Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix fel landOj, den var svår!!!
Men jag drar väl igång gissandet med Macugnaga…..
Fortfarande fel land. Det är ett populärt svenskställe.Arinsal, Andorra?
Helt korrekt.Bad Gastein.
Visst är det, högst upp på Brunni.Kan det vara Schonegg-liften?
Inte bara att komma av verkar det som, från deras hemsida:Kanske kan vara ökänd för att den är svår att komma av? Kort avstigning och vajern fortsätter brant uppåt…..![]()
DVS känd för att det är brantaste släpliften i Schweiz.
Din tur igen @Hawk100
Vad menar du, ni hade ju hela eftermiddagen på er efter att jag åkt hem!The Schonegg T-bar lift is the steepest ski lift in Switzerland with an average incline of 48 % (or 26 °). A challenge for every skier!
Den fick jag inte testa när jag hade förmånen att få åka skidor med dig Kalle……
Jag måste nog få komma till E-berg en gång till!!![]()
Precis.Upp på Tyskhuvudet! (Men nu vågade kanske inte gå hela vägen upp..?)
Yes, Mount Cherry. Över till @Kalle_LuzernTyckte det var bekant! Kirseberg i Malmö?
Mount Cherry, den var ny!Yes, Mount Cherry.
Det är vid Bannalp, men toppstationen har ett annat namn.Det står ju Bannalp på kabinen, så jag gissar på det.
Om jag har rätt så går bildgåtan över till @Hawk100 , eftersom han har så många fina bilder från sin Schweiz resa i mars.
Om han vägrar som kommer ni alla att drabbas av en ny bild med en tysk ”vindkraftsskog”, där uppgiften blir att räkna ut hur många nerlagda Barsebäcksreaktorer den motsvarar.![]()
Då blev det rätt.Chrüzhütte?
Noll.Jaha, då blir det vindmöllor då.
På den här bilden syns det ganska mååånga vindmöllor.
Hur många Barsebäcksreaktorer motsvarar de?
Det vet du redan att jag också tycker, men nu får du läsa instruktionerna i bildgåtan en gång till, och så får du börja räkna….Noll.
Vind kan inte ersätta kärnkraft.
Det där är ett tillräckligt bra svar (även om det skiljer en del mot officiella siffror) för godkänt.I snitt ger den där parken 370 MW. 370/600 = 0,62 Barsebäck reaktorer. Och 100000000 x fulare, men det var ju inte frågan.