Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter de båda liftarna vars namn är övertäckta med gul färg?

1707314010682.jpeg

Hotel Augarten in Neustift im Stubaital.
Mästerspanaren @Kalle_Luzern slår till!
Och korrekt förstås.

Om ni övernattar på Augarten eller går in på deras restaurang och vill dricka ett bra rödvin, beställ Tschida Fuchsloch Zweigelt, bland det mest prisvärda jag har fått på restaurang.🍷👌
Går att även köpa och ta med sig hem från ett vinotek ett par km utanför Neustift.

Din bild @Kalle_Luzern !

Frachey! Gissar att du åkt tåget ner och sedan bussen till Champoluc. Vi tog det både ner och upp för att slippa bussen...Visa bilaga 30068
Jep, Frachey är rätt. Där var kanske en halvtimmes kö i Ciarcerio, och minnst lika lång till Belvedere liften, och klockan var redan nästan 4, så jag tog liften ner. Frugan hann störtlöpa upp och ner till Champoluc med skidorna, jag ville inte mörda någon med min bräda. Din tur @Nils Arnlund

Förståeligt, finns vissa tendenser till köbildning där borta...

På vilken restaurang är följande bild tagen? Eller vilken lift/backe kan skåda?
1707395464519.png

Jep, Frachey är rätt. Där var kanske en halvtimmes kö i Ciarcerio, och minnst lika lång till Belvedere liften, och klockan var redan nästan 4, så jag tog liften ner. Frugan hann störtlöpa upp och ner till Champoluc med skidorna, jag ville inte mörda någon med min bräda. Din tur @Nils Arnlund
Men det är väl bara köer i Åre ;)

Min italienska är ingen höjdare men något med katt ingår inte i restaurangens namn, varken på svenska, tyska eller italienska😾

Får återkomma med bild, litet pausmusik… Vi gillar ju 80-talet här.

Edit: Har faktiskt IRL sett den bil som syns i videon som kördes runt och visades upp på olika platser i Kalifornien när denna låt kom ut.

Senast ändrad:
En bild kan ge mer än tusen frågor... Här kommer två till.

1. De tre inringade närliggande topparna har i grunden ett gemensamt namn, vad är det?
2. Direkt bortom topp 1 och 2 av de tre topparna ligger ett litet skidområde med tre liftar som inte syns nerifrån huvudorten (som inte ingår i svaret på frågan)... Vad kallas denna fina lilla höglänta dal?

1707488979889.jpeg

Ledtråd till 2:
1707489059175.png

Senast ändrad:
Tofana och Ra Valles?

Precis! Tofana (eller Le Tofane i plural) är samlingsnamnet på massivet invid Cortina d'Ampezzo, och som också gett namn till den berömda Tofanaschuss som ofta ingår i ortens störtlopp. Och Ra Valles kallas den fina gömda dalen högt upp strax bredvid. Litet snodda bilder från dessa platser nedan.

Ordet till PC! Börjar festen på riktigt nu? :)🕺

1707493091792.png

1707493112125.png

1707493036303.png

Ser ju inte ut att leva upp till det namnet iofs… Steilhang?
Heter den så?
Jag hade ingen aning, bara slängde upp bilden, men det stämmer nog med pistkartan som jag kollar på nu. Det måste vara frun som höll kameran snett så att det ser flackt ut.. :unsure::ROFLMAO:

Hur som helst, Sulden am Ortler var skidorten, och @Kalle_Luzern tar oss vidare in i fredagskvällen.

Snödjup

Tillbaka
Topp