperna. Utan att en ha varit där drar jag till med St Johann för att jag någonstans läst att det inte ska var speciellt högt….
Bra, då har vi uteslutit 1/3 av alla skidorter i Alperna….Fel land tyvärr, Hawk!
Fel land! Då har vi uteslutit 3% till…Brauneck/Lenggries?
Var där nyligen, så får skämmas isf.Oberstdorf
Fel land! ;-)Malbun? Så kan vi kanske utesluta 0,0002% till….![]()
Fel land! Tyvärr! Men nu är det ju inte så många kvar att välja på…Rosskopf, Monte Cavallo?
Där satt den!! Kalle får helgpasset!Hmm, Les Houches?!![]()
Otroligt att det i den dalen går att ta en bild som jag vid första snabba blick tänkte att den nog var tagen i typ Dalarna...![]()
Visst är det en närbild på Steingletscher på väg upp (eller ner kanske, kan ha varit efter via ferrata) till Tierberglihütte.Kan du ha kört mot Sustenpasset och gått mot Stengletcher? Då åkte jag där i vintras. Och då såg det ut så här…..
Visa bilaga 18782
Var är Potätan?Aj fasen!!!
Okej. Här sitter vi utmattade efter att ha åkt en hel del puder? Men vart är vi?? Jag hoppas det går att lista ut med hjälp av ”ledtrådarna” i bilden…..
Visa bilaga 18783