Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

00D777B0-E318-4EAD-AC04-6B3F49AF9317.jpeg

Ett år sedan.

Dags för avgörande.
I Norge är fjällen oftast högre än i Sverige och endast i Norrbotten hittar man fjäll högre än detta.
Sockertoppen heter Storsöllnknetten och är 1827 möh.

På slutet slog @TomasE till med nästan bullseye och var klart närmast.🏆
Din tur!
Attan, var rätt säker på att det var Muen, därav korna. :ROFLMAO: Bilden från Kvitfjell? Då borde Muen synas i samma linje som den där dalen och Storsölnkletten?
Screenshot 2023-04-05 085452.png

Senast ändrad:
Attan, var rätt säker på att det var Muen, därav korna. :ROFLMAO: Bilden från Kvitfjell? Då borde Muen synas i samma linje som den där dalen och Storsölnkletten?
Visa bilaga 24292

Det är faktiskt litet mystiskt att /om man inte ser Muens 1424 m sticka upp på bilden om man står på toppstationen i Kvitfjell (1030 m). Därifrån borde Muen i princip höja sig över Storsölnkletten.
Och mystiskt att det är "tomt" precis till vänster om "Storsölnkletten" där det ligger flera nästa lika höga berg. Jag tror också att det var Muen.

Senast ändrad:
Det är faktiskt litet mystiskt att /om man inte ser Muens 1424 m sticka upp på bilden om man står på toppstationen i Kvitfjell (1030 m). Därifrån borde Muen i princip höja sig över Storsölnkletten.
Och mystiskt att det är "tomt" precis till vänster om "Storsölnkletten" där det ligger flera nästa lika höga berg. Jag tror också att det var Muen.
Kommer kanske en 🐩 när PC har bänkat sig med nästa flaska Bourgogne. 🍷;)

Det var snabbt Emmis Det brukar ju gå lite långsammare ju längre norrut vi befinner oss men som gammal svensbybo värmer det i hjärtat :) Över till dig @Emmis.
Tack! Tja detta är mina breddgrader så att säga😁 jag vet inget om Åre, kvittfjell, Hemsedal osv. Nå ny bild! Säkert fler än jag som drömmer om vyer såsom på bilden. Eftersom jag kört vilse vill jag att nån, på valfri karta, visar var jag stod

Bilagor

• FD7ABB3B-F644-411B-9A8C-2E8C34209EF5.jpeg
    FD7ABB3B-F644-411B-9A8C-2E8C34209EF5.jpeg
    539.4 KB · Besök: 72
Nog för att Branäs ligger nära Dalarna men... till Dalarna via Branäs från Sthlm...? Hur kör du egentligen? Eller var det något med citationstecken där, "Branäs", som vi skulle snappa upp?
Gränshandeln i Värmland/Norge är magisk. Lätt värt den omvägen om man gillar godis.

Gränshandeln i Värmland/Norge är magisk. Lätt värt den omvägen om man gillar godis.

Jotack, min kompis hade en kompis i Trysil som tydligen bjöd på "godis" i både flytande form och annat... Och vi har en äldre vän som bor där och som försöker få oss att gilla en slags äcklig "pult-ost". Hemskt. De där trakterna ska man akta sig för!

Tillbaka
Topp