Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är vi nu?
IMG_3658.JPG

74 sek för en 50 cl läsk på annan backrestaurang i Trysil!!! Då påpekade min bror att de har sjuk hög sockerskatt i Norge. Men när vi tittade på flaskan så visade det sig att läsken var sockerfri!!!
Vågar inte tänka på vad en läsk med socker skulle kostat…..🫣

Ja, det är tråkigt att gå på restaurang i båda länderna….
Jag ska dock vara ärlig med att jag åt riktigt riktigt bra dagens lunch på Knesettra i Trysil! Faktiskt så gott att det nog faktiskt får räknas som prisvärt…

Ja, det är tråkigt att gå på restaurang i båda länderna….
Jag ska dock vara ärlig med att jag åt riktigt riktigt bra dagens lunch på Knesettra i Trysil! Faktiskt så gott att det nog faktiskt får räknas som prisvärt…
Allra bäst och mest prisvärda alp-mat (kvällsmiddag) får man tycker jag nuförtiden i Österrike om man bokar under lågsäsong ett 4* hotell med gott renommé med 3/4 pension.
Ca € 100-110/dag med 6-rätters gourmet meny på kvällen + överdådig frukostbuffé + Nachmittagsjause (em fika) med småvarma rätter och bakverk. Boendestandard och service naturligtvis på topp.

Vilket skidområde susade vi förbi? Tror att liftarna går mellan ca 1000 och 1900 möh.

1657220383154.jpeg

Kanske en utzoomad bild kan hjälpa litet?

1657303959993.jpeg

Senast ändrad:
Vilket skidområde susade vi förbi?

Visa bilaga 18775
Oj, den var svår! Jag lämnar de kvalificerade gissningarna till storspanarna. Det enda jag kan bidra med är att det ser ut på husen som det bör vara i Alperna. Utan att en ha varit där drar jag till med St Johann för att jag någonstans läst att det inte ska var speciellt högt….

Senast ändrad:
Kanske behövs ledtråd? :unsure: Förlåt att jag är lite sen med det, ute och tog nya bilder före lunch och sen apres everything i stan med en kompis... 😁🍻

Startade dagen med att köra upp en passväg som är populär på sommaren, från Bern till Uri går den. Parkerade och gick söderut, fikade på nästan 2800 möh. Vår käre Hök har nog åkt skidor på den här glaciären i vintras. ;)⛷️

Aj fasen!!!
Okej. Här sitter vi utmattade efter att ha åkt en hel del puder? Men vart är vi?? Jag hoppas det går att lista ut med hjälp av ”ledtrådarna” i bilden…..
1657385930485.jpeg

Tillbaka
Topp