Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du är i rätt land. Men mycket mindre imponerande kulle som söks.Gissar på Lugnaqilla på 925 m
Nu är vi mer i rätt höjd, men fel kulle.Killiney Hill kanske?
Nära, men inte högst i bilden!Ireland´s eye?
Ben of Howth, 157 m?Nära, men inte högst i bilden!
Så heter den! På halvön Howth norr om Dublin. Bilden tagen nära Malaheid.Ben of Howth, 157 m?
Vem vet vad frågan är?Hmmm, den där toppen känner jag ju igen från Tre Dalarna....vad var det den hette nu igen... Ja just, La Grande Casse.
Ja, jag är fortfarande trött….EDIT: Asch, den där PC var 2 sek snabbare. Den stora frågan är dock, vad gör PC uppe så tidigt i ottan, kl är ju bara 11...![]()
Rätt svar enligt trådens namn!Gissar för övrigt att du är uppe på Mont Vallon?
Tack och bock!Rätt svar enligt trådens namn!
Njaaa, det var mer formen på toppen jag tänkte på här, och inte en "dold ledtråd". Så tyvärr.Klump säger du.Oldklumpen?
![]()
Du har ju helt rätt i att det inte är Grande Casse. Och helt fel att det är Sonfjället. Men länet som jag befinner mig i är detsamma som Sonfjället. Å andra sidan är berget jag efterfrågar inte det.Grande Casse är det ju inte… Sonfjället?
Sådääääär ja, Gröthogna är det, fotat från Hovärken och med Slagavallen i förgrunden.Grøthogna?
Tycker det skulle kunna vara Realp och vägen mot Furkapass som syns nere till vänster så jag chansar på Lückli, typ vid toppen på den gamla liften från Hospental mot Winterhorn.Svårt med de där klumparna.Här syns några något högre berg på avstånd. Var är bilden tagen? Då toppen jag stod på inte syns med namn på vissa kartor kommer jag vara snäll med bedömningen.
Visa bilaga 33390
Stämmer att det är Furkapassvägen som syns till vänster. Lite för långt i från var jag stod för att ge rätt för Winterhorn.Tycker det skulle kunna vara Realp och vägen mot Furkapass som syns nere till vänster så jag chansar på Lückli, typ vid toppen på den gamla liften från Hospental mot Winterhorn.
Då är det alltså lite längre österut bort mot Oberalppass.Stämmer att det är Furkapassvägen som syns till vänster. Lite för långt i från var jag stod för att ge rätt för Winterhorn.
Här lite vidare vinkel som ledtråd.
Visa bilaga 33397
Nära nog! Stod på Rheinquellenstock/Piz Tgina del Rein som ligger mellan Pazolastock och Rossbodenstock. 2742 möh.Då är det alltså lite längre österut bort mot Oberalppass.
Pazolastock kanske?
Nix, men du är i rätt län.Apelviken
Ja, det är Ringenäs. Tylösand syns längst bort i bukten.Kan kanske vara Ringenäs norr från Tylösand men var 30 år sen jag var där en helg. Vindstilla som vanligt ...