STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Var har vi hamnat här?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaaa du!!! Bara minuterna tidigare var Dana Deagomir på scenen och spelade Mio min Mio på panflöjt….Så många frågor....
Vad var detta för spännande event? Var tog min inbjudan vägen? Drack verkligen du det okända ur fluor-muggarna?![]()
Kollade hela videon och hittade ingen liftJa, jag måste erkänna att det vi fick igår gick alldeles utmärkt att svälja och smakade inte fluor utan snarare passionsfrukt….
Men vilken är liften då som skymtar bakom ”tanten”??![]()
är vi tillbaka i Stubai?Var har vi hamnat här?
Visa bilaga 21452
Inte Stubai, men rätt land.är vi tillbaka i Stubai?
Det märks att vi är inne på "andra varvet" och har svårt att hålla koll på vilka bilder vi har haft med tidigare (inklusive jag själv).Inte Stubai, men rätt land.
Och.....du då såklart!Du har haft med den här bilden tidigare.
Endast @Kalle_Luzern har stenkoll med hjälp av sitt Excel-blad.![]()
Näe... jag känner igen allt jag har sett (inklusive alla bilder), men brukar inte komma ihåg vad de föreställer.Och.....du då såklart!![]()
Så där sned brukar inte ens jag vara när jag fotograferar.Se, jag känner igen den där couloir-klippväggen, men jag var på "sniskan" när jag var där så jag kommer inte ihåg var det är. Men jag vet att där var andra högre berg i närheten.
Visa bilaga 21455
Jomen det Kaun det vara.Kaun det vara vid Kaunertaler Gletscher?
Japp, @Kalle_Luzern tar Julpasset.Jomen det Kaun det vara.
Sak vi få en bild som ligger över helgen nu @PisteCarver ?
Jomen det Kaun det vara.
Min fejkade skånska funkade nästan...
Oj. Sorry. Synen försvann uppenbarligen i takt med att glöggen rann in.Jomen det Kaun det vara.
Hade jag haft någon bild att lägga upp hade jag svarat att du är på J..ob…rn men nu gör jag inte det utan låter någon annan ge rätt svar….Min fejkade skånska funkade nästan...
Hade en riktigt svår på lut, var tvungen att dubbelkolla själv vad det var jag hade fotograferat...Men tar en lite lättare. Eftersom det blir barmark i stora delar av alperna nu
passar det med en sommarbild. Var är den här tagen?
Visa bilaga 21457
God jul! Må ni alla ha god julöl och dansk aquavit till hands.Hade jag haft någon bild att lägga upp hade jag svarat att du är på J..ob…rn men nu gör jag inte det utan låter någon annan ge rätt svar….
God Jul till er alla i tråden!!![]()
Måste säga detta speglar vår jul ganska bra..,God jul! Må ni alla ha god julöl och dansk aquavit till hands.Och för alla som firar i lugn och ro:
Visa bilaga 21467
står du å kollar ner på Davos från Jakobshorn?Min fejkade skånska funkade nästan...
Hade en riktigt svår på lut, var tvungen att dubbelkolla själv vad det var jag hade fotograferat...Men tar en lite lättare. Eftersom det blir barmark i stora delar av alperna nu
passar det med en sommarbild. Var är den här tagen?
Visa bilaga 21457
Visst är det så. Inte JävlasnobbfrånTyresöhorn som man kunde tro från inlägget från @Hawk100Måste säga detta speglar vår jul ganska bra..,
står du å kollar ner på Davos från Jakobshorn?
Måste leva i akvavitstimma o missade att @Hawk100 redan ”svarat”. Nå ger en lätt i hopp om att nån annan besitter ett stort antal opublicerade bilder … var e bilden tagen?Visst är det så. Inte JävlasnobbfrånTyresöhorn som man kunde tro från inlägget från @Hawk100
Tagen augusti 2019, var där en långhelg då vid nationaldagen, gav mig inspirationen att hyra en lgh i Davos över pandemisommaren 2020...
Din tur att hålla ett öga över julfirandet och gissningarna @Emmis
Här rullar Kite på kungliga operan för övrigt, finns på SVT Play. Rekommenderas även om man inte är inne på elektro till vardags.
Tyvärr, det är en klockstapel.Det ser så brant ur, att kanske i Finland? Men jag känner inte liften. Kanske Pyhä, om det är Kesänki där bakom.
tyvärr , det är en klockstapel
Ja om man e petitig Äkäslompolo men vi är generösa i juletid. Kör på!Ursäkta mig, Yllästunturi.
Kan det vara det? Där närmare är ju Graukogel, och man kan se älven där nere?Det ser ut som ni tittar mot sportgastein så toppen kanske heter Kreuzkogel.
Ingen aning jag chansade för att jag vet att ni er nere i Bad Gastein nu.Kan det vara det? Där närmare är ju Graukogel, och man kan se älven där nere?
Mot norr? Ahaa, då måste det vara Kreuzkogel och Sportgastein. @MrHotDog visste det! Jag trodde att bilden är mot väster. Om frukost. Finska backhopphjälten (Matti Nykänen osv.) brukade ha som frukost en kopp kaffe och en sigge. Kimi Räikkönen valde hellre "the breakfast of champions": ett par öl.Bilden är ju tagen mot norr, nu får ni anstränga er lite och kolla kartan.![]()
Nej, Kreuzkogel ligger söder om Badgastein.Mot norr? Ahaa, då måste det vara Kreuzkogel och Sportgastein. @MrHotDog visste det! Jag trodde att bilden är mot väster. Om frukost. Finska backhopphjälten (Matti Nykänen osv.) brukade ha som frukost en kopp kaffe och en sigge. Kimi Räikkönen valde hellre "the breakfast of champions": ett par öl.
Men, jag sade nog, att jag vet inte alls, vilket berg är i bilden. Jag frågade om hjälp. Om jag inte ens vet, var är norr eller väster, hur kunde jag veta, vad som heter något vitt berg?Nej, Kreuzkogel ligger söder om Badgastein.
Mika Häkkinen är den bästa finske Formel 1 föraren!![]()
Jag ska hjälpa dig.Men, jag sade nog, att jag vet inte alls, vilket berg är i bilden. Jag frågade om hjälp. Om jag inte ens vet, var är norr eller väster, hur kunde jag veta, vad som heter något vitt berg?
Jag såg på bilden att ni åt frukost och såg på vilka sluttningar som solen lyste. Då är det ganska lätt att veta väderstrecken.Men, jag sade nog, att jag vet inte alls, vilket berg är i bilden. Jag frågade om hjälp. Om jag inte ens vet, var är norr eller väster, hur kunde jag veta, vad som heter något vitt berg?
Hur många "Stortinden" finns det i Guleböjsland?Varför döper man två toppar till samma namn inom samma område?Återkommer med en gammal nostalgibild snart.