Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, fel land.Pra Loup?
Nej, är också fel land.Adelboden - Lenk?
Nej, men rätt land.Kan det vara Sestriere?
Rättelse: gissar på Pila istället.
Närmast hittills, men fel dalgång.Gressoney
Det var längre bort.Champoluc
Nix.Om inte föregående är korrekt slänger jag in en gissning på Champorcher.
Rätt.Scopello / Alpe di Mera?
Så lätt var det. Svårt att tro att Tschuggen, som är närmaste toppen, är 1500-1600 m lägre än Mönch och Jungfrau i bakgrunden när man ser dem i den vinkeln.Berghaus Männlichen?
Tyvärr, ingetdera är rätt.Ingen aning!!!! Växtligheten skulle kunna vara Björkliden, men lika gärna Japan…
Men jag vill önska er alla i tråden ett riktigt gott nytt år!!!
Kul att ni alla är så knäppa att ni (precis som jag) lägger oförsvarbart mycket tid på att gissa på helt omöjliga bilder och på något sätt löser gåtorna!! Imponerande!!!
Skål!!!
Visa bilaga 28879
Ingen dum tanke, men Norge är stortSer Norskt å bekant ut....
Javisst är det Strandafjellet.Jag tycker det ser ut som stranda.
Men nu ska jag hoppa in i bilen på väg till det stora dumpet i Norefjell. 65 mil i bil. Hinner inte kolla här så frågan blir fri!
Jag passerar ju ett 10 tal skidanläggningar så det kanske kommer en bild ändåJavisst är det Strandafjellet.
Om @Ivo del Scandi inte har möjlighet lägga upp en bild så är det väl fritt fram för någon annan att göra det.
I vilken spåkula ser du ett dump komma?Jag passerar ju ett 10 tal skidanläggningar så det kanske kommer en bild ändå![]()
helt rätt så klart….Kläppen Big Air Bag?
Norefjell, precis så är det.Dit @Ivo del Scandi skulle styra kosan, dvs. Norefjell?
Jag väntar och ser om @Ivo del Scandi vill återta sin tur. Annars lägger jag ut något om någon timme eller så.Norefjell, precis så är det.
Om man tittar noga på bilden så ser man Gaustatoppen i horisonten.
Din tur @KalleBackeus !
Många fina piggar runt 4000-metersstrecket där, men jag tycker mig skymta toppen av Piz Bernina ändå, vilken borde vara högst.Då undrar jag vad den högsta toppen som syns i bild heter? Bonuspoäng om man kan namnge liften som bilden är tagen ifrån.
Givetvis! Med bonuspoängen ocksåMånga fina piggar runt 4000-metersstrecket där, men jag tycker mig skymta toppen av Piz Bernina ändå, vilken borde vara högst.
Och liften då, Alpe Palu-Cima Motta kanske?