Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix tyvärr!Ser ju ut som Bohuslän/västkusten, så jag kastar ur mig Fiskebäckskil…??
Lysekil?! Hunnebostrand ?
Nejt. Korrigerar, att jag söker nån textEn stenbock?
"Ta av dig din trucker-keps"Yej! Nått lär man sig i fjällbackamorden… i väntan på snö undrar jag vad det står det på texten under det svarta
Fler såna skyltar behövs."Ta av dig din trucker-keps"
Tror faktiskt att det inte ens räcker till 20(?)”Håll i hatten, nu kommer 30 km nedförsbacke…..”
Kunde varit men så inte fallet. Iö funderade vi på varför alla dessa män i trikå hade så stort behov av att rasta snoken framför dylika skyltar. Nån sub-kultur? En ritual? Berätta ni som vetLandsvägscyklisterna har stannat och läser så det är säkert reklam för ett medel som tar bort hårväxt på benen![]()
Du måste skämta Aprillo!De något kännspaka bergen i bakgrunden verkar ingen bergsspannare känna igen…
Bra då vet du var vi är på kartanpå ett ungefär… berätta vad de står på skylten så kan vi gå vidare med hårdrocksfredag.. eller e de allsångsfredag nu på sommaren? Rätta mig om jag har fel, har inte varit inloggad på nån månadDu måste skämta Aprillo!![]()
Det är ju självklart Aiguilles d'Arves i närheten av Les Sybelles. Ett område jag spanat på i många år nu...kanske till vintern?
Ser ju ut att vara ett hjul som sticker ut där, så det kanske skulle kunna vara denna skylt?Bra då vet du var vi är på kartanpå ett ungefär… berätta vad de står på skylten så kan vi gå vidare med hårdrocksfredag.. eller e de allsångsfredag nu på sommaren? Rätta mig om jag har fel, har inte varit inloggad på nån månad
Precis den! Kör på med allsångsfredagSer ju ut att vara ett hjul som sticker ut där, så det kanske skulle kunna vara denna skylt?
Visa bilaga 25236
Allsångsfredag vet jag inte, men om @PisteCarver är på hugget nu, kanske vi får en platåpjucks-discodansar-fredag!?Precis den! Kör på med allsångsfredag
Hmmm....räknar vi verkligen Monte Bianco da Courmayeur som en egen topp?Var är PC när vi behöver honom då?Vild chansning, Aiguille de l'Ermite och Monte Bianco da Courmayeur?
Präxis så skall en slipsten dras. Närmast är Aiguille d'Arves, fast från andra hållet än @Emmis bild nyss.Skulle väl kunna vara Aiguille d'Arves som du zoomat in från Les 2 Alpes kanske?
Och näst högst kanske Grand Combin andra från höger?
Längst till höger syns Mont Pourri tror jag.
Sitter med mobilen så med reservation för fel.![]()
Ja, jag tänkte just på deras 365 dagars skidsäsong inkl. sommarskidåkning. Den här bilden är tagen i månadsskiftet juni/juli 2021, och det året hade de en väldigt fin sommarsäsong med 30 cm nysnö den 1-2 juli. Sommarsäsongen 2022 kan vi glömma….Hintertux? Finns ju massor av saker att göra där, åka ”glaciärbuss”, se på utsikten, gå i alpernas enda marmorgrotta osv. Men antar att du tänker på deras långa skidsäsong.
Nej, tyvärr inte rätt.Sattel !
Precis, Pistenhotel Klewenstock för att vara exakt. God apfelstrudel!Klewenalp?
Inte Saalbach. Kalle är farlig nära![]()