Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi är i Norge där det finns ”riktiga” fjäll.1158 gissar jag på
Attan, var rätt säker på att det var Muen, därav korna.Dags för avgörande.
I Norge är fjällen oftast högre än i Sverige och endast i Norrbotten hittar man fjäll högre än detta.
Sockertoppen heter Storsöllnknetten och är 1827 möh.
På slutet slog @TomasE till med nästan bullseye och var klart närmast.
Din tur!
Attan, var rätt säker på att det var Muen, därav korna.Bilden från Kvitfjell? Då borde Muen synas i samma linje som den där dalen och Storsölnkletten?
Visa bilaga 24292
Kommer kanske enDet är faktiskt litet mystisktatt/om man inte ser Muens 1424 m sticka upp på bilden om man står på toppstationen i Kvitfjell (1030 m). Därifrån borde Muen i princip höja sig över Storsölnkletten.
Och mystiskt att det är "tomt" precis till vänster om "Storsölnkletten" där det ligger flera nästa lika höga berg. Jag tror också att det var Muen.
Från gradskivan med siktet kunde man se Stor knetten eller vad den nu hette, jag får kolla när jag kommit hem. Har ju haft fel förr….Kommer kanske ennär PC har bänkat sig med nästa flaska Bourgogne.
![]()
Tack! Tja detta är mina breddgrader så att sägaDet var snabbt Emmis Det brukar ju gå lite långsammare ju längre norrut vi befinner oss men som gammal svensbybo värmer det i hjärtatÖver till dig @Emmis.
lite längre ner kanske men tillräckligt nära! kör påKan det vara ungefär här?
Visa bilaga 24300
I vinterns elfte timme har jag äntligen fått till en enkel skidpremiär!!lite längre ner kanske men tillräckligt nära! kör på
Ja ja, där fick jag på ”mulen”….Litet bildunderlag inför domslutet... Den till vänster är Muen, litet till höger den andra längre bort. Tror jag. Men Google Earth är ju inte verkligheten...
Visa bilaga 24296
Visa bilaga 24297
Har de öppnat Vallåsen igen?I vinterns elfte timme har jag äntligen fått till en enkel skidpremiär!!
Var utfördes denna premiär?
Ja ja, där fick jag på ”mulen”….![]()
Just nu är jag ”vidsynt” och ser hela Jotunheimen medan jag väntar på min Älgburgare.Värre saker har hänt! Ta nu vara på den plats jag tror du befinner dig just nu och lämna oss stugsittande skrivbordskrigare åt vårt öde! ;-)
Det är det icke.Björnliften 1 & 2 i Branäs.
Näj.Kungsberget?
Inte Romme heller, men det är rätt landskap.Romme vill jag minnas har en dubbel ankare. Gissar Romme.
Inte Romme heller, men det är rätt landskap.
Gränshandeln i Värmland/Norge är magisk. Lätt värt den omvägen om man gillar godis.Nog för att Branäs ligger nära Dalarna men... till Dalarna via Branäs från Sthlm...? Hur kör du egentligen? Eller var det något med citationstecken där, "Branäs", som vi skulle snappa upp?
Gränshandeln i Värmland/Norge är magisk. Lätt värt den omvägen om man gillar godis.
Kläppen är det, där 9 gubbar trängde in sig hos @Hawk100 . Vi skulle varit 10, men en viss Sur-Jämte vek ner sig och skyllde på att PC kört slut på honom helgen innan.Kan det vara kläppen då?
Det var de där citationstecknen ja...Nog för att Branäs ligger nära Dalarna men... till Dalarna via Branäs från Sthlm...? Hur kör du egentligen? Eller var det något med citationstecken där, "Branäs", som vi skulle snappa upp?