Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var har vi hamnat här?
1671791466212.png

Så många frågor....
Vad var detta för spännande event? Var tog min inbjudan vägen? Drack verkligen du det okända ur fluor-muggarna? 🤔
Jaaa du!!! Bara minuterna tidigare var Dana Deagomir på scenen och spelade Mio min Mio på panflöjt….
Och självklart drack jag upp! Det gör jag ju alltid när du inte är med!😉

Inte Stubai, men rätt land.
Det märks att vi är inne på "andra varvet" och har svårt att hålla koll på vilka bilder vi har haft med tidigare (inklusive jag själv).:oops:
Du har haft med den här bilden tidigare.
Endast @Kalle_Luzern har stenkoll med hjälp av sitt Excel-blad.🖥️;)

Senast ändrad:
Och.....du då såklart! 😁
Näe... jag känner igen allt jag har sett (inklusive alla bilder), men brukar inte komma ihåg vad de föreställer.
Precis som att jag känner igen alla personer jag har träffat eller sett, men jag kommer aldrig ihåg vad de heter.:oops:
En gång på Klong Dao Beach på Ko Lanta såg jag en person som jag var säker på att jag kände, och gick fram för att hälsa för att kolla vem det var. Hejdade mig ändå i sista stund och vände tillbaka. Senare under dagen kom jag på att det var Jens Orback dåvarande minister i Göran Persson regering.... :oops:😅

Se, jag känner igen den där couloir-klippväggen, men jag var på "sniskan" när jag var där så jag kommer inte ihåg var det är. Men jag vet att där var andra högre berg i närheten.🏔️🤓
1671806326430.png

Min fejkade skånska funkade nästan... ;)
Hade en riktigt svår på lut, var tvungen att dubbelkolla själv vad det var jag hade fotograferat... 😅 Men tar en lite lättare. Eftersom det blir barmark i stora delar av alperna nu 🤬🥵🌧️ passar det med en sommarbild. Var är den här tagen?
Visa bilaga 21457
Hade jag haft någon bild att lägga upp hade jag svarat att du är på J..ob…rn men nu gör jag inte det utan låter någon annan ge rätt svar…. 😉
God Jul till er alla i tråden!! 🎅🏻🎄

God jul! Må ni alla ha god julöl och dansk aquavit till hands.🎅🥂🍺 Och för alla som firar i lugn och ro: 🤣
Visa bilaga 21467
Måste säga detta speglar vår jul ganska bra.., 😬
Min fejkade skånska funkade nästan... ;)
Hade en riktigt svår på lut, var tvungen att dubbelkolla själv vad det var jag hade fotograferat... 😅 Men tar en lite lättare. Eftersom det blir barmark i stora delar av alperna nu 🤬🥵🌧️ passar det med en sommarbild. Var är den här tagen?
Visa bilaga 21457
står du å kollar ner på Davos från Jakobshorn?

Måste säga detta speglar vår jul ganska bra.., 😬

står du å kollar ner på Davos från Jakobshorn?
Visst är det så. Inte JävlasnobbfrånTyresöhorn som man kunde tro från inlägget från @Hawk100 ;):ROFLMAO:
Tagen augusti 2019, var där en långhelg då vid nationaldagen, gav mig inspirationen att hyra en lgh i Davos över pandemisommaren 2020...
Din tur att hålla ett öga över julfirandet och gissningarna @Emmis 🥳🤓
Här rullar Kite på kungliga operan för övrigt, finns på SVT Play. Rekommenderas även om man inte är inne på elektro till vardags.

Visst är det så. Inte JävlasnobbfrånTyresöhorn som man kunde tro från inlägget från @Hawk100 ;):ROFLMAO:
Tagen augusti 2019, var där en långhelg då vid nationaldagen, gav mig inspirationen att hyra en lgh i Davos över pandemisommaren 2020...
Din tur att hålla ett öga över julfirandet och gissningarna @Emmis 🥳🤓
Här rullar Kite på kungliga operan för övrigt, finns på SVT Play. Rekommenderas även om man inte är inne på elektro till vardags.
Måste leva i akvavitstimma o missade att @Hawk100 redan ”svarat”. Nå ger en lätt i hopp om att nån annan besitter ett stort antal opublicerade bilder … var e bilden tagen?

Bilagor

• 5D6405CD-885F-49E9-B140-8FD1143C54DE.jpeg
    5D6405CD-885F-49E9-B140-8FD1143C54DE.jpeg
    162.6 KB · Besök: 73
Det ser så brant ur, att kanske i Finland? Men jag känner inte liften. Kanske Pyhä, om det är Kesänki där bakom.

Jag har mycket dålig koll om Ylläs. Varje få gång jag har varit där, har sikten varit noll, zero, 0.

Nu frågar jag igen någonting, jag vet inte alls. Vad heter det högsta vita berget i bilden? Bilden är tagen i dag på frukostsbord.
IMG_20221225_093248.jpg

Senast ändrad:
Jag tycker att frukosten ser lite ”mager” ut för en skidåkare, kanske krävs det inte så mycket energi för att åka snowboard?🏂;)
Hoppas att ni har det bra därnere, och var försiktiga, det har gått en del laviner idag (i västra Österrike). Om en vecka är det dags för mig att åka ner. ⛷️ :)

Bilden är ju tagen mot norr, nu får ni anstränga er lite och kolla kartan. ;)
Mot norr? Ahaa, då måste det vara Kreuzkogel och Sportgastein. @MrHotDog visste det! Jag trodde att bilden är mot väster. Om frukost. Finska backhopphjälten (Matti Nykänen osv.) brukade ha som frukost en kopp kaffe och en sigge. Kimi Räikkönen valde hellre "the breakfast of champions": ett par öl.

Senast ändrad:
Mot norr? Ahaa, då måste det vara Kreuzkogel och Sportgastein. @MrHotDog visste det! Jag trodde att bilden är mot väster. Om frukost. Finska backhopphjälten (Matti Nykänen osv.) brukade ha som frukost en kopp kaffe och en sigge. Kimi Räikkönen valde hellre "the breakfast of champions": ett par öl.
Nej, Kreuzkogel ligger söder om Badgastein.
Mika Häkkinen är den bästa finske Formel 1 föraren!;)

Men, jag sade nog, att jag vet inte alls, vilket berg är i bilden. Jag frågade om hjälp. Om jag inte ens vet, var är norr eller väster, hur kunde jag veta, vad som heter något vitt berg?
Jag såg på bilden att ni åt frukost och såg på vilka sluttningar som solen lyste. Då är det ganska lätt att veta väderstrecken.:)

Snödjup

Tillbaka
Topp