Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter den här skidorten?
IMG_0047.jpeg

Ingen aning!!!! Växtligheten skulle kunna vara Björkliden, men lika gärna Japan…
Men jag vill önska er alla i tråden ett riktigt gott nytt år!!!
Kul att ni alla är så knäppa att ni (precis som jag) lägger oförsvarbart mycket tid på att gissa på helt omöjliga bilder och på något sätt löser gåtorna!! Imponerande!!!
Skål!!!
IMG_2848.jpeg

Ingen aning!!!! Växtligheten skulle kunna vara Björkliden, men lika gärna Japan…
Men jag vill önska er alla i tråden ett riktigt gott nytt år!!!
Kul att ni alla är så knäppa att ni (precis som jag) lägger oförsvarbart mycket tid på att gissa på helt omöjliga bilder och på något sätt löser gåtorna!! Imponerande!!!
Skål!!!
Visa bilaga 28879
Tyvärr, ingetdera är rätt.

Jag tycker det ser ut som stranda.
Men nu ska jag hoppa in i bilen på väg till det stora dumpet i Norefjell. 65 mil i bil. Hinner inte kolla här så frågan blir fri!

Emmis hade ju med en hoppbacke för ett litet tag sedan, så i väntan på att Ivo del Brallo hinner fota några norska skidbackar slänger jag in en bildfråga på en hoppbacke….
Var är bilden tagen??
IMG_2799.jpeg

Många fina piggar runt 4000-metersstrecket där, men jag tycker mig skymta toppen av Piz Bernina ändå, vilken borde vara högst.
Och liften då, Alpe Palu-Cima Motta kanske?
Givetvis! Med bonuspoängen också 🙂

Jag misstänkte att det skulle vara en enkel match för antingen dig eller PC. @STORPOTATEN leder oss vidare.

Snödjup

Tillbaka
Topp