fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
En bild kan användas till många frågor, men jag nöjer mig med fyra denna gång...
I mitten av bilden är en toppstation i fjärran inringad i orange.
1. Vad heter skidorten som den liften utgår ifrån?
Nedom mig på fotot kommer en gondollift upp från höger som utgår från en annan skidort. Liften syns inte på detta foto eftersom det har några år på nacken, men idag är dragningen lite annorlunda.
2. Vad heter den skidort som ligger nedåt till höger i bild?
Om man åker över krönet till vänster i bild kommer man till en flack men vacker dal som passerar först en skidort i dalen, och som till sist (efter en platt sittlift som man måste ta åt båda hållen) landar i en större ort längst ner. Båda orterna börjar på samma bokstav.
3/4.Vad heter de två skidorterna i dalen en bit till vänster om bilden?
I mitten av bilden är en toppstation i fjärran inringad i orange.
1. Vad heter skidorten som den liften utgår ifrån?
Nedom mig på fotot kommer en gondollift upp från höger som utgår från en annan skidort. Liften syns inte på detta foto eftersom det har några år på nacken, men idag är dragningen lite annorlunda.
2. Vad heter den skidort som ligger nedåt till höger i bild?
Om man åker över krönet till vänster i bild kommer man till en flack men vacker dal som passerar först en skidort i dalen, och som till sist (efter en platt sittlift som man måste ta åt båda hållen) landar i en större ort längst ner. Båda orterna börjar på samma bokstav.
3/4.Vad heter de två skidorterna i dalen en bit till vänster om bilden?