Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi blev bluffat där litet, menar bar Roma! Min favorit är den där lilla baren på busstation. Också bra pizza där.Helt rätt!!
Du är grym på barer i Alperna!!!!![]()
Hmmmm....berget känns av någon anledning bekant?Vi blev bluffat där litet, menar bar Roma! Min favorit är den där lilla baren på busstation. Också bra pizza där.
Jag har inga nya bilder nu, jag måste fotografera som fan på jullovet. Men en mycket gammal. I vilken bar sitter jag i bilden? (Jag vet det inte säkert.)Visa bilaga 21395
Glaciären känner man tyvärr knappt igen.Hmmmm....berget känns av någon anledning bekant?![]()
![]()
Ja, jag tror att din tur. Jag har i samma fotoalbum bilder om flera restauranger i Engelberg, så kunde inte vara helt säker på.Glaciären känner man tyvärr knappt igen.
Alpstubli heter restaurangen mellan Trübsee och liften till Jochpass.
Åhh, mycket lättare - Melchsee-Frutt!Åkte förbi idag.
Här funderade jag på att fråga vad liften heter, men blir nog tillräckligt att bara fråga efter namnet på skidområdet.
Visa bilaga 21398
Korrekt, uppe vid Bonistock blick västerut.Åhh, mycket lättare - Melchsee-Frutt!![]()
![]()
Näe, han är inte riktigt redo för Rokk'n'Roll... Men lik förbannat befinner han sig i Rokk'n'Roll och låter är ju fakkin Rokk'nRoll.....så....Attelas-korridoren aka Rock n roll…? Men är han på bilden verkligen ready to RnR???
Hur vet du då att svaret är korrekt? Jag tror det är Pågatågen och Hooks Creek!Tack!
Jag hade förstås som vanligt ingen aning om vilka berg det var och vart jag hade tagit bilden, men nu vet jag det....![]()
När har @Kalle_Luzern haft fel om sin egen bakgård????Hur vet du då att svaret är korrekt? Jag tror det är Pågatågen och Hooks Creek!
Har ju tyvärr hänt...När har @Kalle_Luzern haft fel om sin egen bakgård????![]()
Jag trodde jag hade tagit den från Gottharbahn på väg mot Realp....Säker på att du tagit den från tåget?![]()
Hur vet du då att svaret är korrekt? Jag tror det är Pågatågen och Hooks Creek!
Jag har varit lite upptagen idag, men kollade på både Engelberg, Grindelwald och Mürren, men fick det inte att stämma. Och så är hela familjen med båda Junior samlade här inför Julen, och i kväll har jag tänt upp kolgrillen och tillagat några saftiga hängmörade ryggbiffar och serverat med tillbehör.Jag är redo att belöna vilda gissningar med ledtrådar.![]()
Joo, pinsamt. Samtidigt som bergen kändes väldigt välbekanta fick jag känslan av att det låg lägre...och glömde helt enkelt bort att kolla Jochstock.Ni driver med mig? Trodde verkligen inte att en ledtråd skulle behövas här, bilden från i tisdags och visst är det toppen av Jochstock Xpress! Graustock i bakgrunden, har ju varit med 100 ggr?
Nåja, tillbaka till @STORPOTATEN![]()
Japp, stämmer bra det.Är väl Punta Grober där i bakgrunden?
Då ska ni åka upp med Alagna-Panalunga.
Schlepplift Nüllisch eller Nülli är rätt!Nüllisch?
Haha!Då tar vi en märklig bild från igår…..
Vilken figur/person från många medelålders barndom och skoltid är det vi ser på bilden? Och vilken lift är det man ser bakom figuren?
Visa bilaga 21447
Ja, jag måste erkänna att det vi fick igår gick alldeles utmärkt att svälja och smakade inte fluor utan snarare passionsfrukt….Haha!
Jag berättade för mina elever om flourtanten. Dom trodde jag skojade. Vill tro att det är annat än flour i dom muggarna.
Där satt den!!!Åre kabinbana?
Så många frågor....Där satt den!!!![]()