MrHotDog
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Blev tvungen att googla Diano, nu är du nära 13km ifrån...Diano d’Alba?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blev tvungen att googla Diano, nu är du nära 13km ifrån...Diano d’Alba?
Asti ligger längre ifrån 42kmJag känner bara Asti spumante.
Nu jäklar är du nära bara 4km ifrån. Den här byn är den mest kända och vackraste byn i Barolo. Ligger på en höjd med vinfält åt alla håll.Verduno?
Varifrån är bilden tagen? Courmayeur eller La Thuile typ?Dent Blanche är ett utmärkt val! Jag får den till vänster i bilden med övriga toppar ungefär så här. Vissa toppar är lite svåridentifierade, men nedan blir mitt "facit". Typ.
Visa bilaga 19481
Mr Varmkorv tar över bilden!
Där satt den. Jäkligt mysigt ställe. Din tur @Kalle_LuzernLa Morra?
I närheten där ja, vet dock inte helt exakt. Men helin utgick från granndalen (Val Grisenche) och for till närbelägen topp. Med bra utsikt som synes.Varifrån är bilden tagen? Courmayeur eller La Thuile typ?
Nej, Oberalp var närmare.St. Bernard Pass då?
Rätt med Gotthard, men inte Lago della Piazza som syns här.Du är vid pizzasjön - Gotthard-passet.
Åhå, du är vid sjön 10 meter därifrån alltså?Rätt med Gotthard, men inte Lago della Piazza som syns här.
Tillbaka till @STORPOTATEN
Det kanske bilden har, kommer inte ihåg....Va fasen, tycker jag känner igen att den varit med förr men kommer inte ihåg var. Kan det vara Col du Belvedere?
Då kan jag sluta leta bland alla hundratalet liftnära landsgränser/pass i Portes du Soleil?Det kanske bilden har, kommer inte ihåg....
Men...hmmm....jag vet inte om jag kan godkänna Col de Belvedere även om det är väldigt väldigt nära. Hade tänkt mig att kunna godkänna två olika svar, och detta är inte ett utav dem. Snabb titt på kartan igen...
Det låter som en god idé!Då kan jag sluta leta bland alla hundratalet liftnära landsgränser/pass i Portes du Soleil?![]()
![]()
Yes, det var Col de petit St Bernhard jag sökte och där landsgränsen går. Bilden är dock tagen vid närbelägna Col de la Traversette, hem för Fort de la Redoute, vilket jag naturligtvis också hade godkänt.Den där tror jag att jag har svarat rätt på förut. Col de petit saint Bernhard kanske det heter. När man åker mellan La Thuile och La Rosiere.
Rätt långt från gränsen det, eller?närbelägna Col de la Traversette, hem för Fort de la Redoute, vilket jag naturligtvis också hade godkänt.
Jo, men det var ju Col de petit St Bernhard jag egentligen var ute efter. Och där går ju gränsen tänkte jag.Rätt långt från gränsen det, eller?![]()
Eftersom det börjar komma ledtrådar kanske jag vågar lämna bänken?
Du stod inne på Alpenlodge Grimselpass. Vet inte vilken höjd deras herr-toa ligger, men passet är listat på 2164 eller 2165 m beroende på var man kollar.
Bra väg på Grimsel jämfört med vissa andra pass. Kan vara lite jobbigt med alla cyklister när det är mycket trafik... Jag hade med bild på passet uppifrån för en vecka sen typ. Även haft bilder från passet med omnejd tidigare.Ja höjden avsåg passet så du får full pott. Tjusigt högt pass som jag tror du/någon åtminstone varit i närheten av i denna tråd av med det där
klassiska hotellet vid dammen nedanför. Vägen upp var inte riktigt så läskig som den såg ut nerifrån. Kalles tur!
Visst är det Wirzweli ovanför Dallenwil. Det som syns på första bilden är delar av Stanserhorn, Bürgenstock, Rigi och Buochserhorn.Wirzweli? Du får ta med en bild från den där kända skidorten nån gång...![]()