Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ben of Howth, 157 m?
Så heter den! På halvön Howth norr om Dublin. Bilden tagen nära Malaheid.
Din tur @kappakomplett

Bjuder på bild från där jag är just nu, ca 2600 möh.
1725090918066.jpeg

Tackar, tillbaka till Howth Castle and Environs alltså!
En enkel alpbild som brukligt.

Bilagor

• IMG_2957.jpeg
    IMG_2957.jpeg
    418.8 KB · Besök: 44
Senast ändrad:
Hmmm, den där toppen känner jag ju igen från Tre Dalarna....vad var det den hette nu igen... Ja just, La Grande Casse.

EDIT: Asch, den där PC var 2 sek snabbare. Den stora frågan är dock, vad gör PC uppe så tidigt i ottan, kl är ju bara 11... ;)

Svårt med de där klumparna. 😅 Här syns några något högre berg på avstånd. Var är bilden tagen? Då toppen jag stod på inte syns med namn på vissa kartor kommer jag vara snäll med bedömningen.
Visa bilaga 33390
Tycker det skulle kunna vara Realp och vägen mot Furkapass som syns nere till vänster så jag chansar på Lückli, typ vid toppen på den gamla liften från Hospental mot Winterhorn.

Tycker det skulle kunna vara Realp och vägen mot Furkapass som syns nere till vänster så jag chansar på Lückli, typ vid toppen på den gamla liften från Hospental mot Winterhorn.
Stämmer att det är Furkapassvägen som syns till vänster. Lite för långt i från var jag stod för att ge rätt för Winterhorn.
Här lite vidare vinkel som ledtråd.
1725254623356.jpeg

Senast ändrad:
Då är det alltså lite längre österut bort mot Oberalppass.
Pazolastock kanske?
Nära nog! Stod på Rheinquellenstock/Piz Tgina del Rein som ligger mellan Pazolastock och Rossbodenstock. 2742 möh.
I bild syns Dammastock, Galenstock, Finsteraarhorn, Grosses Wannenhorn och eventuellt del av Aletschhorn.

Din tur @xhib

I väntan på vintern tar vi en sommarbild till.
Var vindsurfade jag?
Platsen där bilden togs eftersöks.
20240811_131954 Copy.jpeg

Nej, inte Mellbystrand.
Men en del av ett ”berg” som syns lite i bilden kan man även se från Mellbystrand.

Tillbaka
Topp